Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
11 яну
2016
 
 

Този Lincoln може да бъде управляван и с джойстик

Интерфейс между технология за автономно шофиране и наличния в колата компютър.

11051 прочитания, 0 коментара

Опасно ли ви звучи да седите на задната седалка на огромната лимузина Lincoln MKZ и да я управлявате с геймърски контролер? Вероятно наистина е опасно, ако сте на улицата, но бе демонстрирано в Лас Вегас от базираната в щата Илинойс компания AutonomouStuff.

Тя работи с автомобилни производители за внедряване в коли серийно производство на технология за автономно шофиране, които след това да се ползват за научно-изследователски цели. Тя е създала контролиран с джойстик Lincoln само за 10 дена, за да докаже, колкото далече са стигнали подобни системни само през последните няколко години.

Lincoln вече е доста сложна кола, със системи „drive-by-wire“, които управляват по електронен път повечето от основните функции на колата.

Прочетете още: След CES 2014: Приложения ще определят разликите между колите

AutonomouStuff добави два сензора LIDAR на предната броня и една видео камера. Сензорите LIDAR на Velodyne използват лазер, за да сканират пътя пред колата и да създадат подробна 3D карта на околността. Камерата на MobileEye предоставя оптичен поглед пред колата, като успява да разпознае платната и пешеходците.

Заедно тези системи предоставят „очите“ на системата в самоуправляващата се ко.а.

Autonomous stuff 1. Снимка Мартин Уилямс

Lincoln MKZ, модифициран от AutonomouStuff с допълнителни сензори LIDAR на предната броня, демонстриран на изложението CES 2016 в Лас Вегас на 7 януари 2016.

Сензорите LIDAR на Velodyne използват лазер, за да сканират пътя пред колата и да създадат подробна 3D карта на околността.

Сигналите от сензорите LIDAR и камерата се подават към компютър в багажника, който е свързан с шината CAN (controller area network), основната контролна система в автомобила.

Autonomous stuff 2. Снимка Мартин Уилямс

Компютър в багажника на модифицирания Lincoln MKZ обслужва системата за автономно шофиране

Колата, показана на CES 2016, не бе напълно самостоятелна, но може да стане такава с подходящ софтуер, качен на компютъра, каза Тайлър Пейнтър, инженер за приложенията, работещ в компанията AutonomouStuff.

За да демонстрира технологията, компанията бе поставила гейърски контролер, който може да се ползва за управлението й. Джойстиците са ползвани за шофиране, а подложката с посоките за включване на мигачите, а бутоните – за превключване на скоростите.

Колата не измина голяма разстояние под управлението на джойстик, но AutonomouStuff демонстрира, че това все пак работи.

Autonomous stuff 1. Снимка Мартин Уилямс

Джойстикът може да управлява Lincoln MKZ, модифициран от Autonomous Stuff.

Колата бе направена, за да покаже, че технологиите за автономно шофиране вече са достатъчно изпипани и лесно могат да бъдат свързани така, че да работят съвместно с модерните автомобилни електронни системи за контрол.

AutonomouStuff е създадена от Боби Хембрик, когато той забелязал, че компаниите за роботика трудно получават достъп до автомобилните технологии, които искат, за да тестват технологии за автономно шофиране. Той основал компанията като интегратор на автомобилни технологии.

Днес AutonomouStuff работи с редица автомобилни производители, за да снабди колите с усъвършенствана технология, която те да ползват при своите проучвания.

IDG News Service

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас