Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
06 яну
2016
 
 

Колата на Faraday Future FFZero1 е електромобил на мечтите

Компания, подкрепена от милиард долара инвестиции, може и да успее със стартовата си електромобилна иновация.

2302 прочитания, 0 коментара

Вижте внимателно Faraday Future FFZero1 Concept. Това не само е красива кола, това е не само бърза кола. Според „проектните й спецификации“ това е кола мечта:

  • 4 четириядрени мотора с обща мощност над 1000 конски сили
  • Вдига от 0 до 100 км/ч за под 3 секунди
  • Максимална скорост над 320 км/час

Вижте тази кола, защото тя показва как електромобилите могат „да отстрелят“ традиционните автомобили с ДВГ по-скоро, отколкото се очакваше. Faraday Future не е само бърза кола за богати хора, въпреки че поне в първите няколко години това ще е така (според шефът на FF Ник Сампсън).

 

Прочетете още: Забравете за джаджите, елата на CES 2016 заради колите

Концептуалният модел FFZero1 на Faraday Future причлича много на Батмобил.

Концептуалният модел FFZero1 на Faraday Future вдъхнови много сравнения с Батмобил.

FF иска да прави електромобили за масовия пазар, точно като Tesla, но в идеята за заложени още повече пари, а няма търпение да се съобразява с бавния ръст на сегашните електромобили (дори най-добре продаващият се модел Nissan Leaf държи микроскопична част от целия автомобилен пазар).

Паралелът с Tesla не е случаен. Точно както Мъск стартира Tesla с личното си богатство, така и друг милиардер, тъпкан с кеш, доведе до раждането на Faraday Future преди 18 месеца. Faraday Future привлече много важни шефове от Tesla: Ник Сампсън, който бе директор на инженерния екип по колите и шаситата в Tesla, а сега е старши вицепрезидент във Faraday Future, отговарящ за инженеринга и научно-развойната дейност. Друг топ шеф е Ричард Ким, ръководещ дизайнерския екип, който има опит в същата дейност в електромобилите на BMW i3 и i8.

Концептуалният модел FFZero1 на Faraday Future – поглед отзад по време на CES 2016

Концептуалният модел FFZero1 на Faraday Future – поглед отзад по време на CES 2016

Снимката отзад на FFZero1 показва прозрачна централна перка и ауспусни отвори за някои от нейните вентилационни „аеро тунели“.

Също подобно на Tesla Faraday Future започва с нещо наперено (първата кола на Tesla бе направена в „черупката“ на модела икона Lotus Elise). Концепцията FFZero1 прилича на добре проектиран Батмобил (измисленият автомобил на Батман от комиксите), по-лъскав и малко по-нисък, но все още с много агресивен външен вид. В този необичаен екстериор са вградени „аеро тунели“, които помагат да се изтегли въздуха над батериите и да се подобри аеродинамиката. Виждали сме подобни елементи от дизайна в суперавтомобила Ford GT.

Външният корпус ще ползва въглеродни ниши и „олекотена композитна конструкция. Задвижващата система ще включва високопроизводително състезателно окачване и т.нар. от компанията FF „усъвършенстван динамичен контрол и векторно ускорение (едно от наистина удивителните неща в електромобилите е моменталното ускорение).

Променливата платформена архитектура на концепта FFZero1, поглед отвътре по време на CES 2016

Променливата платформена архитектура на концепта FFZero1, поглед отвътре по време на CES 2016

Дори главният дизайнер на Faraday Future Сю Нюхаузър призна, че блестящо-белият интериор на FFZero1 не е типичен, но посочи, че е избран, за да символизира „чистота и екологичността“ на проекта.

Кокпитът изглежда безумно: ярко-бяло, сякаш някой ще го чисти непрекъснато, място само за един човек, който ще се излегне под 45 градуса и ще управлява колата, ползвайки полукръгъл волан, подобен на щурвала на самолет, оскъден комплект от цифрови дисплеи пред предното стъкло и дисплей над главата.

Променливата платформена архитектура на концепта ffzero1, поглед отвътре по време на CES 2016

Кокпитът на Faraday Future FFZero1 разполага с волан тип самолетен щурвал, както и с комплект цифрови дисплеи на нивото на предното стъкло.

По-голямата част от екстериора вероятно няма да се появи в нормалните серийни коли на Faraday Future, които компанията ще произведе по-късно, но повечето съществени машинни части вероятно ще присъстват. Faraday ще запази т.нар. архитектура на променлива платформа (Variable Platform Architecture), която ще улесни създаването на повече типове коли от една и съща основа.

Архитектура с променлива платформа на Faraday Future FFzero1

Целта на архитектурата Variable Platform Architecture Faraday Future е да се произвеждат електромобили по-бързо с помощта на същото шаси и създаването на повече различни модели.

Това прилича на стратегията на Ford „Световна кола“, чрез която компанията се опитва да наложи един базов автомобилен дизайн в целия свят. Тук обаче тя е още по-гъвкава. В зависимост от колата, която иска да проектира, FF може да промени акумулаторите или конфигурацията на мотора, размера на колата, дори типа на трансмисията.

Снимката по-долу показва как при дизайна VPA акумулаторите ще бъдат разположени в долната част на колата, подобно на Tesla Model S, като така се спестява място и се създава нисък център на тежестта. Faraday все още не е предоставила данни за пробега на колата, макар че потребителите жадуват точно за тази информация.

Faraday Future залага на своята архитектура с променлива платформа, която да й помогне да създава по-масови електромобили при по-кратък развоен цикъл. Отбележете, че отсека за акумулаторите е в долната част на шасито, което сваля надолу центъра на тежестта на цялата кола.

Faraday Future залага на своята архитектура с променлива платформа, която да й помогне да създава по-масови електромобили при по-кратък развоен цикъл. Отбележете, че отсека за акумулаторите е в долната част на шасито, което сваля надолу центъра на тежестта на цялата кола.

Теоретично вие можете да създадете и миниван електромобил на базата на същата платформа като FFZero1, просто сменяте рецептата. Това е истинското обещание на концептуалния модел на Faraday Future.

Едно от нещата, които Tesla има, а Faraday Future – не, е Илън Мъск. Лидер, който не само е богат, но има талант и способности да осъществи директно мечтите си, а не само да ги финансира. Шефовете в Tesla може да идват и да напускат, но докато Мъск е ангажиран с тази компания, Tesla ще се развива. Faraday Future може да пострада, ако Ник Сампсън напусне, а тя вече загуби своя гуру за „акумулаторите“, както писа Bloomberg.

Любителите на традиционните автомобили ще проучват скоростните спецификации на FFZero1, ще критикуват нейната аеродинамика или ще се подсмиват на претенциозния й кокпит. Може и да имат право на това, но ще пропуснат основното. Този луксозен автомобил се стреми да превърне една мечта в електромобил за всеки. Все още не сме достигнали до този етпа със сегашното поколение електромобили, така че има основания да сме скептични. Faraday има интересни нови идеи и както Илън Мъск вече доказа една мечта, подкрепена от пари и ум, има доста добри шансове.

Този детайл показва името на FFZero1, нарисувано дискретно на задната броня на концептуалния електромобил на Faraday Future. Снимки Мелиса Риофрио

Този детайл показва името на FFZero1, нарисувано дискретно на задната броня на концептуалния електромобил на Faraday Future. Снимки Мелиса Риофрио

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ИТ ПРОЕКТ НА ГОДИНАТА

Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Едуард ван Лейнт: Твърде многото регулации убиват бизнесаЕдуард ван Лейнт: Твърде многото регулации убиват бизнеса

Едуард ван Лейнт е председател и главен изпълнителен директор на EPI Group of Companies. Има над 25 години международен опит в сферата на високите технологии и центрове за данни. Той е основният двигател зад успешното разрастване на EPI в...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас