Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
30 ное
2015
 
 

Удивителните технологии на бъдещия транспорт

Как ще се придвижваме в бъдеще? Скорострелни пашкули, електромобили, скейтборд на въздушна възглавница, а може би с телепорт?

4463 прочитания
Страница 1 от 4

Транспортът винаги е присъствал във виденията и мечтите ни, независимо дали си фантазираме за летящи коли, ултрабързи влакове или измишльотини тип Star Trek. Тъй като шансовете да бъдем дематериализирани и материализирани в друга точка от пространството са малки (или според научните фантасти телепортирани), ние все повече залагаме на бързото развитие на технологии, които ще ни пренасят от точка А до точка Б. Ето някои от най-обещаващите инициативи.

Hyperloop

Без съмнение Hyperloop е най-футуристичното предложение от днешните предложения за транспорт на бъдещето. Разработван от основателя на Tesla и Space X Илън Мъск, Hyperloop предвижда изграждане на стоманена тръба, в която пашкули с размера на кола ще се движат с 1220 км/час, по-бързо дори от самолет.

Прочетете още: Hyperloop - транспорт от бъдещето (видео)

Hyperloop Transportation Technologies

Рисунка на предложението за транспортна система Hyperloop, разработвана от Hyperloop Transportation Technologies.

Тръбата Hyperloop осигурява частичен вакуум, който намалява въздушното съпротивление, като всеки пашкул седи на въздушна възглавница по същия начин, по който шайбата стои над маса за въздушен хокей. Пашкулите са задвижвани и забавяни от линейни асинхронни двигатели, поставени на равни интервали по протежение на тръбата, а голям вентилатор в предната част на пашкула изтиква въздуха зад него, като така се избягва повишаване на налягането, което иначе би забавило превозното средство.

Мъск пресмята, че пътуване с Hyperloop между Сан Франциско и Лос Анджелис ще отнема около 35 минути - по-бързо от летенето и огромно подобрение в сравнение с 6-часовото пътуване с кола.

Но това все още е мечта. Инженерите в компаниите на Мъск работят върху дизайна на Hyperloop от около година, но това все още е само концепция. За да подпомогне напредъка, Мъск публикува онлайн през август 2013 г. 57-странична бяла книга, описваща разработката, като Мъск покани хората да подобрят и развият идеите в нея.

Някои вече го правят. Hyperloop Technologies в Лос Анджелис предвижда системата да се използва за превоз на товари, а не на хора, като един от маршрутите би свързал Лас Вегас и Калифорния. Друга идея би превозвала с ферибот стоки нагоре и надолу покрай тихоокеанското крайбрежие на САЩ, дори се говори за един ферибот, свързващ производствените центрове на Азия със Северна Америка.

Компания с подобно име - Hyperloop Transportation Technologies, вече разполага с 400 служители, които разработват планове за реална услуга, но не се превъзбуждайте. Тя ще работи само на около 5 мили в долината Ки (Quay Valley), предполагаем еко град в Централна Калифорния, който сам по себе си представлява грандиозен план и тепърва ще бъде изграждан. Услугата може да стартира през 2018 г., но се търси финансиране в размер на $100 млн., и, разбира се, град и неговите жители

hyperloop на Hyperloop Transportation Technologies

hyperloop на Hyperloop Transportation Technologies

Може би най-конкретният план за Hyperloop е този, който е финансиран от самия Мъск. Макар че не се е ангажирал със създаването на комерсиален Hyperloop, Мъск планира да изгради тестова писта, която ще бъде отворена за компании и студенти, които ще тестват на нея свои проекти, базирани на технологията. Засега Мъск не разкрива нейното местоположение, но написа в Twitter, че вероятно тя ще е в Тексас.

Освен трудностите, свързани със самата технология, трябва да бъдат преодолени и редица други препятствия. Калифорния говори отдавна за високоскоростна жп линия между Сан Франциско и Лос Анджелис (от средата на 90-те години на миналия век), но все още не е положен и един метър от нея.

Цената на тази система се изчислява на около $68 милиарда и тя е доста противоречива дори за щат, който се смята за най-екологично ориентираният, но на практика е влюбен в самолетните пътувания и колите. Щатът и местните политици само харесват начина на работа на Hyperloop, особено ако системата свърже богатите предградия на Силициевата долина и Лос Анджелис.

Концепцията на Калифорния за високоскоростна железница

Рисунка на концепцията на Калифорния за системата High Speed Rail

И накрая се намесва и майката природа. Калифорния е един от най-земетръсните райони в САЩ и често има много малки локални трусове, а понякога има и доста големи земетресения. Сеизмичната издръжливост е много гореща тема по предложената високоскоростна железопътна връзка, а Hyperloop предвижда още по-бързо пътуване, така че проектантите й ще трябва да предложат система, която безопасно ще спре пашкула в случай на голямо земетресение.

1 234
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Изключително бързи възможности за обработка на трудоемки и тежки задачи, както и на невъобразими до момента количества данни

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас