Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Тематично приложение
бр. 27, 2016

08 юли
2016
 
 

Спад на пазара на обучения

4766 прочитания, 0 коментара

Констанца Кадънкова

Общите постъпления за 2015 г. на 24-те участнички в класацията на доставчиците на обучения възлизат на 6,464 млн. лв., което, сравнено с оборотите година по-рано на 24-те играча, макар и в различен състав, от 7,659 млн. лв., говори за спад от 16%.

New Horizons Bulgaria отново оглавява подредбата, следвана от ITCE, която се изкачва с една позиция спрямо миналогодишната класация. Service Centrix, която година по-рано зае петото място, през 2015 г. скочи до третата позиция в сегмента.

С най-големи ръстове се открояват №7 - Quality House (102%), №18 – Musala Soft (100%), и №21 - OneBit Software (194%).

От тазгодишната обучителна подредба отсъстват IT Instructor, Brain Storm Consult, Methodia, IPT, Mapex, които присъстваха през 2014 г., същевременно през 2015 г. се появяват Ciela Norma, Microinvest, Borica – Bankservice, и Lema Trading. Така, при сравнение на резултатите само на 21-та фирми, за които имаме данни и за двете години, спадът на пазара на обучения е почти двойно по-голям – 28%.

№1 - New Horizons Bulgaria

„През 2015 г. доставихме над 8000 човекодни обучение, като нашите инструктори бяха в класните зали над 770 дни, заяви Николай Пенев, управител на New Horizons Bulgaria -

Продължи да расте интересът от клиентите ни към нашите бизнес обучения като PMI PMP, CAPM, Prince2®, бизнес анализ, ITIL®, Agile. Развихме нови услуги като бизнес симулации, разширихме портфолиото ни за курсове по бизнес анализ.

Като най-голям проект може да отбележим участието ни в изпълнението на проект за обучение на служители на централната администрация, където обучихме 359 служители по бизнес анализ, софтуерни архитектури, бази данни, киберсигурност, програмиране с Java, системна администрация, уеб портали и обучение за обучители.

Освен този най-значим проект, може да благодарим за оказаното доверие и на нашите най-големи клиенти – Борика-Банксервиз, Виваком, Кока Кола, НАП, HP и много др. организации и частни лица, които се довериха на нас.“

New Horizons Bulgaria беше избран за глобален център на 2015 г. сред над 300 центъра на New Horizons Computer Learning Centers в повече от 60 държави по света. Специализираният в провеждането на ИТ и бизнес курсове обучителен център получи отличието въз основа на постигнати резултати по ключови показатели като пазарен дял, обем и оценка на качество на обученията от независимата компания Metrics That Matter, допълват от дружеството.

Учебният център е познат на българския пазар от 2002 г. под името CTEC-BG. Присъединява се към New Horizons Computer Learning Centers през 2008 г. и оттогава многократно е във фокуса на глобалната мрежа. „Ню Харайзънс България“ 3 пъти е избиран за европейски център на годината (2015, 2014 и 2012 г.), а инструкторите му 7 пъти са сред Топ 25 на най-добрите инструктори на New Horizons по света. Миналата година световната мрежа на New Horizons Computer Learning Centers беше обявена за една от 20-те най-добри компании за обучение по информационни технологии в света за 2015 г. в престижната класация на TrainingIndustry.com.

№2 - ITCE

ITCE може да се похвали с 12% увеличение на постъпленията си от предоставяне на ИТ и мениджмънт обучения на годишна база, разкри Биляна Алексиева, финансов директор в дружеството.

„През 2015 година в нашия обучителен център над 2260 курсисти преминаха различни обучения, за да придобият различни разнообразни умения и компетенции. Тяхната обща оценка за инструкторите е 8.98 (от 9.00), което говори за тяхната висока удовлетвореност от услугите и обученията, които предлагаме.

За нашите клиенти най-интересни бяха сертификационните курсове за Service management (ITIL), за управление на проекти (PMP, PMI-Agile Practitioner, PRINCE2), бизнес анализ (PMI-PBA), архитектура (SOA), както и MS Office.

Освен стандартните обучения, през изминалата година имахме клиенти, който потърсиха обучения, комбинирани с индивидуални консултации, което показва, че за клиентите е важно да черпят знания от реалните практики в бизнеса“, посочи Алексиева.

№3 - Service Centrix

„През 2015 година Service Centrix разшири портфолиото си от обучения, като сключи партньорство с ITPreneurs. ITPreneurs са един от най-големите доставчици на IT Management обучения в света. Благодарение на това партньорство добавихме обучения в следните области:

PMI project management, PRINCE2, CobiT Assessor, DevOps, TOGAF, Agile и други.

От множеството реализирани проекти се открояват следните:

- Обучение KT Problem Solving and Decision Making за една от водещите банки в България, която обучи над 50 специалисти на най-известната методика за решаване на проблеми и взимане на решения.

- Обучение за PRINCE 2 и ITIL на мениджърския екип за една от водещите компании за business process outsourcing в България.

- Множество ITIL, Project Management и Business Analysis обучения за 2 от най-големи IT outsourcing компании в България.

През 2015 година Service Centrix се сдоби със собствен офис с модерно оборудвани зали за обучение и Pearson VUE изпитен център, което с предлаганите изпити на PEOPLECERT, значително разшири възможностите за сертификация на нашите клиенти“, коментира Владимир Кънчев, управляващ партньор в обучителната компания.

ЕТИКЕТИ:
New Horizons Bulgaria
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ


Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Стандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOMСтандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOM

Разговор с Росен Тончев, новият директор на дирекция „Информационни технологии“ на телекомуникационния оператор.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас