Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Тематично приложение
бр. 27, 2015

07 юли
2015
 
 

Проекти на системните интегратори през 2014 г.

6293 прочитания

Telelink (No1) участва през миналата година в редица проекти у нас, свързани с изграждане на национални комуникационни мрежи. След участието си в интеграцията на единна съобщителна мрежа на държавната администрация, през февруари 2014 г. компанията като част от консорциума „Броудбанд България“, в който участва и Мармет, подписа с ИА ЕСМИС договор за проектиране и изграждане на оптични кабелни трасета в Северна България, за нуждите на ИА ЕСМИС, която е бенефициент по проекта за широколентовия интернет. Общата стойност на тази поръчка е 11 815 683 лв. без ДДС. Telelink участва в още един консорциум „Пловдив интелигентни транспортни системи“, с който спечели поръчка за изграждане на център за управление на трафика в Пловдив. Договорът на стойност 6,223 млн. лв. ще бъде изпълнен до края на 2015 г. Интелигентната система включва проектиране и изграждане на 50 интелигентни кръстовища, 110 трафик детектора, внедряване на видеонаблюдение и оборудване на центъра за управление на трафика. Главната цел е да се даде приоритет на преминаване на автобусите от масовия градски транспорт, велосипедисти и пешеходци.

Telelink участва и в консорциума „БУЛ РИС 2”, който изпълнява проекта за разширяване на услугите на речната ИС (РИС) българската част на река Дунав. Стойността на договора за разширяване на системата е 9,494 млн. лв, а срокът за изпълнение е 18 месеца. Компанията изгради и първата система за автоматизирано събиране на данните за трафика по пътищата, печелейки търга на Агенция “Пътна инфраструктура” в края на септември 2013 г.. Проектът на стойност почти 2,4 млн. лв., се финансира по ОП “Регионално развитие”, а системата обхваща 120 автоматични устройства, записващи трафика по пътища от второкласната и третокласната мрежа.

И през 2014 г. STEMO (No2) развива едно от основните си направления - хардуерна и софтуерна интеграция. За Института по ИКТ към БАН компанията е надградила високоизчислителен клъстер чрез добавяне на сървър HP SL270s Gen8 и високопроизводителни карти. Проектът в БИОВЕТ ПЕЩЕРА включва доставка на сървъри, софтуер за виртуализация и SAN комутатори, а в CallPoint New Europe - добавяне на блейд сървърни конфигурации и разширение на дисков масив. През 2014 г. STEMO осъществява и проект в Сайпем (клон България) за изграждане на виртуализирана инфраструктура, включваща сървъри, дискови масиви и бекъп системи за офисите на компанията в Бургас и Варна. Сериозен проект е изпълнен и за Адвен - доставка и инсталация на сървърна инфраструктура за внедряване на SAP, блейд системи, системи за съхранение на данни, системи за бекъп, софтуер за архивиране, SAN, LAN мрежово оборудване, софтуер за репликации и виртуализация. В Актавис компанията е изпълнила проект за мрежови услуги - WAN интеграция, подновена и поддръжката на техниката в центъра за данни. За Telenor Bulgaria STEMO e доставила цялостно решение за сървърна виртуализация - сървъри, дисков масив, софтуер и архивиращо устройство. През 2014 г. системният интегратор е започнал да изгражда център за данни за ЕКОНТ ЕКСПРЕС. Проектът включва доставка на блейд сървъри, системи за съхранение, комуникационно оборудване и услуги.

Прочетете още: Пазарът на консултантски услуги с 23% ръст на годишна база

За Пристанище Бургас STEMO е доставила сървърна инфраструктура по проект Navis за управление на контейнери, а за френския производител на автомобилни части Montupet, който има завод в Русе, е доставила и инсталирала блейд сървъри и системи за съхранение. В Уникредит Булбанк STEMO е доставила професионални екрани и техника за изграждане на видео-стени (Digital Signage), система за управление на съдържанието, визуализирано върху тях (Content Management System), състоящи се от компоненти (хардуерно оборудване и софтуер). Договорът включва доставка, услуги по инсталация и внедряване, обучение и поддръжка.

За румънската CINE GRAND е реализиран проект за мултимедийна инфраструктура в България и в Румъния. Проектът обхваща POS, системи за презентиране на мултимедийно съдържание през уеб, компютърна техника, digital signage дисплеи, мрежово оборудване, инсталация и поддръжка.

STEMO е доставила и инсталирала компютърни класни стаи, презентационно и мрежово оборудване, услуги в над 140 училища в България по проекта на МОН – Национална програма „ИКТ в училище“ 2014

Приходите от СИ на STEMO включват и доставка на сървърна, мрежова инфраструктура, системи за съхранение и софтуер за управление, виртуализация, съхранение и архивиране, услуги в СУ „СВ. Кл. Охридски“, Филкаб, Кастамону България, Уникредит Булбанк, КТБ, Булсафил, A&S МАРИЦА ИЗТОК, Интернову България, АДРА, И:ФАО България, СМС България, АТАРО Клима, РУ „А. Кънчев“, АЛС България, Еврофутбол Принт, Либхер-Хаусгерете Марица и др.

За голяма част от тези клиенти STEMO е доставила и Cisco мрежово и комуникационно оборудване, инфраструктура за центрове за данни, телепрезентационно оборудване и услуги и др. С продуктивни системи за съхранение на NetApp, вкл. за нуждите на видеонаблюднието, компанията е реализирала проекти във Фрапорт, E-Merchaint Pay, CallPoint New Europe, Биовет, Софарма, Скрил, Адра, Montupet, Еконт Експрес, ПОРШЕ и др.

Един от мащабните проекти на Lirex (No3) през 2014 г. е изградената от Lirex.com Система за ранно оповестяване от пожари, включително модулни наблюдателни комплекси – метални кули за разполагане на оборудване за видеонаблюдение за превенция на горски пожари в землището на гр. Бухово, район „Кремиковци”, в землището на с. Плана, район „Панчарево, в землището с. Бистрица, район „Панчарево и център за мониторинг и контрол в гр.София.” Изградени са и 3 желязо–ешетъчни кули с височина 30 м, както и „Център за мониторинг и контрол“ в център за видеонаблюдение на Столична община. Проектът се финансира по Европейска програма „Развитие на селските райони“ мярка 226. “Lirex.com проектира, изгражда и осигурява поддръжка на интегрирани системи за видеонаблюдение за превенция на горски пожари, които издържат на различни метеорологични условия и обхващат целия необходим периметър с минимални технически средства. Освен самата система за обзорно видеонаблюдение, решението за превенция на горски пожари може да включва и метеорологични станции, както и самостоятелно захранване от възобновяеми източници. Има и възможност за интеграция с решения за ранно оповестяване”, обяснява Ангел Иванов, търговски директор на Lirex High Tech.

През 2014 г. Lirex.com съвместно с Index Bulgaria започна изпълнението на проект за поддръжка и доработване на системата е-Парламент в Р. Сърбия. Самата система - приложението е-Парламент е специално разработена и внедрена от двете компании в периода 2011-2013г. за нуждите на сръбския парламент. Разработената ИС обхваща модули за управление на целия документоборот на парламента, за провеждане на електронни заседания на работните тела, е-следене на пленарните сесии и база данни за законодателни документи и парламентарни структури, депутати, включително хронология на участието им в предишни парламенти. В началото на 2014 г. Лирекс стартира проект и по договор с Делегацията на ЕК в Босна и Херцеговина за изграждане на единна система за обмен на данни – „Supporting Data Management“ с бенефициент Министерство на сигурността на Босна и Херцеговина. Проектът включва оборудване с високопроизводителни сървъри, системи за съхранение, устройства за архивиране и защитни мрежови устройства в центровете за данни на Гранична полиция, полицейска администрация, Държавната агенция за разузнаване и Директората за координация между полицейските агенции в Босна и Херцеговина, както и МВР на Република Сърбия. След успешното внедряване на Информационна система „PORTSTAT“ в ИА „Морска Администрация“ (ИАМА) от Lirex BG през 2011 / 2012г., през 2014 г. компанията осъществява проектиране, разработване, внедряване в експлоатация и поддръжка на допълнителни функционалности.

Един от най-интересните, реализирани от екипа на Paraflow Communications (Nо4) през 2014 г., е изграждането на система за управление на съдебните дела за Върховния съд на Р. Малави. В TBI Bank е изградена цялостна SAN инфраструктура и реализиране на пълна репликация на данни на ниво дискови масиви (проектът бе представен в рамките на конкурса на Computerworld „ИТ проект на 2014 г.“). През миналата година специалисти на Paraflow са изградили частен облак за УниКредит Булбанк, обновили са мрежата на ДСК Банк, а за Българска банка за развитие за разработили кредитен регистър. В LIBRA е внедрен Call Center, а в Американски университет в България е изградена високоскоростна и напълно резервирана опорна мрежа Други значими проекти на интегратора през 2014 г. са в ДП РВД (сървърни системи ), в НЗОК (внедрена система за бизнес анализи), АК Електрик (управление на печатащата среда), ЧЕЗ България (внедряване на CRM) и в ЕКО България (цялостно обслужване на печатащата среда).

Kontrax (No5) осъществи през 2014 г. редица нови проекти. Един от тях е в Министерство на труда и социалната политика за Държавна агенция закрила на детето (ДАЗД), където специалисти на Kontrax са проектирали и разработили „Национална информационна система (НИС) на ДАЗД“. ИС управлява два ключови процеса в дейността на ДАЗД - координиране дейността на органите по закрила на детето, управление на процесите по издаване на лицензи и контрол на доставки на социални услуги за деца и интегриране на базата данни на ДАЗД като част от общата информационна система на МТСП. Системата е инсталирана върху доставена сървърна платформа и MS SQL база данни. Друг важен проект на Kontrax е за Главна дирекция изпълнение на наказанията към Министерство на правосъдието. Проектът включва предоставяне на услуги, свързани с развиване на ИСИН, реализирани на няколко етапа: разработване на компонентите на системата; разработка на нов модул в ИСИН за обслужване на документооборота, съвместим с деловодната система на МП; Конфигуриране на активна директория, инсталиране и конфигуриране на MS Exchange Server 2010 Standard, MS Share Point Server, MS Line Server и цялото мрежово оборудване според изготвения проект за комуникационна свързаност; Пилотно тестване на разработената система и подготовка за интегрирането й с ЕИСПП.

Успешно продължава изпълнението на дългосрочния корпоративен проект на Kontrax за централизирано управление на печата в клоновата мрежа на Банка ДСК с постоянно оптимизиране на ефективността и ценовите равнища. От началото на 2014 г. Kontrax стартира и 3 годишен проект за осигуряване, контрол и отчитане на печата в централата и всички офиси в страната на Алфа Банк. Системният интегратор изпълнява и редица проекти за поддръжка и разширение на контакт центровете на Blizoo, HP Global Delivery Center, Telus (Call Point), Sitel и Mtel. Освен това компанията се влючва успешно в поредния етап на програмата на МОНМ “ИКТ в училище” с реализацията на голям брой компютърни класове в повече от 40 училища на принципа на клиент-сървърно приложение и последни технологии на Microsoft. Екипът на Kontrax продължава развитието на Информационната система за общински съвети (ИСОС), която вече работи успешно в Пловдив, Варна, Бургас, Кюстендил, Габрово, Сливен, Севлиево, Казанлък, Ихтиман, Панагюрище, Горна Оряховица и др. През 2014 г. са завършени и информационните системи на ГДО и ГДИН към Министерство на правосъдието.

Сред големите проекти за системна ингерация нa Stone Computers (No6) през 2014 г. са доставката и инсталация на комуникационно оборудване в Societe General Expressbank , системите за съхранение на данни на Hitachi Data Systems в ПОК „Съгласие“, blizoo и Amdocs, както и проектът за модернизация на средата за съхранение на данни в Allianz. “През миналата година добавихме още един важен международен играч сред ключовите си партньори – Huawei. Вярвам, че поговорката „кажи ми кои са приятелите ти, за да ти кажа ти какъв си“ е вярна с пълна сила и за технологичните партньорства. За да си иновативен доставчик на услуги, или системен интегратор, трябва да имаш иновативни, модерни и гъвкави партньори до себе си”, коментира Александър Аврамов, изпълнителен директор на Stone Computers.

През 2014г. Intelligent Systems Bulgaria (No7) изпълнява много нови и ключови проекти в различни индустрии. “Започнахме проект по внедряване на ERP в една от най-големите компании в агросектора, както и при дистрибутора на селскостопанска техника Ником-М. В традиционно силния ни бранш ритейл успяхме да спечелим и реализираме мащабен проект за основния франчайзър на Marks&Spencer и Celio в Кипър – VOICI la MODE”, коментират от компанията. Друг значим проект, стартиран през 2014г., е в компаниите от групата на Стабил Инженеринг. “През изминалата година увеличихме значително и броя на реализираните CRM проекти, сред които ключова е интеграцията в софтуерния разработчик Тайгър Технолоджи”, добавят от Intelligent Systems Bulgaria.

Index Bulgaria (No8) изпълнява през 2014 г. важни проекти за силовите министерства. В Министерството на отбраната е надградена АИС “Документооборот”, а в МВР е доставено и монтирано оборудване за оптимизиране на мрежовата свързаност на Национална визова система. Освен това в Министерството на икономиката и енергетиката е доставено ИТ оборудване, изградена е система на свързаност и осигуряване на услугата „Колокация“. Сред клиентите на Index е „световноизвестна фармацевтична компания”, за която е доставено оборудване и софтуер, а с Национална спортна академия е подписано рамково споразумение за доставка и инсталация на хардуер и софтуер.

Няколко проекта на Sirma Solutions, част от Sirma Holding (No9), осигуряват на дружеството място в топ 10 тази година. За БДЖ-ТП системният интегратор е реализирал два проекта - „Система за планиране и управление на ресурсите-товарни превози” и „Система за локализиране и проследяване на железопътния транспорт”, финансирани по ОП за транснационално сътрудничество „Югоизточна Европа” 2007-2013. По първия проект решението обхваща тясно интегрирани подсистеми, включително за организация и управление на превозите, за продажба на услуги за превоз и търговска експлоатация, както и статистика, осигуряваща справочна и отчетна информация за различните управленски нива.

Целта на втория проект в БДЖ-ТП е да се постигне ефективен мултимодален транспорт с помощта на ИКТ приложение за локализиране и проследяване на влаковете. Реализацията на проекта е осъществена в края на 2014 в кратки срокове. За експлоатация на системата се използват облачни услуги изнесени във външен център за данни. В проекта участват и Словенските железници.

През 2014 г. Sirma Solutions разработва и внедрява в НАП интегрирана ИС, която предоставя над 60 електронни услуги на гражданите и бизнеса, спазвайки принципа на еднократно събиране на данни и на служебното начало. Проектът, финансиран по ОПАК с малко над 642 хил. лв., е осъществена подготовка за привеждане на наличните електронни услуги и информационни системи на приходната администрация в съответствие с принципите за интегрираност и оперативна съвместимост.

“Краят на 2014 г. беше много силен период за нас в областта на информационната сигурност, коментира Вихрен Славчев, изпълнителен директор на Mnemonica (No11). - За последните 3 месеца на миналата година реализирахме 3 проекта, свързани с т.нар. Security Information Event Management (SIEM). Имаме и проекти, свързани със защита на достъпа до данните, при това отдалечен достъп от която и да е точка. Това са и най-често реализираните в момента проекти в България. В процес на реализация са проекти, свързани с управлението на идентичността на потребителите, или т.нар. Identity Management. Друга актуална тенденция е свързана с Data Loss Prevention: решения за предотвратяване на изтичане на информация от организацията”, добавя Славчев.

През 2014 г. Vilmat (No12) e изградила изцяло нова структурна кабелна система в сградата на Теленор България в Бизнес парк София. Изграждане на сървърни помещения - отдалечен резервен център за данни на Национална компания железопътна инфраструктура гр. Варна. Там фирмата е изпълнила всички дейности по комуникационната свързаност и вътрешно окабеляване.

В модерната бизнес сграда Сан Стефано Плаза системният интегратор е осъществил изграждането на всички слаботокови инсталации. Интересното в този проект е автоматизацията на технологиите от всички области – от осветлението (изпълнено с LED тела и включвано автоматично при засичане на присъствие), през автономна система за отопление, охлаждане и вентилация, като температурата ще управлява през смартфон приложение, до дефектнотокова защита, система против лед и сняг, специален център за охрана и видеонаблюдение с близо 150 камери, система за отчитане повишена концентрация на изгорели газове, пожароизвестителна система, както и зарядни станции за електромобили в подземния паркинг.

При изпълняваните проекти S&T Bulgaria (No16) разчита на своите партньори - международни ИТ лидери като EMC, Fujitsu, Hitachi Data Systems, Oracle, IBM, Brocade, VMWare и други. Значителна част от корпоративното портфолио на компанията вече е концентрирано и върху информационната сигурност с решения на StormShield, CheckPoint, McAfee, AirTight, A10.

Lema Trading (No17) е реализирала през 2014 г. няколко големи проекта, включително по договор с Агенция по вписванията и по договор с Изпълнителна агенция "Електронни съобщителни мрежи и информационни системи" (ИА ЕСМИС).

Един от по-големите комплексни проекти на IBS Bulgaria (No18) през 2014 г. е в Българска стопанска камара, като поставената задача е създаване на облачна инфраструктура за нуждите на клиента за постигане на висока ефективност, осигуряване на платформа за изграждане на вътрешни проекти, свързване на регионални и външни организации. Цялостното решение, реализирано от IBS през първите два месеца на 2014 г., включва изграждане на единна информационна система на базата на блейд шаси, три блейд сървъра, дисков масив, комуникационно оборудване и защита, UPS система, софтуерна платформа за виртуализация, платформа за архивиране на информацията. За Върховния административен съд IBS изпълнява проект по създаване на надежна среда за обмен на данни и комуникация между адмнистративните съдилища в Р. България и създаване на единна деловодна информационна система (ЕДИС) за внедряване в административните съдилища в Р. България. Внедряваното решение е IBS AIDA, а проектът, започнал през май 2014 г. трябва да приключи през септември 09.2015 За МТИТС компанията също изпълнява текущ проект по надграждане на съществуващите и изграждане на нови централни системи на електронното правителство с оглед на усъвършенстване на информационно- комуникационната среда за по-добро административно обслужване на гражданите и бизнеса. Проектът, включващ IBM Websphere Portal, е стартирал през декември м.г. и трябва да приключи до септември 2015 г.

Bulnex (No19) “Най-успешните цялостни проекти на Bulnex за 2014 г. са реализирани с фирмите Спиди, ЧЕЗ Разпределение България, Унивет България и Кауфланд България“, заяви Димитър Танев, управител на системния интегратор.

През 2014 г. Bulpros Consulting (No20) развивa компетенции в най-иновативните облачни технологии на Microsoft: Microsoft Azure, Exchange Online, Lync Online, SharePoint Online, OneDrive for Business & Yammer. “Бяха изпълнени проекти за изграждане на хибридни и публични облачни решения за клиенти от IT сектора, банкови и финансови институции. Решенията включваха изграждане на Azure базирана облачна платформа за публичен сайт на една от големите европейски инвестиционни банки, изграждане на хибридно решение за mail&messaging между хостинг провайдър, базиран в САЩ, Office365 за международна ИТ компания и др.”, заявиха от компанията.

В системната интеграция Musala Soft (No21) изпълни голям проект в НАП през 2014 г. - информационна система „Контрол“. Комплексното решение подкрепя цялостно контролната функция в НАП – всички бизнес-процеси във взаимната им свързаност и субординация. При реализацията на системата са приложени най-съвременни технологични решения, като същевременно системата е интегрирана в съществуващата техническата среда на НАП с оглед запазване на вече направени инвестиции. ИС „Контрол“ се ползва от около 3000 потребители – служители в териториалните дирекции и Централно управление на НАП. От стартирането на системата през август 2014г. са издадени и изпратени за връчване или предоставяне над 42 000 документа до задължените лица през електронните услуги на НАП, като за над 40 000 от тях са извършени електронни връчвания.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас