Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
25 юли
2016
 
 

Verizon купува Yahoo за $4,8 млрд.

2114 прочитания

Изпадналата в проблеми Yahoo продава оперативния си бизнес на Verizon Communications за 4,8 млрд. След сделката това, което ще остане от някогашния тех-гигант, ще са акциите в Alibaba и Yahoo Japan, както някои патенти.

На Verizon придобивката ще даде достъп до 1 млрд. месечни активни потребители на Yahoo, нейната „интернет собственост“, ключови приложения за уеб търсене и електронна поща, както и рекламен бизнес. Компанията има опит с закупуване и интегриране на големи уеб компании, след като през 2015 г. придоби AOL за 4,4 млрд. долара.

Прочетете още: Verizon предлага 3 млрд. долара за интернет бизнеса на Yahoo

Очаква се транзакцията да бъде завършена до края на първото тримесечие на 2017 г., след като премине проверки от страна на регулаторни органи. Плановете предвиждат интегриране на Yahoo и AOL под управлението на Марни Уолдън, изпълнителен вицепрезидент и президент на отдела за продуктови иновации и нови бизнеси във Verizon.

Цената, която ще бъде платена за интернет собствеността на Yahoo, е малък процент от бившата пазарна капитализация на компанията, която по времето на т.нар. дот-ком балон (1997~2000 г.) достигна 125 млрд долара.

Yahoo е основана през 1994 г. от Джери Ян и Дейвид Фило и скоро се превръща в основна точка за достъп до интернет за голям брой нейни потребители, използващи услуги като портала, търсачката и електронната поща. По-късно обаче компанията бе надмината на ключовите си пазари от конкуренти като Google. Също така тя не успя да се възползва от новите пазарни възможности като социалните мрежи и мобилните технологии.

През 2012 г. за главен изпълнителен директор на интернет компанията бе назначена Мариса Майер, бивш висш мениджър от Google, от която се очакваше с опита си да доведе до обрат и да я върне към успешно развитие.

„Поетично е да присъединим силите си към AOL и Verizon, отваряйки нова глава и съсредоточавайки се върху разрастване при мобилните технологии“, сподели Майер в изявление по повод сделката.

През второто тримесечие на 2016 г. Yahoo отбеляза 440 млн. загуба от приходите си в размер на 1,3 млрд. долара. Основна причина за това бе отписването 395 млн. от платформата за микро блогове Tumblr, която компанията придоби през 2013 г. за нар 1 млрд. долара.

Преди това се предвиждаше Tumblr да позволи на Yahoo да стъпи на пазара на реклами в социалните медии, но и този опит за диверсификация се оказа по-малко успешен от очакваното. Приходите от мобилни услуги на компанията през второто тримесечие бе 378 млн. долара, далеч зад 875-те млн. от традиционните потребители на персонални компютри.

В един момент от там обмисляха и вариант за отделяне на 15,4-процентния дял на Yahoo в Alibaba в отделно предприятие, но плановете бяха разколебани заради потенциални данъчни последици.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Изключително бързи възможности за обработка на трудоемки и тежки задачи, както и на невъобразими до момента количества данни

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас