Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
05 апр
2016
 
 

Заявките за Tesla Model 3 превръщат колата в iPhone на автоиндустрията

Предварителните поръчки за новия електромобил достигнаха $9,6 млрд., като цената на модела с различни опции е около $42 000.

3360 прочитания, 0 коментара

Бъдещият електромобил на Tesla - Model 3, грабна въображението на потребителите. След пускането на предварителните поръчки миналия четвъртък заявките за колата надминаха сумата от $9,6 милиарда.

„Това е изумително и не мисля, че нещо подобно се е случвало в автомобилна индустрия въобще“, каза Игъл Джулиесен, директор анализи на инфоразвлекателни системи в анализаторската фирма IHS Automotive. - Tesla Model 3 е iPhone-ът на автомобилната индустрия по отношение на предварителните поръчки.“

В събота вечер над 276 000 човека дадоха по $1000, за да си запазят 4-вратия седан, чиято базова версия ще струва $35 000, според шефът на Tesla Илън Мъск. Това означава, че Tesla получи $276 млн. без да е доставила и една кола. Model 3 ще започне да се доставя след средата на 2017.

Прочетете още: Колата на Faraday Future FFZero1 е електромобил на мечтите

Tesla Model 3

Tesla Model 3

Вчера Мъск обяви в Twitter, че апетитът на потенциалните купувачи расте. „Изчакайте да видите истинските системи за управление в тройката. Те ще приличат на космически кораб“

Той добавя, че средната цена за Model 3 в някои „среден клас опции“ ще е около $42 000.

Мъск отбеляза още, че Tesla ще трябва да преосмисли „процеса на производството“. Той планира да пусне в сряда нова порция предварителни поръчки.

По време на импровизирано пресконференция в неделя Мъск каза, че окончателният дизайн на колата все още не е готов и че предницата и цялостният контур на колата ще претърпят известно изчистване.

Model 3, поглед отзад.

Model 3, поглед отзад.

Задната седалка на колата ще се сгъва, позволявайки на пътниците да спят на нея, като задвижването на Model 3 ще бъде на задната ос. Ще има и версия с два мотора и задвижване на всички колела, която ще струва около $5000 под цените на днешния седан на Tesla Model S.

„Дори версията със задно задвижване ще има добро сцепление върху лед благодарение на бързоускоряващият въртящ момент на двигателя на Tesla“, написа в Twitter Мъск.

Model 3 може да измине до 215 мили (346 км) с едно зареждане, а ускорението от 0 до 100 км/ч е за под 6 секунди. За сравнение стартовият модел на Mercedes C-class вдига 100 км/ч за 6,3 секунди.

Една от уникалните функции на бъдещия електромобил е липсата на панел с инструменти на таблото. Единствата информация за шофьора ще е идва от 15-инчов сензорен екран, монтиран в средната част.

Поглед към интериора на Model 3 с неговата 15-инчова инфоразвлекатална система.

Поглед към интериора на Model 3 с неговата 15-инчова инфоразвлекатална система.

С нарастване на предварителните поръчки анализаторите започнаха да спекулират с тезата защо Model 3 е толкова желан.

Model 3 има вид на луксозна кола, като в същото време е „зелена кола“, каза Джулиесен.

„Известните ни вече характеристики са много добри – пробег, ускорение, автопилот, безжично обновяване, добавя анализаторът. По принцип моделите на Tesla са първите софтуерно дефинирани коли, които се обновяват и стават по-добри с времето.“

Поглед отгоре към стъкления покрив на Model 3.

Поглед отгоре към стъкления покрив на Model 3.

Стартовата цена на Model 3 е малко по-висока от тази на средната продажна цена на новите коли в САЩ, допълва Джулиесен. „Мъск е свършил майсторски работата си при позициониране на продукта и по това може да се сравнява само със Стив Джобс“, допълва анализаторът.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ


Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас