Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Таблети
06 ное
2015
 
 

IDC: Спад на пазара на таблети за четвърто поред тримесечие

4826 прочитания

С 12,6% са се свили световните доставки на таблети през третата четвърт на настоящата година спрямо аналогичния период на миналата, отчита IDC. Спадът в сегмента вече продължава една година, въпреки че през последните месеци е налице известно сезонно подобряване.

Според данни на IDC от края на 2014 г. общият приблизителен брой на устройствата от този клас, които се използват в световен мащаб е 581,9 млн. Тази бройка бе с 36 на сто повече от 2013 г. Според анализатора насищането на зрелите пазари като Северна Америка, Западна Европа и страните от Азиатско-тихоокеанския регион с по над 100 млн. устройства във всеки означава спад на възможностите за ръст.

От там отчитат още, че потребителите използват един таблет до около четири години, след закупуването му. Според IDC тези устройства имат място на пазара, но са притискани от все по-широкото разпространение на смартфони с големи екрани.

Прочетете още: IDC: Телекомите в региона все повече ще разширяват бизнеса си

Като отговор на това предизвикателство в индустрията се забелязва засилващ се интерес към хибридните устройства, представляващи таблет с отделяща се клавиатура. Според анализаторската компания този форм-фактор засега е едноцифрен дял, но през следващите 18 месеца го очаква драматичен ръст. Традиционните производители на компютри също се насочват към този пазар, притискани от конкуренцията на смартфоните.

От IDC допълват, че първото поколение устройства с отделящи се екрани не е завоювало особена популярност. За реализирането на продуктите се е наложило да бъдат направени определени компромиси както при хардуера, така и при операционните системи, които са били приемливи за малка част от бизнесите и обикновените потребители. Според компанията днешните продукти обаче представляват очевидна еволюция и в двете насоки.

Лидер при доставките на таблети продължава да Apple, въпреки че дните на дефиниране на iPad като ултимативно устройство в този сегмент вероятно са към своя край, смятат от IDC. Задаващият се iPad Pro обаче може да се окаже крайъгълен камък, имайки предвид изместването на пазара в посока устройства, увеличаващи ефективността на работа.

На второ място в сегмента отново е Samsung, като според IDC компанията е една от малкото, които продължават да предлагат Android таблети от висок клас. Въпреки това основните продажби са при по-базовите устройства.

На трета позиция е Lenovo, която, според анализатора, за пръв път усеща забавяне в този сегмент. Плоските продажби на компанията се разглеждат като позитивен сигнал.

Челната петица се допълва още от Asus и Huawei. Първият от двата производителя акцентира върху по-достъпните устройства с отделящ се екран, а вторият върху таблетите, предлагащи възможност за работа с мобилни мрежи.

Топ доставчици на таблети за трето тримесечие на 2015 г. (Предварителни данни)

Доставчик

Доставки през 3Q15 (млн.бр.)

Пазарен дял през 3Q15 (%)

Доставки през 3Q14 (млн.бр.)

Пазарен дял през 3Q14 (%)

Ръст (%)

Apple

9,9

20,3

12,3

22,1

-19,7

Samsung

8,0

16,5

9,7

17,4

-17,1

Lenovo

3,1

6,3

3,1

5,5

0,9

ASUS

1,9

4,0

3,4

6,1

-43,4

Huawei

1,8

3,7

0,7

1,3

147,9

Други

23,9

49,1

26,4

47,5

-9,6

Общо

48,7

100,0

55,7

100,0

-12,6%

Източник: IDC

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас