Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
26 апр
2016
 
 

Оборотът от хардуер за виртуална реалност – над $2 млрд. през 2016 г.

2852 прочитания

Доставките на хардуер за т.нар. виртуална реалност ще отбележат силен ръст през 2016 г., достигайки 9,6 млн. устройства до края на 2016 г., прогнозира IDC. На чело на класациите се очаква да бъдат предложенията на компании като Samsung, Sony, HTC и Oculus, като общия оборот в категорията ще достигне около 2,3 млрд. долара. Междувременно ръстът при продуктите за т.нар. добавена реалност ще е по-умерен. Според анализаторите комбинираните доставки на двата вида хардуерни решения ще надминат 110 млн. бр. през 2020 г.

От IDC идентифицират три основни категории устройства на пазарите за добавена и виртуална реалност. Те включват продукти без екрани, използващи дисплеите на определени смартфони (пример: Samsung Gear VR); устройства разчитащи на връзка с компютър, игрова конзола и др. (пример: Oculus Rift) и самостоятелни такива, които разполагат с процесори (пример: Microsoft HoloLens). От IDC подчертават, че умишлено не правят прогнози продуктите на базата на Google Cardboard или други подобни, които не включват електроника.

Изображение: Shutterstock

Прочетете още: Предварителни заявки за версия за разработчици на HoloLens

Очаква се продажбите на устройства, разчитащи на връзка с конзола или компютър, на Oculus, HTC и Sony да достигнат 2 млн. бр. през 2016 г. Основният стимул за придобиване на такива продукти ще бъде играенето на игри.

Устройствата за добавена реалност ще навлизат на пазара по-бавно. От IDC очакват голямо бъдеще за продуктите на компании като Microsoft и Meta, посочвайки, че те имат потенциала да променят начините за взаимодействие с технологиите на принципно ниво. В същото време обаче анализаторите подчертават, че тези решения много по-трудни за разработка от продуктите за виртуална реалност.

Световни доставки на устройсвтва за виртуална и добавена реалност 

Продуктова категория

Доставки през 2016 г. (млн.бр.)

Доставки през 2015 г. (млн.бр.)

Среден ръст 2016-2020 г. (%)

Virtual Reality Hardware

9,6

64,8

183,8

Augmented Reality Hardware

0,4

45,6

189,8

Източник: IDC, април 2016 г.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас