Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
25 яну
2016
 
 

Luxoft и QNX представиха навигиране с добавена реалност на CES 2016

Платформата CVNAR на Luxoft за компютърно зрение и добавена реалност бе използвана в демонстрация на QNX Software Systems

5390 прочитания, 0 коментара

Усъвършенствана система за подпомагане на водачите (ADAS) с опция за автономно шофиране, която използва платформата CVNAR на Luxoft за компютърно зрение и добавена реалност бе представена от QNX Software Systems по време на изложението за потребителска електроника CES 2016. Инсталиран в тестов автомобил на QNX – модифициран Jeep Wrangler, софтуерът на Luxoft CVNAR използва алгоритми за указване посоката на движение при завои, имена на улици, пешеходни пътеки, туристически забележителности и крайната точка на пътуване, а също така подава предупредителни сигнали при риск от сблъсък.

Интериор на модифициран Jeep Wrangler с демонстрация за използването на CVNAR - указва посоката на движение и пешеходни пътеки.

При разработката на това приложение Luxoft използва алгоритми за компютърно зрение, основано на моделиране на пътя с проследяване на обекти, пешеходци, фасади на сгради и пътни знаци, за пълно виртуално пресъздаване на пътната сцена в многофункционалната операционна система QNX Neutrino. Виртуалното моделиране на пътната обстановка използва патентованите решения на Luxoft за указания за посоките с използване на добавена реалност, точки на интерес, навигация и указване на посоките към крайната точка на пътуване. „Решенията на Luxoft за разширена навигация позволяват прецизното позициониране на автомобила на пътя, което е фактор за неговото полуавтономно движение“, обясняват от софтуерния разработчик, който разполага с голям развоен екип и у нас.

Прочетете още: Luxoft и QNX ще създават съвместни интелигентни решения за шофьори

Усъвършенстваните системи за подпомагане на водачите ADAS (от Advanced Driving Assist Systems) включват предупреждение за насрещен удар, система за предупреждение при напускане на лентата за движение, система за разпознаване на пътните знаци, информация за „мъртва точка”, следене на страничния трафик при движение на заден ход, автоматично превключване между дълги и къси светлини в зависимост от пътните условия, навигиране във визуална среда с добавена реалност и други функционалности.

„Отличителна черта на нашата ADAS разработка е в това, че от самото начало заложихме на научни алгоритми за преодоляване на предизвикателствата пред компютърното зрение в автомобила, коментира Андрей Голубинский, ръководител на ADAS Automotive в Luxoft. - С прилагане на тези алгоритми в системите, интегрирани в автомобила, и с тяхното полево тестване, успяхме да създадем стабилно и надеждно решение.“

„Следващото поколение ADAS и приложения за автономно шофиране се нуждаят от операционна система, действаща в реално време при високи нива на безопасност. Те се нуждаят и от сложни алгоритми за компютърно зрение, за да пресъздадат света около тях, Ромен Саха, мениджър стратегически партньори в QNX Software Systems. - Със своята ангажираност по проекта и екипна работа Luxoft допринесе много за изключителната демонстрация по време на CES 2016, която показа как с правилната комбинация от модерни технологии се активира широк спектър приложения - от дисплеи за предното стъкло до полуавтономност на превозните средства.“

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
CSC Bulgaria създаде Център за съвършенство за Royal Bank of ScotlandCSC Bulgaria създаде Център за съвършенство за Royal Bank of Scotland

Кевин МакГийди (Kevin McGeady) е Delivery Manager от страна на Royal Bank of Scotland (RBS) по проекта на банката за изграждането на нов Център за съвършенство за софтуерен развой (Center of Еxcellence for Software Development) в Computer Sciences...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас