Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Цифрова телевизия
11 яну
2016
 
 

Гиганти в развлекателната индустрия: ТВ рекламите имат бъдеще

Светът на маркетинга и развлекателната индустрия са много по-сложен период в сравнение с времето отпреди 10 г., но според шефовете на водещи ТВ мрежи тази среда я очаква бляскаво бъдеще.

7297 прочитания, 0 коментара

Мастодонтите в областта на медиите, развлеченията и потребителските услуги отидоха на CES 2016, за да опровергаят статиите за неизбежната им гибел. Висши ръководители на NBC Universal, Fox Networks, Johnson & Johnson, AT&T и JPMorgan Chase признаха, че стартиращи играчи и „разрушителни“ технологии са ограничили бизнеса им в известна степен, но те все пак очакват дългогодишно успешно бъдеще.

Телевизионните компании се сблъскват с драстични промени на пазара вече повече от десетилетие. След като дълго отричаха промяната, ТВ мрежите и студията започнаха да приемат прехода, а днес се състезават за вниманието на зрителя и за приходите по много различни начини.

 

Прочетете още: 130 млн. клиенти имат водещите 10 платени ТВ услуги в света

NBC възприе цифровизацията въпреки предизвикателствата

Тази стратегическа промяна, която изглежда NBC Universal ще успее да изплати, след като бе погълната от Comcast през 2010 г, принуди по-старите компании да се отърсят от протекционистичните си напъни. NBC Universal удвои своята доходност след като бъде придобита. Мрежата на NBC, която през 2010 г. се оценяваше „почти на нула“, днес прави годишно почти $800 млн. приходи, според главния изпълнителен директор NBC Universal CEO Стив Бурке, който участва в панелна дискусия по време на CES 2016. Поне 20% от всички ТВ зрители в САЩ гледат притежаваните от NBC канали, добави той.

„Навличате си големи проблеми, ако светът се променя, а вие се опитвате да запазите статуквото, каза Бурке. - Не приемам идеята, че цифровата ера настъпва и ще измести или унищожи телевизионния бизнес.“

Бурке казва още, че водещите 4 ТВ компании в САЩ - ABC, CBS, Fox и NBC, правят днес повече пари, отколкото преди 20 г., въпреки че паричните потоци днес са различни и по-комплексни.

Стив Бурке, СЕО на NBC Universal, Снимка: Matt Kapko

Шефът на NBC Universal Стив Бурке (вляво) говори с президента на MediaLink Майкъл Касан на CES 2016

„Най-голямата промяна за всеки, който прави бизнес в медиите днес, е нарастващото влияние на Интернет, добавя Бурке. - Трябва да разпространяваме по-добре нашия продукт в Интернет.“

NBC трябва да се справя и с убеждението на някои рекламодатели, че цифровите реклами са „новото чудесно нещо, което е по-добро“, твърди Бурке. Той каза, че телевизията е най-ефективната среда за достигане до милиони потребители, но рекламодателите „надават силен вой“ за допълнителни, по-таргетирани данни за потребителите, които очакват от цифровата ера

 

Защо ТВ индустрията би трябвало да приветства промяната.

Главният изпълнителен директор на Fox Networks Питър Райс наблегна на това, че въпреки някои реални предизвикателства, технологията не е враг на ТВ мрежите. Все пак тези компании трябва да се адаптират към пазарните промени и да предоставят повече отчетност на рекламодателите. „Не мисля, че технологията унищожава нашето „повествование“, каза той. - Начинът, по който ние можем да предоставим целева аудитория на рекламодателите, означава, че зрителите ще гледат по-малко реклами, а дистрибуторите няма да прекъсват своята програма толкова често.

Технологиите, които първоначално плашеха ТВ мрежите като цифровия видеозапис (DVR), се появиха от потребителския сегмент, казва Райс. След като неговата компания преживяла първоначалния шок от времево-отместения DVR запис с пропускане на рекламите, тя решила да „прегърне“ промяната като трамплин за нови възможности.

Джон Станки, главен изпълнителен директор за развлекателните и Интернет услуги в AT&T, която придоби сателитния ТВ доставчик DirecTV миналото лято, също смята, че мрежите трябва да се адаптират, а не да се борят с промяната в индустрията. „Ако след 3 г. все още сме в позицията да разчитаме на телевизията като пакет за домакинството или за хола, това ще означава, че сме изпуснали стратегическата инициатива“, добави Станки.

 

Как мобилните устройства променят рекламите в развлекателната индустрия

JPMorgan Chase все още харчи голяма част от рекламния си бюджет в телевизиите, но „миксът“ се променя от 60% в пиковия момент до днешните около 50%, заяви Кристин Лемкау, главен маркетинг директор на компанията.

Банката се изправя и пред други цифрови предизвикателства. Въпреки че 22 милиона нейни потребители използват мобилното приложение Chase, а това е 21% годишен ръст спрямо 2014 г., Лемкау признава, че Chase е твърде фокусирана върху настолните компютри и печата.

Алисън Люис, главен маркетинг директор в компанията за битова козметика Johnson & Johnson, каза, че мобилните устройства бързо стават важен компонент в маркетинг стратегията на компанията. Половината от онлайн трафика в уебсайта на Johnson & Johnson идва от мобилни устройства, каза тя, като мобилните уреди доминират и при търсачките.

Огромна част от съдържанието, което Johnson & Johnson предлага на пазара като марките Neutrogena, Band-Aid, Listerine или Tylenol, трябва да е към мобилни и цифрови обекти, каза Люис. „Имаме нужда от цяла нова екосистема от съдържание и това е огромна, огромна промяна в нашия бизнес.“

IDG News Service

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ИТ ПРОЕКТ НА ГОДИНАТА

Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Едуард ван Лейнт: Твърде многото регулации убиват бизнесаЕдуард ван Лейнт: Твърде многото регулации убиват бизнеса

Едуард ван Лейнт е председател и главен изпълнителен директор на EPI Group of Companies. Има над 25 години международен опит в сферата на високите технологии и центрове за данни. Той е основният двигател зад успешното разрастване на EPI в...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас