Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
12 авг
2016
 
 

IoT бизнесът расте по-бързо от пазарът на смартфони

Мобилните оператори в САЩ са добавили в своите мрежи повече коли, отколкото телефони през второто тримесечие на 2016 г.

3930 прочитания

Ако е имало някога съмнение, че Интернет на нещата е нещо реално, един факт бързо разсейва всякакви съмнения. За първи път щатските мобилни оператори са добавили повече IoT връзки към своите мрежи отколкото телефони.

Мобилните оператори в САЩ са добавили в своите мрежи повече коли, отколкото телефони през второто тримесечие на 2016 г.

На практика колите се свързват към клетъчните мрежи по-бързо от всяко друго устройство, според статистката на Chetan Sharma Consulting за второто тримесечие на годината. На базата на данните от всички телекоми в САЩ около 1,4 милиона коли са се свързали към клетъчните мрежи за периода април – юни, около 1,2 милиона телефона и под 900 000 таблета.

Прочетете още: Интернет на нещата – в помощ на логистиката

Второто тримесечие не е най-силното за продажбите на нови телефони за разлика от последното тримесечие на година, включващо покупките около коледните празници и точно след пускането на нов модел на iPhone. Ръстът в областта на Интернет на нещата обаче е дългосрочна тенденция.

AT&T, операторът с най-голям брой свързани коли, вече ги добавя в мрежата си по-бързо от телефони и таблети, взети заедно, през последните 7 тримесечия, казва Шарма, анализатор на мобилната индустрия. AT&T скоро ще има над 10 млн. свързани коли в своята мрежа.

Засега повечето подобни коли се донастройват без шофьорът им да си е „мръднал пръста“, добавя Шарма. Автомобилните компании, които пускат коли с монтирани и задействани клетъчни връзки, които помагат да се следи състоянието на дадена кола, обновяват вградения софтуер и научават различни неща, които им помагат да подобрят бъдещите си модели. Постоянното онлайн присъствие на колите намалява и нуждата от скъпи „отзовавания“ на колите при известни проблеми, които могат да бъдат оправени софтуерно.

Потребителите ще имат нужда от малко повече време, преди да започнат да ползват клетъчни услуги в своите коли. Една от причините е, че хората вече шофират и имат мрежова връзка през своите телефони, които дори се ползват като мрежова връзка за автомобилните данни през IoT устройства и приложения като Automatic например.

В същото време бизнес моделът, при който потребителите биха ползвали и плащали за автомобилна свързаност към интернет, все още не е изчистен, казва Шарма. Все още никой не знае как шофьорите колко шофьори ще изпитват „непреодолима нужда“ от свързана кола и колко биха плащали за това.

Свързаните коли не са единственият начин на ползване на клетъчни IoT. Има и редица модерни услуги като управление на автопарк и проследяване на контейнерни доставики плюс приложения за интелигентен град като свързано осветление и паркинг сензори. Тенденцията е подобна и извън САЩ. Най-големите щатски доставчици предлагат международни IoT услуги, а купчина други големи оператори като Vodafone и China Mobile също градят големи IoT инициативи.

IDG News Service

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас