Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
28 юли
2015
 
 

Система на Honda ще предупреждава за сблъсък с пешеходец

Новата система DSRC на Honda и Qualcomm свързва колите и смартфоните на пешеходците

3399 прочитания

Система за пътна безопасност ще свързва колите и смартфоните, която да спре инцидентите между коли и пешеходци, може да бъде стандартизирана до края на тази година.

Новата система DSRC на Honda и Qualcomm свързва колите и смартфоните на пешеходците

Технологията включва смартфони, които излъчват данни през късовълнов радио канал до намиращите в близост коли, така че колите да могат да определят дали има риск от сблъсък. За разлика от днешните радарни системи, тази има възможност да предупреждава за намиращи се в „слепи зони“, например зад ъгъла, като предупреждението се изпраща и на шофьора, и на пешеходеца.

Прочетете още: Виртуален свят през чудатия Dream Drive на Honda

Разработената от инженерите на Honda система DSRC бе демонстрирана миналата седмица в научно-изследователския център на компанията в Маунтин Вю, Калифорния.

При демонстрацията на паркинга кола бавно се движеше, търсейки свободно парко място. Отпред пешеходец, който не се вижда от шофьора, се движи между колата и SUV, слушайки музика и почти излизайки на пътя на идващата кола.

Секунди преди да се появи пешеходецът и да има реален риск от удар, в колата се чува предупреждение „Разсеян пешеходец“ и на LDC екрана излиза съвет за незабавно спиране. Пешеходецът получава подобно предупреждение. Ако шофьорът не бе натиснал спирачката, колата автоматично щеше да го направи.

Новата система DSRC на Honda и Qualcomm

Новата система DSRC на Honda и Qualcomm

Новата система DSRC на Honda и Qualcomm

Honda разработва технологията от 3 г. и първата версия се очаква да бъде подадена за стандартизиране до края на тази година, каза Сю Бей, главен инженер в Honda R&D. Тя добави, че идеята е дошла след среща с работници от Qualcomm на конференция във Великобритания. Те говорили за възможността двете компании да работят съвместно и достигнали до идеята да свържат колите на Honda с чиповете на Qualcomm за смартфони.

Комуникацията се осъществява през радиоканал на 5,9 GHz, честота, заделена специално за интелигентни транспортни системи. Тази честота не се ползва в днешните смартфони, но е достатъчно близо до използвания обхват, така че инженерите на Qualcomm са успели да променят системния софтуер така, че да работи със стандартен смартфон. Не се изисква вграждане на никакъв допълнителен хардуер в телефона.

Освен позицията и посоката на движение на пешеходеца, се излъчват и данни дали пешеходецът е разсеян, например ако той слуша музика или пише SMS, докато ходи.

Системата няма да замени радарно базираните системи за избягване на сблъсъци, но предоставя още едно ниво за безопасност.

Предложеният стандарт включва атрибути и за други, които могат да са на пътното платно и при по-високо ниво на риск, например строителни работници, полиция и спешни екипи, велосипедисти или хора с увреждания. Стандартът изглежда ще получи подкрепа от щатските и европейските автомобилни производители.

На Световния мобилен конгрес тази година Ericsson, Volvo и производителят на каски POC демонстрираха подобна система, която предупреждава за сблъсък между кола и велосипедист.

IDG News Service, Сан Франциско

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас