Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
15 окт
2015
 
 

VW се фокусира върху хибриди и електромобили, ще преработва дизела

Volkswagen ще започне да използва течността AdBlue, намаляваща вредните емисии от азотни окиси.

3423 прочитания, 0 коментара

След като пострада сериозно от обвиненията на регулаторите заради фалшифицираните тестове за вредни емисии, Volkswagen обяви нова стратегия, чрез която ще се фокусира върху хибридите и електрическите автомобили.

Европейският флагмански модел на VW - Phaeton, ще стане електрически автомобил

VW каза още, че ще преработи своите дизелови автомобили и те ще включват традиционни системи за контрол на емисиите.

Прочетете още: Дизелово криминале: Как софтуерът на VW мами емисиите

Щатската агенция за защита на околната среда и някои европейски агенции обвиниха VW, че използва вграден софтуер, който осуетява проверката за стандартите за вредни емисии, като включва специална система за техния контрол по време на тестовете, а след това я изключва.

Повече от 11 милиона коли в целия свят разполагат с „коригиращото устройство“. То позволява на автомобилите да извърлят азотен окис 40 пъти над допустимите норми.

Заради скандала Главният изпълнителен директор на Volkswagen се оттегли от поста си.

Тази седмица компанията обяви редица промени, които предстоят в автомобилните й серии. Първата е, че компанията ще преработи своя флагмански модел Phaeton в изцяло електрически автомобил.

„Бъдещето поколение Phaeton пак ще е флагманският модел на марката за следващото десетилетие, казват от компанията. - Спецификациите ще включват изцяло електрическо задвижване с възможност за изминаване на големи разстояния, свързаност и помощни системи от ново поколение, както и по-темпераментен дизайн.“

VW ще се фокусира и върху хибриди, които ще предлагат много по-голям пробег от днешните до 290 км, използвайки 48-волтови захранващи системи (лек хибрид), както и още по-ефективни дизелови, бензинови и CNG модели.

VW каза още, че ще инсталира „най-добрите“ системи за предпазване на околната среда в новите си дизелови коли, които обаче ще се отразят съществено върху цената на автомобилите.

Новият главен изпълнителен директор на VW Херберт Дийс каза, че автомобилният производител се препозиционира „за бъдещето“. „Ние ставаме по-ефективни, даваме на нашия продукт по-голям пробег и нашите основни технологии, създаваме пространство за технологии от бъдещето, ускорявайки програмата си за ефективност“, пише в изявлението на Дийс.

През 2009 г. щатската Национална програма за превозни средства с по-малки емисии заложи много стриктни изисквания към азотния окис. За да отговорят на новите стандарти, производителите на дизелови коли създадоха система, която впръсква специална карбамидна течност, позната като AdBlue, в изпускателната система, която катализира изпареният от азотен окис (NOx). Системата за впръскване на тази течност намалява емисиите на азотен окис, но увеличава теглото и цената на колата, както и експлоатационните й разходи, тъй като шофьорите трябва да доливат такава течност.

„VW твърдяха, че са измислили как да отговарят на стандартите, без да се налага да ползват AdBlue, заяви Кърк Венерсторм, маркетинг директор на Greenwich Concours d'Elegance, шоу за ретро и класически автомобили в Гринуич, Кънектикът. - Всички останали си блъскаха главите им, опитващи се да разберат как става това. Сигурен съм, че повече от няколко конкуренти са направили реверсивно инженерство на VW автомобили, за да разберат това.“

Макар че VW първоначално се стремеше към решение „AdBlue“, компанията веднага разбра, че то ще струва около $300 повече на автомобил, каза Венерсторм. „Подозирам, че в истината за тази цена има леки нюанси. Цената за VW може да е била $ 300, но цената за потребителя би се увеличила с няколко хиляди долара“, добави той.

Онова, което VW не казва на никого е, че не е измислила начин да се намалят азотните окиси без AdBlue, а вместо това е инсталирала софтуер, който да включва системите за контрол на емисиите само когато превозното средство се тества.

Компанията каза, че тази седмица започва да включва във всички дизели в Европа и Северна Америка системите „Selective Catalytic Reduction“, които ползват технологията, като ще се опита да приключи това възможно най-бързо.

Computerworld

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ


Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Тод Англин, Progress:  София има страхотна общност от софтуерни разработчициТод Англин, Progress: София има страхотна общност от софтуерни разработчици

Конференцията DevReach се завръща в София, има месец до събитието, а всички билети вече са разпродадени, коментира главният евангелист на Progress.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас