Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
29 мар
2016
 
 

Внимателно обмислените Digital Signage решения носят големи ползи

2718 прочитания
Страница 1 от 2

Днес на практика всички са чували термина “Digital Signage” и потенциалните спестявания, които носят със себе си тези иначе скъпи (в сравнение с традиционните подходи) технологични решения. Доста търговци споделят, че са увеличили продажби чрез “дигитални постери” в магазините си.

В същото време обаче се отбелязва, че изплащането на една подобна инсталация може да отнеме седмици или месеци. И дори повече. Факторите, които оказват влияние върху това са много.

Източник: Shutterstock

Прочетете още: Digital signage – не просто “електронни постери”

Изчисляването на възвръщаемостта на автоматично решение, като една вендинг машина например, която да замени будката с продавача, е лесно. Просто е необходимо да се сравни цената на самия уред, плюс монтирането и поддръжката, със средствата, които той генерира. При дигиталните рекламно-информационни решения обаче тази сметка е много по-трудна.

В същото време самото наличие на големи екрани и възможности за интеракция вече не впечатляват никого. Краткият период, в който тъч екраните предизвикваха уау-ефект, вече е безвъзвратно отминал. Клиентите в момента се интересуват от информация, която ги касае.

Ето кратък набор от съвети за изграждане на удачни решения от типа Digital Signage:

1. Определяне какво съдържа конкретната за дадения бизнес формула на възвръщаемостта

Преди да започне инвестирането в такава система, трябва да бъдат ясно изяснени нейните цели. В търговските обекти например това може да бъде увеличаване на удовлетвореността на клиентите чрез управление на опашките на касите чрез електронни табели. Или стартиране на интелигентна система, която да уведомява посетителя за промоции или нещо друго чрез съобщения (през специално приложение) на мобилното си устройство, когато той застане пред определен щанд.

В първия случай директната цел не е увеличаване на продажбите. Измерването на ефекта може да стане чрез анкетиране на излизащите за това колко време, според тях, са прекарали в чакане.

Целта може да бъде и увеличаване на видимостта на дадена марка или информиране на посетителя. В такъв случай вероятно показателно ще бъде присъствието на марката в социалните мрежи преди и след старта на системата.

Според специалисти целта трябва да е конкретна. Например 25% по-малко чакане (или поне възприето такова) от клиентите пред касите в рамките на един месец.

2. Измерване на ефекта

Втората стъпка след определяне на целите е създаване на стратегия за измерване на възвръщаемостта.

Ако целта е увеличаване на популярността и стартиране на диалози, то добър начин за проследяване на ефекта е в социалните мрежи. Налице са много инструменти за тази цел – извличане на статистики от популярните платформи.

Съществуват възможности за използване на “дигиталните постери” за увеличаване на видимостта в социалните мрежи. Използването на хаштаг е сред най-разпространените. Специалистите подчертават, че клиентите обичат да си взаимодействат и да усещат, че техният глас се взема предвид.

Друга възможност е проследяване на ефекта чрез изискване на действия от страна на потребителите. Ако поставената цел е измерване на възвръщаемостта чрез подобряване на потребителските впечатления, то е необходим начин за тяхното проследяване. Най-очевидното решение е наблюдаване на трафика през търговския обект, но това не разкрива дали наистина информацията от дигиталните постери достига до посетителите и дали ги стимулира да извършват определени действия.

1 2
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас