Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Телекомуникации
29 юли
2015
 
 

Мтел купи blizoo за неназована засега сума

47 млн. евро са приходите на blizoo za 2014 г., печалбата EBITDA – 19 млн. евро

5014 прочитания

Мтел ще изкупи кабелния оператор blizoo България, след като постигна споразумение за сделката с досегашния собственик – EQT V, съобщават от Telekom Austria Group (TAG), собственик на Мтел. Според информацията на TAG, приходите на blizoo за 2014 г. са в размер на около 92 млн. лв. (47 млн. евро), а печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) е 37,1 млн. лв. (19 млн. евро). Общият брой абонати на кабелния оператор е 373 000.

Финансовите данни и броят на абонатите от години не са обявявани от blizoo, въпреки че операторът твърдеше, че е най-големият кабелен телеком у нас. С приходи от 100 млн. лв. blizoo се нарежда на пето място у нас сред телекомите, като освен „голямата тройка“ (БТК, Мтел и Теленор) в петицата е и сателитният оператор Bulsatcom, чийто приходи също не се обявяват, но се оценяват на над 100 млн. лв. (по-скоро близо до 200 млн. лв.)

 Танасис Кацирубас, СЕО на Мтел.

Прочетете още: Телеком пазарът в стремеж към равновесно положение

Telekom Austria Group ще финансира транзакцията чрез своите парични потоци. Финализирането на придобиването се очаква през четвъртото тримесечие на 2015 г., ако сделката получи разрешение от съответните регулаторни органи.

„Придобиването на blizoo е още една стъпка към това да развием допълнително изпълнения с предизвикателства български пазар. Заедно с Мтел виждаме огромен потенциал в силно растящия пазар на фиксирани услуги, което в крайна сметка ще е ползотворно за българските клиенти,“ коментира главният изпълнителен директор на TAG Алехандро Платер, който ще заеме този пост от 1 август.

“Очакваме от властите положително решение за придобиването, тъй като тази сделка ще спомогне за развитието на пазара и за по-големи инвестиции в българската икономика,“ допълва Танасис Кацирубас, СЕО на Мтел.

По данни на Telekom Austria Group blizoo България има дял от 8% на пазара на фиксиран интернет и 11% на пазара на ТВ услуги, като мрежата й (поддържаща DOCSIS 3) покрива 1,3 млн. домакинства. Чрез сделката Мтел ще успее да увеличи почти двойно покритите домакинства, както и броят на фиксираните си абонати. Тя обаче ще трябва да поддържа 2 различни технологии – оптичната GPON и смесената оптично-коаксиална, разгърната от blizoo. За да увеличи пазарния си дял при платената телевизия, Мтел пусна през септември м.г. своя сателитна услуга. С новата придобвика компанията ще предлага и трите ТВ формата - IPTV, сателитна и кабелна, допълнена и от офертата за Multiscreen - гледане на телевизия и филми на мобилни устройства.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Изключително бързи възможности за обработка на трудоемки и тежки задачи, както и на невъобразими до момента количества данни

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас