Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Технологии
12 яну
2016
 
 

Сферичното видео ще оформя вашата реалност през 2016

360-градусовата видео екосистема бавно си пробива път, нови зрителни възприятия ще се съчетават виртуалния с реалния свят.

11960 прочитания, 0 коментара

Нови разработки в областта на сферичното видео, показани на изложението CES 2016, задават бъдещия видео формат, при който границите между реалния и виртуалния сеят се размиват.

360-градусовата видео екосистема бавно си пробива път, нови зрителни възприятия ще се съчетават виртуалния с реалния свят. Снимка: Ник Барбър

Следващото поколение 360-градусови камери ще имат по-висока резолюция и по-добро качество на звука, според Джим Малкълм, президент на Ricoh Imaging Americas, която произвежда Theta S. Камерата Theta S може да снима 360-градусово видео, но качеството му се нуждае от подобрение.

Прочетете още: Samsung представя очила за виртуална реалност с кампания

360 или сферичното видео започна да си пробива път към масовия потребител от средата на миналата година, а през 2016 г. се очаква засилен ръст на продажбите. Това е видео, което се снима във всички посоки, обикновено с няколко камери, като се създава интерактивен краен продукт, който обгръща зрителя. Facebook и YouTube са единствените сайтове засега, който показват генерирани от потребителя 360-градусови видео файлове. На настолен компютър зрителите могат да ползват мишка, за да завъртят ъгъла в 360о видео. На мобилен телефон потребителят върти телефона, за да проучва виртуалните светове.

Създаването на добро сферично видео се сблъсква с технически и финансови предизвикателства. Nokia дебютира с камерата Ozo, която е проектирана за професионални оператори, а цената й е $60 000. Моделът GoPro Odyssey пък ползва Google Jump и 16 камери GoPro за $15 000.

В ценовия диапазон под $1000 има само няколко играчи. Ricoh е един от тях, предлагайки ценово достъпната камера Theta S за $350. Тя ползва две камери за снимане на видео, които след това се съчетава в iOS устройство (скоро ще има вариант и за Android, според Малкълм) или с помощта на софтуер за настолен компютър, а след това сглобеното видео се изпраща в YouTube или Facebook.

Theta S създава full HD видео файл (резолюция 1920 x 1080), но когато се гледа в сферичен плейър, виждате само частица от видеото. На практика виждате изображение с качество, по-ниско от стандартната резолюция.

Малкълм не каза кога ще има по-добри модели, но сподели, че следващите версии на Theta ще има по-голяма резолюция и по-добро аудио. Лидерството на Ricoh в потребителския 360-градусов сегмент е застрашено от навлизането на GoPro.

„На път сме да пуснем по-малко сферично видео устройство, по-удобно за потребителите“, каза шефът на GoPro Ник Уудман на CES 2016, но и той не коментира кога ще излезе то.

Малкълм каза, че един от недостатъците на Theta S е, че не е водо- и удароустойчиво. Следващите модели ще са такива, каза той. Това е важно подобрние, тъй като GoPro доставя своите камери в спортни водоустойчиви корпуси.

Въпреки че сферичното видео лесно се гледа на настолен компютър и мобилен телефон, по-добрият начин за гледането им е с очила за виртуална реалност. Google Cardboard е евтин начин за ползване на VR съдържание с помощта на смартфон. Устройствата Cardboard се доставят като плоски уреди, а след това се превръщат във VR обект, в който има и слот за смартфон. Чифт лещи съчетава раздвоеното видео, а жироскопът в телефона следи движението на главата, настройвайки по съответния начин и видеото.

Cardboard струва само няколко долара (разбира се, без телефона) и е много по-обещаваш начин за популяризиране на виртуалната реалност от струващата $600 каска Oculus Rift.

Вестник New York Times достави 1 милиони Cardboard на абонатите си, така че те да могат да гледат VR съдържание, създадени специално за тях.

„Виртуалната реалност е начин да изживявате онова, което преживяват другите хора, по начин, непознат досега, каза Уудман. - Дни или седмици по-късно, когато си спомните усещането, ще ви е трудно да различите дали се го гледали или сте го преживели наистина.“

IDG News Service

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас