Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Хардуер
09 юни
2016
 
 

HPE представи в София новото си инфраструктурно решение Synergy

3449 прочитания

Александър Главчев

В момента компаниите могат да превръщат идеи в продукти и услуги по-лесно от всякога. В същото време обаче една стартираща организация има достъп до почти същите ресурси и инфраструктура. Това се случва по целия свят и бизнесите, независимо от техния размер, трябва да са наясно, че могат да бъдат разклатени из основи от идеи, идващи отвсякъде. Това сподели Йоханес Кох, управляващ директор на Hewlett Packard Enterprise за Централна и Източна Европа и Израел, по време на откриването на първата годишна конференция на HPE, озаглавена IdeasIT, която се проведе под наслов „Accelerating forward“ на 9 юни в столицата.

Йоханес Кох

Разбира се, далеч не всяка компания може да се радва на успеха на няколкото популярни стартъпа, обръщащи с краката нагоре тази или онази област. „Мисля, че всички трябва да сме по-пъргави и сами да предизвикваме революционни промени на пазара“, посочи още Кох.

По негови думи налице са три типа пазарни трансформации, касаещи ИТ, бизнес операциите и бизнес моделите. Първата промяна от изброените е най-проста, но освен че носи огромен потенциален ефект, тя често се явява задължителна основа за останалите две. При нея компаниите се възползват успешно от нови или вече навлезли технологии и подходи, като облачна инфраструктура, мобилни устройства за служителите. При бизнес операциите въпросът е как те да бъдат реформирани така, че да бъдат по-ефективни. Като пример – възможността за наемане на филми в интернет не променя фундаментално пазара, а прави достъпа до съдържание много по-лесен. Най-голям ефект, разбира се, може да се очаква от смутителите в областта на бизнес моделите. Често давани примери в тази насока са услугите Uber, Airbnb, YouTube и др.

„Новото име на играта в днешно време е „Time to value“ (т.е. времето, за което идеята започва да носи добавена стойност) – обяви още Йоханес Кох. – Това означава, че ИТ трябва да бъде по-бързо и гъвкаво.“

По данни на съвместно проучване на HPE и Oxford Economics, обхванало 300 ИТ директори от целия свят, 71% считат, че от бързото развитие на продукти и услуги зависи физическото оцеляване на компанията. Същият процент от запитаните смятат, че времето за достъп до пазара и получаване на добавена стойност е важно за популярността на марката и нейното представяне от финансова гледна точка. В същото време обаче 69 на сто изпитват трудности при реализирането на идеите. Като основна причина се посочва разривът между бизнеса и възможностите на ИТ.

„ИТ като услуга“

След всичко казано дотук не е учудващо, че една от най-големите промени през последните години е, че бизнесите започнаха да консумират ИТ под формата на услуги. По думите на Мат Фоли, директор предварителни продажби на хибридни ИТ решения в HPE за региона EMEA (Европа, Близкия изток и Африка), който изнесе лекция по време на IdeasIT 2016, промяната се случва паралелно с навлизането на модерните смартфони в личния живот на хората.

Мат Фоли

„Потребителите не се интересуват от това какво стои отзад, за тях са важни услугите – обясни Фоли. – Те очакват да ги достъпват тогава, когато са им необходими. И тъй като потребителите днес са по-технически грамотни, те не желаят да опират постоянно до помощта на ИТ отдела.“ В същото време обаче осигуряването на достъпност до ИТ системите през мобилни устройства изисква нещо повече от просто прехвърляне на списъка с контакти, с което в общи линии приключва миграцията в потребителската сфера при преминаване от нов към стар телефон.

В резултат на всичко това, вместо да се осигурява инфраструктура, която да е лесна за използване от различни приложения, в момента на първо място стои услугата, а стоящата отзад инфраструктура е нейна производна, продължава още специалистът. Как обаче да бъдат обслужвани нуждите на всички, стъпвайки най-често върху техника, която може и да не е първа младост? От HPE вярват, че са създали платформа, която предлага управляване на хардуера по начина, по който се управлява софтуер.

Новата разработка на компанията носи името Synergy и нейните доставки официално трябва да започнат през втората половина на настоящата година. Платформата е създадена да осигурява т.нар. composable infrastructure („композируема“ инфраструктура). По думите на Фоли нейна цел е да намалява необходимостта от закупуване на резервни хардуерни ресурси, да осигурява бързо стартиране на услуги и приложения, както и тяхната поддръжка. Всичко това работи върху хардуер, управляван от единни приложно програмни интерфейси.

„Целта ни бе да направим този продукт толкова гъвкав, колкото е едно публично решение на хардуерно ниво – обяснява Мат Фоли. – Да доставим нужните функции по управление и технологиите, но така, че те да са интегрална част от системата, а не добавка към нея.“

Решението е модулно, като външно напомня блейд решенията на компанията – отново е налице шаси, в което се подреждат различни модули. За да отличат Synergy от предишните си решения и за да подчертаят нововъведенията в различните компоненти от HPE са въвели някои нови имена. Шасито например е наречено „frame“. То е със стандартен 10U размер и в него се разполагат 12 „compute nodes“ (а не блейдове). Мрежовата част се нарича „fabric”, а „мозъкът“ на всичко това се казва „Synergy Composer“.

Разликата в сравнение с днешните решения като блейдовете е, че става въпрос за отделни сървъри. При Synergy идеята е да бъде осигурена възможност за свободно „композиране“ на системи, към които да бъдат асоциирани процесори и определено количество памет, както и вариращо количество твърди дискове и мрежови връзки. За целта в новото решение всички ресурси са обединени и се управляват чрез инструмента за конвергирана инфраструктура HPE OneView.

IdeasIT 2016 е част от пътуващо шоу, обхващащо България, Словения, Сърбия и Хърватия. Събитието бе открито от Ираван Хира, управляваш директор на HPE Bulgaria и Мартин Кубала, директор за Централа и Източна Европа. Конференцията предложи на гостите дискусионна кръгла маса с модератор Драгомир Симеонов, в която участваха Карел Крал, регионален мениджър на ЧЕЗ за България; Левон Хампарцумян, главен изпълнителен директор и председател на управителния съвет на УниКредит Булбанк; Атанас Добрев, главен изпълнителен директор на VIVACOM; Детелина Смилкова, вицепрезидент на ВУЗФ;

Васко Райчев, председател на Deloitte Bulgaria, и Дилян Димитров, съосновател на инвестиционния фонд Eleven. Ръководителите говориха за това как се променя бизнесът в различните индустрии в дигиталната ера, какви пътища към дигиталната трансформация избират различните организации и какви са предизвикателствата в прехода към цифровия бизнес?

Следобяд програмата беше разделена на четири паралелни сесии, фокусирани върху четирите стратегически направления на Hewlett Packard Enterprise: „Трансформация към хибридна инфраструктура“, „Защита на цифровите активи“, „Създаване на организация, ръководена от данните“ и „Подобряване на продуктивността на работната сила“.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас