Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Телекомуникации
16 юни
2016
 
 

Теленор обръща поглед към допълнителните дигитални услуги

5544 прочитания

Александър Главчев

Мобилният оператор Теленор възнамерява да превърне дигиталните услуги в съществена част от своята стратегия. Това обяви главният изпълнителен директор на българското поделение компанията, Стайн-Ерик Велан, по време на медийно събитие на което официално обяви старта на няколко нови мобилни приложения и услуги, някои от които не са ограничени само за клиенти на телекома.

Стайн-Ерик Велан

Прочетете още: Майкъл Фоли ще оглави Теленор България от 1 август

По думите на Велан развитието в тази посока е възможно благодарение на 4G мрежата на оператора. Той описа като „фантастичен“ начинът по който се развива компанията в България за изминалите три години. Напомняме, че от 1 август Велан ще поеме функцията на старши вицепрезидент и ръководител „Корпоративно съдействие“ в Теленор Груп, а мястото му у нас от 1 август ще встъпи в длъжност Майкъл Фоли.

Самите нови дигитални услуги бяха представени от Брано Джурович, мениджър Отдел „Потребителски услуги“ на Теленор България. От началото на юни компанията предлага на местните потребители услугата за съхранение и споделяне на снимки и видео Capture, разработена от Теленор Груп, която има над 1 млн. потребители по цял свят. Според мениджъра приложението вече е свалено от над 10 хил. местни потребители, като броят им се увеличава с по около 1000 дневно. Интересно е да се отбележи, че Capture е достъпна не само за клиенти на телекома. При наличие на съответен план обаче последните могат да имат на разположение до 100 GB облачно пространство.

Брано Джурович

Друго ново предложение на Теленор е приложението Мy Contacts, чиито официален дебют у нас предстои в близките дни. То предлага възможност за съхранение на контактите от телефона на потребителя в облака и тяхното прехвърляне на други устройства. По думите на Джурович основното предимство на услугата е нейната независимост от използваната операционна система, като информацията е достъпна и през персонален компютър.

Друга услуга, предлагана от компанията е Плати с Теленор. Чрез нея клиентите могат да пазаруват от GooglePlay и Windows Phone Store като съответните суми ще се включват към месечната им сметка. От компанията не скриха желанието си да предложат аналогична функционалност и за потребителите на устройства от Apple. Средната стойност на покупките, направени чрез услугата в Google Play, в момента възлиза на 4,50 лв.

Джурович сподели кратка статистика и за това как се развива потреблението на мобилен интернет в периода от ноември 2015 г. до април 2016. За шестте месеца, след стартирането на мрежата от четвърто поколение, от компанията отчитат 30,9% общ ръст в потреблението и средно 20,6% повече трафик на потребител. Също така за същия период продажбите на смартфони са се увеличили с 6 на сто.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас