Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
06 сеп
2015
 
 

Toyota дава $50 млн. за изкуствен интелект и автономни коли

Toyota ще финансира проучванията на два нови научно-изследователски центъра в два университета в САЩ.

3408 прочитания

Toyota ще си партнира със Станфордския университет и Масачузетския технологичен институт MIT за съвместни проучвания в областта на изкуствения интелект и роботиката, които да осигурят по-голяма автономност на колите на Toyota.

Toyota ще финансира проучванията на два нови научно-изследователски центъра в два университета в САЩ.

Автомобилният производител ще инвестира $50 милиона в следващите 5 години в два научно изследователски центъра, които ще бъдат създадени в Станфорд и MIT.

Прочетете още: Toyota, Nissan и Honda финансират мрежа от водородни станции

Все пак не очаквайте компютър да подкара съвсем сам вашия хибрид Camry скоро (на снимката по-горе).

Toyota приема, че зад волана винаги ще има човек, казва Джил Прат, който е наблюдател на състезанието по роботика „Robotics Challenge“ на DARPA, а сега се присъединява към Toyota като изпълнителен технически съветник.

Toyota ще се фокусира върху създаването на „системи, ориентирани към човека“, които са допълнение от технология, каза Прат на пресконференция в Пало Алто, Калифорния.

Това означава, че подходът на Toyota ще е постепенен, като автомобилният производител ще добавя технологии за автоматизация към колите си след разработката им, като система за изкуствен интелект, която ще се намества при лошо време, за да помогне на шофьора.

Подобна разработка може евентуално да доведе до създаването на самоуправляващ се кола, каза Прат, но непосредствената цел на Toyota не е изграждане на автономна кола. По това японците се различават от Google например, която наскоро започна да прави тестове по пътищата с безпилотната кола, която вече е създала.

Професорите от Станфорд и MIT обаче описват бъдеще, в което самоуправляващите се коли ще изпълняват важна роля.

Подобни коли ще общуват с хладилника в дома и ще известяват шофьорите дали им е свършило млякото, или ще усещат кога шофьорите са под стрес и ще пуснат любимите им песни, казва Даниела Рус, професор по електроинженерство и компютърни науки в MIT.

MIT ще се стреми да разработва системи за шофиране в предизвикателни условия като сняг или мъгла, както и навигационни инструменти, базирани на възприятията.

Автономните коли, движещи се с ниска скорост, ще могат да се справят с повечето основни пътни ситуации, казва тя. Предизвикателството е тези коли да заработят при високи скорости и трудни обстоятелства като снеговалеж и претоварен трафик. „Няма автономна кола, която да може да се справи при бурно време“, добавя Рус.

Разработването на напълно автономни коли изисква по-всеобхватни проучвания, особено в областта на интерфейса между возещите се и колите, казва Фей-Фей Ли, доцент по компютърни науки в Станфорд. „Не може просто да ползвате Siri от вашия телефон“, казва тя.

Работата в Станфорд ще се фокусира върху области като вземане на решения, взаимодействие с човека и възприятия.

MIT и Станфорд не са единствените университети, които участват в партньорство по разработването на самоуправляващи се коли. През февруари Университетът Carnegie Mellon в Питсбърг обяви, че ще си сътрудничи с Uber в развитието на автономни коли.

Освен Toyota, и други големи автомобилни производители проучват технологията на самоуправляващите се коли, включително Ford, Audi, BMW и Mercedes Benz.

Научно-развойният проекти на Toyota ще проучва и „бъдещата мобилност“ и как технологията може да помага на хората, особено на по-възрастните, да се придвижват по-лесно, каза Прат, без да обсъжда точно определени планове.

IDG News Service

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас