Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
16 дек
2015
 
 

Ford ще тества безпилотни коли в Калифорния през 2016 г.

Компанията се присъединява към програмата на щата за тестване на автономни коли.

3648 прочитания

Ford ще започне да тества напълно автономна версия на своя модел Fusion Hybrid по улиците в щата Калифорния през 2016 г., като това е поредният голям автомобилен производител, който ще тества технология за безпилотни коли на истински пътища.

Очаква се тестовете да се проведат близо до изследователския и развоен център на компанията в Пало Алто. Центърът отвори врати през януари тази година и събра над 100 изследователи, инженери и учени. Това е един от многото R&D центрове, отворени от големите автомобилни производители в Силициевата долина.

Прототипът на автономния Ford Fusion се отличава със своите 5 сензора LIDAR (light detection and ranging), монтирани на покрива. Сензорите имат лазери с въртящи се огледала, които има позволяват да изпълняват сканиране на района във всички посоки.

Прочетете още: Удивителните технологии на бъдещия транспорт

Повечето прототипи на автономни коли използват същите скенери и свързват снимките с база данни от предварително записани изображения, за да определят къде се намира колата във всеки момент.

Шефът на Ford Марк Фийлдс позира през автономния Fusion в научно-развойната лаборатория на компанията в Пало Алто, Калифорния. Снимка: Ford

Шефът на Ford Марк Фийлдс позира през автономния Fusion в научно-развойната лаборатория на компанията в Пало Алто, Калифорния.

Самоуправляващите се коли на Google вече са позната гледка по улиците на Пало Алто и в околностите на Маунтин Вю, където се намира нейният научно-изследователски център Google X. Според статистиката от края на септември автопаркът на Google от 73 автономни коли е най-големият, оторизиран от Министерството на МПС (DMV), но все пак не е единственият.

Tesla, чиято централа също е в Пало Алто, има лицензи за 12 коли.

Mercedes Benz разполага с третият по големина автопарк от 5 коли, следват Volkswagen, Delphi, Bosch, Nissan и Cruise Automation с по 2 коли за всяка компания. BMW и Honda има по един лицензира автономен автомобил в щата, според данните на DMV.

Ford вече е тествала технология за автономни коли в Mcity, бутафорен град, изграден от Университета на Мичиган, който изпълнява ролята на тестова постановка за безпилотните коли.

В Mcity колите могат да се пробват при различни настилки на пътя, включително бетонна, асфалтова, павирана и черен път, както и каране в две, три и четирилентови пътища. Монтирани са и най-често срещаните в града пътни знаци, светофари, кръстовища, велосипедни алеи, дървета, пожарни кранове, тротоари и устройства за контрол на движението.

Прототипът на Ford за автономен Fusion Hybrid по време на тестове на съоръжението Mcity в Мичиган. Снимка: Ford

Шефът на Ford Марк Фийлдс позира през автономния Fusion в научно-развойната лаборатория на компанията в Пало Алто, Калифорния. Снимка: Ford

Прототипът на Ford за автономен Fusion Hybrid по време на тестове на съоръжението Mcity в Мичиган.

Целта на центъра е да направи експериментите възможно най-реалистични и да даде възможност на автомобилните производители да тестват различни условия и маневри, без да се тревожат за други участници в движението.

Мартин Уилямс, IDG News Service

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас