Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
25 мар
2016
 
 

Защо Apple вече няма нужда от “уау фактора” в iPhone

2851 прочитания

Някога всяко пускане на нови устройства от Apple се превръщаше в преломен момент за целия технологичен отрасъл, но на 21 март с iPhone SE и iPad Pro компанията предложи само незначителни обновявания. Въпреки това обаче нейните продукти продължават да се радват на масов интерес...

Новите устройства на Apple не предизвикват възторга на толкова много хора, както някога. Разбира се, от компанията продължават да твърдят, че внасят революционни промени, но далеч по-често тези заявления се посрещат със скептицизъм. Повечето технически постижения на Apple днес представляват вътрешни доусъвършенствания, които често остават незабелязани от масите.

Двата модела iPad Pro

Прочетете още: Apple вижда слабости в искането на ФБР преди съдебното изслушване

Въпреки че техническите специалисти и медиите, следящи внимателно продуктите на компанията, не изпадат във възторг, нивото на потребителската удовлетвореност достига рекордни стойности и клиентите продължават да й гласуват доверие, купувайки последните й продукти. “Причината, поради която изделията на Apple продължават да се продават добре въпреки минималните иновации, е колосалната преданост на поклонниците на марката, които са заинтересовани от покупката на  поредните модели – смята Четан Шарма, аналитик и браншови консултант. – Армията от фенове на Apple е далеч по-многобройна от тази на останалите производители на дигитални продукти.”

За илюстрация на популярността на компанията могат да служат впечатляващите цифри, озвучени от нейния главен изпълнителен директор, Тим Кук, по време на представянето на 4-инчовия iPhone SE и 9,7-инчовия iPad Pro. Той обяви, че наскоро броят използвани продукти на Apple по целия свят наскоро е преминал границата от 1 млрд.

По данни на IDC през 2015-а са били продадени 226 млн. iPhone и 49,6 млн. iPad устройства. Доставките на таблети отбелязаха спад през годината, но въпреки това компанията държи 24% дял в сегмента. При смартфоните пък той е 15,8%. От Wall Street Journal обаче съобщиха, цитирайки Canaccord Genuity, още един впечатляващ показател – на Apple се падат 92% от приходите от продажби на смартфони.

iPhone SE

Новите по-компактни iPhone SЕ и iPad Pro ще помогнат на компанията да разшири потребителската си база в Китай, Индия и други развиващи се пазара, счита Шарма. Мобилните устройства от висок клас в момента се купуват за замяна на вече притежавани устройства, но ниският и средният ценови диапазон би могъл да остане за Android. Именно на този пазар Apple ще се стараят да продават повече, добавя анализаторът.

Съвременните мобилни платформи са достигнали зрелост, уверен е Ави Грингърт, директор по изследванията в Current Analysis: “Пространството за иновации продължава да е колосално, но революционните пробиви вече са малко вероятни.”. Въпреки това постепенните усъвършенствания на устройствата, които се позлват ежедневно от милиарди души, могат да окажат колосален ефект, счита още той.

Външният вид и функционалността на смартфоните преди години се променяха с всяко поколение, докато в момента измененията са предимно при софтуера и хардуерните показатели. Apple далеч не е сама в тази стратегия – цялата индустрия се е отдалечила от кардиналните усъвършенствания при мобилните устройства, продължава анализаторът.

“Apple вече е завзела голяма част от пазара на смартфони от висок клас – отбелязва Грингърт. – Стабилизирането на продажбите на това абсурдно високо и много доходно за компанията ниво е постижение и то не помага на конкуренцията. Ако Apple започне да расте отново, то това вероятно ще е за сметка на нови продукти, работещи с iPhone, а не чрез усъвършенстване на самия смартфон.”

Дори и лишен от “уау-фактор” в новият компактен 4-инчов iPhone SE е опакован с флагмански функции и той е най-достъпното подобно устройство на компанията до момента. Възможно е новият модел да не предизвиква такова възхищение както предшествениците му, но той ще продължава да се продава и за Apple е от значение точно това. “Apple е престижна марка и потребителите ще продължават да купуват нейни продукти, дори ако едва могат да си позволят”, убеден е Шарма.

CIO, САЩ

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас