Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
14 дек
2015
 
 

Два български отбора сред победителите в SAP HCP Startup Challenge

3651 прочитания

Българските компании ShopUp и Scalefocus са сред трите победители SAP HCP Startup Challenge. Те ще поучат възможността идеите им да бъдат сертифицирани и разпротранявани сред клиентите на SAP в световен мащаб. Трета спечелила компания е полската Apollogic.

Според SAP конкурсът е имал за цел да запознае младите организации с възможности на иновативния продукт SAP HANA Cloud Platform. Конкурсът е обхванал региона на Централна и Източна Европа (ЦИЕ) и е насочен към компании, които искат да изградят, разширят и интегрират мобилни приложения, за да отговорят на съществуващите нужди на бизнеса. Предизвикателството е било реализирано с подкрепата на старт-ъп акселератора Eleven.

Общо 138 старт-ъпа от 100 компании участваха в 6 семинара в 6 страни от ЦИЕ (Полша, Чехия, Унгария, Румъния, Сърбия и България). Участниците са имали на разположение един месец, за да развият идеята и/или самото приложение и да кандидатстват за финалното предизвикателство. От получените 20 кандидатури, а по време на предварителния подбор SAP са се спрели на 10 финалисти: Anymedia, Optima Група и Valgbar от Румъния; Apollogic, Bigpredict, KBJ и LifeApps от Полша; ScaleFocus и ShopUp от България, и L@blogistiX от Сърбия.

Прочетете още: Конкурс на SAP и Eleven привлича проекти на наши стартиращи фирми

Журито, оценило идеите, е било в състав: Симон Калуза (Управляващ директор, SAP CEE), Флориан Декер (Оперативен директор, SAP CEE), Райнхард Шварц (Ръководител на платформата за ЦИЕ), Стано Симунек (Ръководител на партньорската екосистема на SAP CEE) и Юрай Полореки (Ръководител Маркетинг в Централна и Източна Европа) имаше трудната задача да избере най-добрите приложения.

Победителите получават възможността да представят заедно със SAP своето решение на повече от 2000 клиенти на гиганта в региона и да получат до 100 евро от SAP и Eleven, за да изградят и доразвият своята идея. Готовото приложение ще влезе в продуктовия каталог на компанията и ще се предлага като сертифицирано SAP решение.

Победителите:

ScaleFocus, България

ScaleFocus проектира мобилно приложение MobIns, което е вдъхновено от години технически и бизнес опит на екипа в застрахователната сфера. Функционалността и дизайна на MobIns поддържат бизнес модел на многостранна платформа, обслужваща няколко клиентски сегмента наведнъж. Тя прави възможно мобилно застраховане чрез гъвкава, но опростена комуникация между клиентите и компании за застраховки, лизинг или компании за търговия на дребно. Приложението осигурява ежедневно съдържание до поискване на вашето мобилно устройство, което се възползва от безкрайните мощност и аналитични способности на Hana Cloud Platform. За последните 3 години ScaleFocus успешно реализира над 100 проекта на клиенти в 16 страни в целия свят и е изградила екип от над 250 специалисти. Новосъздаденият SAP отдел продължава динамичното развитие на компанията. „С помощта на нашия професионален SAP екип, чиито членове са участвали в проекти по внедряване на SAP в целия свят, ние ще дадем тласък на партньорството си със SAP." – споделиха от компанията.

ShopUp, България

ShopUp е маркетинг платформа за анализ на поведението и навиците на клиентите, както в магазините, така и онлайн (включително мобилни приложения). Целта е повишаване ангажираността на потребителите към даден бранд/магазин.   
Създателите на ShopUp са Серги Сергиев (Data Science Society) и Иван Иванов - системен архитект.
„Запитахме се, дали може ли да се анализира информацията за поведението на потребителите не само в интернет, но и на място в магазина и каква е нейната добавена стойност. Профилирането на клиентите посредством тяхното физическо, онлайн и мобилно присъствие, дава възможност за по-добро разбиране на потребностите им и по-ефективна комуникация с тях.     
В момента компанията е завършила решението за мониторинг и анализ в магазините, а следващата стъпка е реализиране на цялостна версия на продукта и пускане на пазара, като SaaS платформа.

Apollogic, Полша

360 градус-овото Customer View приложение съчетава клиентските данни от SAP CRM и ERP системи и го обогатява със съдържание от интернет, като профили в социални медии или резултати от търсачки. Данните, получени от различни източници, след това се анализират в реално време, благодарение на вградената памет на HANA. Освен това приложението дава показатели за персонализиране и KPI, които позволяват незабавен достъп до най-важната информация за клиента, само с едно кликване. Удобният и ергономичен дизайн на приложението е достъпен за персонални компютри и мобилни устройства. Приложението се разработва от полската група от експерти, водени от Павел Скиба от компанията Apollogic.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас