Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
30 юни
2015
 
 

Агенция Митници и БАБХ с интегрирана система за обмен на данни

5580 прочитания

С информационна платформа за обмен на данни вече разполагат Агенция „Митници” и Българска агенция по безопасност на храните (БАБХ). Целта е, благодарение на новата система, двете структури да подобрят своята оперативна съвместимост при прилагането на мерки и контрола на търговията със стоки. Също така се очаква тя да доведе и до постепенното преминаване към безхартиен документооборот, споделят от Агенция „Митници”.

Единната информационно-комуникационна платформа за обмен на данни (ЕИКПОД) опростява комуникациите между информационните системи на Агенция „Митници” с други подобни системи. „Тази платформа е отворена за надграждане и свързване с всички администрации и ще бъде основа при взаимодействията на ведомствата с нас“, сподели Станислав Терзиев, ръководител на проекта в Агенция „Митници“, по време на заключителна конференция, която се проведе на 30 юни в София. Системата предлага и уеб базиран вход за всички администрации, които не разполагат с информационни системи.

Станислав Терзиев

Прочетете още: Гравис ще въвежда корпоративна архитектура в Агенция Митници

По думите на Терзиев сред специфичните цели на новата система е подобряването на ефективността при прилагане на законите по контрола на стоки по външните граници ЕС. Благодарение на нея се реализират изискванията на съюза за обмен на данни в реално време при внасяне на стоки от трети страни, които подлежат на ветеринарен контрол.

Общата стойност на проекта, финансиран от ЕС, е 383 440 лв., а срокът на изпълнение е 18 месеца – от февруари 2014 г., до август 2015-та. След провеждане на обществена поръчка за изпълнител на системата е избрана фирма Ай Би Ес България (IBS Bulgaria). Техническото изпълнение на проекта е продължило 12 месеца и е приключило през юни 2015 г., като разходите в тази насока са били 297 960 лв. с ДДС.

Системата предлага единна комуникационна среда и е базирана на принципите на т.нар. Архитектура ориентирана към услугите (SOA), обясни Цветина Кирева от IBS Bulgaria. По думите и за работа с ново решение са били обучени общо 50 души – 10 администратора в агенция митници и 40 служители от БАБХ.

Цветина Кирева

Според Кирева една от основните цели системата е било автоматизиране на дейности, заложени в в инструкцията за взаимодействие на Агенция „Митници“ и БАБХ за повишаване ефективността на контрола на търговските пратки на граничените пунктове. Те са 8 на брой: Гюешево, Капитан Андреево, Брегово, Калотина, Бургас, Пристанище Бургас, Летище София и Пристанище Варна.

Пълното име на проекта е „Изграждане на информационно-комуникационна платформа за оперативна съвместимост за обмен на данни за прилагане на мерки при контрола на стоки между Агенция „Митници” и Българска агенция по безопасност на храните”. Тя се изпълнява риоритетна ос III “Качествено административно обслужване и развитие на електронното управление“, подприоритет 3.2 „Стандартна информационно – комуникационна среда и оперативна съвместимост“. Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас