Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Виртуализация и облаци
24 юни
2016
 
 

Huawei: Всичко ще е в облака – оборудване, услуги, мрежи и операции

CloudRAN е част от стратегията на Huawei за всички активи в облака.

3799 прочитания, 0 коментара

Владимир Владков, Париж

В бъдеще клетъчните технологии ще станат още „по-красиви“. Те ще имат огромно значение в новия хиперсвързан свят на умното производство, интелигентния начин на работа, включващ видеоконферентни разговори от дома, на смарт автомобилите, смарт потреблението, като целият бизнес ще е част от една споделена икономика. Това прогнозира Хенг Чу, президент на отдела за безжични мрежи в Huawei, отговарящ за маркетинга на телеком продуктите в световен мащаб, по време на Европейския ден за иновации Huawei Innovation Day 2016 (HID 2016). “Киберпространството ще се обедини с реалния свят, а мобилните оператори ще изпълняват ролята на врата към този много по-широк свят“, добави той.

При откриването на четвъртото издание на Huawei Innovation Day, компанията обяви новосъздадения център за математически проучвания в Париж, чиито „врати“ бяха отворени официално от френския министър на висшето образование и академичните изследвания Тиери Мандон и Уилям Шу, изпълнителен директор на борда и главен маркетинг директор на Huawei.

Прочетете още: Huawei откри Европейския иновационен ден с нов Математически център

Уилям Шу, изпълнителен директор на борда и главен маркетинг директор на Huawei.

“Всяка година инвестираме 10% до 15% от приходите си в R&D. В дългосрочен план постоянното инвестиране води до стратегически пробиви. Руските математици на Huawei например постигнаха революционен напредък в алгоритмите за 2G и 3G системи, а интегрирането на алгоритмите даде възможност на Huawei да произведе по-конкурентни, по-леки и по-малки продукти“, допълни Уилям Шу. Според него, математиката е в основата на Големите данни, освен това без математика няма как да има 3G u 4G мрежи, да не говорим за бъдещите 5G мрежи.

Интернет на нещата (IoT) се нуждае от облака

Според Хенг Чу, през 2020 г. IoT пазарът ще достигне $340 млрд., като 55% дял ще имат системите за съхранение, приложенията и решенията за анализ на данни, 30% дял ще имат сензорите, мобилните устройства и интеграцията им в цялостни системи, а 15% от парите ще са за изграждане и опериране на мрежи. В същото време през 2030 г. приносът на Големите данни към генерирания БВП ще е над 12,6%, като най-голямо влияние те ще оказват върху промишлеността (близо 33%), инфраструктурата и здравеопазването. „Със своя опит от над 37 г. работа с крайни клиенти и данни мобилните оператори са най добрият партньор на вертикалните индустрии – разполагат с технологии, талантливи хора, инвестиции, търговска мрежа и мрежа за обслужване“, допълни той.

Хенг Чу, президент на отдела за безжични мрежи в Huawei, отговарящ за маркетинга на телеком продуктите в световен мащаб

Huawei се е фокусирала върху IoT решения в 7 области - автомобили, активи, земеделие, енергетика, околна среда, измервания и общински съоръжения. „Операторите ще са още по-силни в новия свят. Той ще е много красив, но и много по-сложен, каза Чу. - Има толкова много вертикални индустрии, толкова различни изисквания за качество на услугата, толкова много приложения. Една мрежа от типа на сега съществуващите не може да се справи с толкова сложен свят“, каза Хенг Чу.

Отговорът на Huawei е изцяло облачна среда -

за оборудването, за услугите, за мрежата и за операциите. Системата CloudRAN е част от стратегията на Huawei за всички активи в облака. “Ако сравним телекомите със състезателни коне, то техните доставчици на мобилно мрежово оборудване могат да се сравнят с подкова. Подковите не са най-скъпата част от коня, но те са винаги на мястото си, за да може конят да галопира бързо. По същия начин нашата облачна инфраструктура трябва да е издръжлива и да предоставя на оператора безгранични възможности за иновации и бърза промяна. А мрежовото оборудване представлява едва 3,2% от общите разходи на операторите. Ние се стремим да направим за всеки клиент подходяща по размер надеждна инфраструктура и да инвестираме в иновации, които да подкрепят лидерската позиция на телекомите“, добави Хенг Чу.

Само през 2015 г. Huawei е инвестирала $9,2 млрд. в научноизследователска дейност. През последните 20 г. компанията е създала 16 R&D центъра, включително новооткрития в Париж, като 4 екипа от тези центрове са фокусирани съответно в областта на дизайна, цифровите изображения, математиката и устройствата за дома. Освен това компанията има 31 съвместни иновационни центъра, в които заедно с бизнес потребителите се разработват специфични за тях технологии и решения. Експерти на Huawei участват в над 300 стандартизиращи организации, индустриални съюзи и отворени научноизследователски общности. „Смятаме, че така ще останем фокусирани и ще иновираме непрекъснато, за да създаваме най-добрите „подкови“ за индустрията“, коментира Чу.

 

Екосистемата от партньори

Освен собствените иновации, огромно значение за успеха на компанията имат и изградените дългогодишни партньорства с различни компании, като това бе демонстрирано на HID 2016 в Париж. Сред тези партньори са оператори като Vodafone и Orange, немските компании SAP, Bosch, KUKA Roboter (разработваща роботи, създаващи роботизирани системи), френската Alstom (специалист в областта на интелигентните транспортни системи) и др.

На прага сме на мрежовата икономика, за по-малко от 15 г. преминахме от традиционната икономика, базирана на ресурси, към споделена икономика на знанието, в която ресурсите имат все по-малко значение, каза Ерик Вернио, старши вицепрезидент на SAP и генерален директор за индустриaлния сектор в регион ЕМЕА.

Ерик Вернио, старши вицепрезидент на SAP и генерален директор за индустриaлния сектор в регион ЕМЕА.

Новата цифрова икономика разрушава традиционната верига за предоставяне на добавена стойност. B2B бизнесът се променя към B2C, а новите конкуренти атакуват винаги най-печелившите или уязвими стъпки във веригата за добавена стойност, обясни Вернио Примерите са безбройни - PayPal, Google Money, Apple Pay бързо навлизат в доскоро запазената територия на традиционните банки.

„Инфлексната точка е именно днес, казва Вернио. Реалната опора на цифровата икономика е хипер -свързаността. През 2020 г. ще има 2,5 млрд. свързани хора в социалните мрежи и 75 млрд. свързани устройства. Облачните изчисления предоставят ценово по-ефективни операции, като след 5 г. те ще генерират глобален бизнес за над $65 трилиона. Всеки бизнес ще бъде изобретен наново, нови модели навлизат във всяка индустрия – в застраховането, цифровите хотели, банките, смарт трафика. Google и Apple тотално разрушават традиционната индустрия като автомобилната, Amazon променя логистиката.

За да запазите сегашния си бизнес, трябва да се цифровизирате напълно или ще изчезнете. След появата на Netflix стотици хиляди видеотеки на веригата Blockbuster в САЩ просто изчезнаха. При хотелските услуги се получава същото – AirBNB без нито един хотел има пазарна капитализация от $24 млрд., докато Аccor Hotels с 3700 хотела в 92 страни по целия свят е оценена на $9 млрд.“, даде пример вицепрезидентът на SAP.

Променя се и начинът на работа. През 2020 г. ще има огромен брой самонаети хора. „Сутрин докато кара Uber, човек може да носи пакети за Amazon, а следобед да обучава деца в учебна зала, наета от AirBNB”, добави Верноа.

Самостоятелното дружество Bosch Software Innovations, част от Bosch Group, се занимава изцяло с развойна дейност в посока свързани устройства и IoT. Едно от петте европейски развойни звена на фирмата е в София след закупуване на българската софтуерна компания ProSyst, като над 100 специалисти разработват междуплатформен софтуер за IoT. В тази област компанията си сътрудничи и с Huawei.

 

Интернет на нещата стимулира и маломощните мрежи (LPWA) 

"Интернет на нещата означава, че операторите ще свързват хора, обекти, неща, услуги, приложения – на практика всичко физическо или виртуално", заяви Люк Ибетсън, R&D директор на Vodafone Group. Дори в момента в света има над 38 млн. мобилни IoT връзки, а приходите от IoT услуги растат с 27% годишно, като всеки месец се пренасят 84 млн. MB данни, а обемът им ще расте непрекъснато. Именно затова Интернет на нещата ще се нуждае от разнообразни свързващи решения, вкл. фиксирани мрежи, безжични WiFi, сателитни, 2G, 3G, 4G, но и LPWA (глобални мрежи с малък обхват, но харчещи изключително малко енергия).

Люк Ибетсън, R&D директор на Vodafone Group

Според анализаторите броят на М2М приложенията ще продължава да расте, като през 2020 г. 53% от тях ще са LPWA. Най-подходящата LPWA технология е Narrowband IoT, която обещава работа на батерии с живот над 10 г. (за да не се подменят измервателните уреди), задълбочено покритие – сигнал с 20 dB по-силен от GSM, който да успява да преминава през бетона. „NB-IoT модулите ще станат под $2, така че да осигурим поле за действие на цяла нова общност от разработчици на приложения и услуги“, коментира Ибетсън, който е и председател на форума NB- IoT. Активен участник в този форум е и Huawei.

Първоначалните приложения на NB-IoT ще са измервателни уреди като газометри, водомери, датчици за течности и течности и под налягане, смарт кофи за боклук (много бързо растящ пазарен сегмент), но също така е-устройства за масови потребители, датчици за пожароизвестяване, за електронни паркоместа, аларми и детектори на събития.

Vodafone Group си сътрудничеството с Huawei не само в областта на стандартизацията на технологията Narrowband IoT, но и в реални проекти. „В съществуващата ни 4G мрежа, изградена от Huawei, софтуерно надграждане на около 85% от инсталираната база ще даде възможност за работа на тази нова технология, заяви във видеообръщение Йохан Виберг, СТО на Vodafone Group. - Технологията NB- IoT е доказана в практиката в работещата мрежа на Vodafone Испания. В градче близо до Валенсия (проектът Aguas de Valencia Trial, вече във фаза 2), в сътрудничество с Huawei и местната ВиК компания, Vodafone е реализирала едно от първите стандартизирани NB IoT решения, като е използван спектър в обхвата около 900 MHz.“

Освен с Vodafone, Huawei работи и с редица други партньори в Европа. Компанията е вложила $30 млн. в Европа през 2015 г. за научно-развойни дейности, а през 2016 г. е инвестирала $420 млн. за покупки на компании и технологии в Европа. Освен това е създала 21 съвместни иновационни центъра със свои потребители, работещи върху конкретни проблеми на клиентите. Участва в 210 проекта по програмата на ЕК Хоризонт 2020 и финансира директно над 80 научни проекта.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ

Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Стандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOMСтандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOM

Разговор с Росен Тончев, новият директор на дирекция „Информационни технологии“ на телекомуникационния оператор.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас