С 12% по-малко монитори са били продадени в световен мащаб през първото тримесечие на настоящата година, спрямо началото на 2014-та. Според анализатора IDC доставките са достигнали 29,5 млн. бр. – с 1,5% по-малко от очакваното.
Въпреки отделни положителни развития на някои локални пазари, в Япония например след 1 г. на спад е бил отбелязан ръст от 2 на сто, от IDC смятат, че на глобално ниво тенденцията за намаляване на търсенето ще се запази и през следващите месеци. Известно съживяване на пазара може се очаква, когато в потребителския сегмент се появят нови модели.
За второто тримесечие на 2015 г. от компанията прогнозират понижаване на доставките с 3,4%, в сравнение с аналогичния период на миналата година, до 28,8 млн. бр. За цялата година пък очакванията са да бъдт продадени общо 120 млн. монитори, а до 2019 г. тази бройка да спадне до 104 млн.
Прочетете още: Спадът на PC бизнеса отнема от блясъка на Computex
Най-популярната технология продължава да е светодиодната подсветка, а форматът – широкоекранен с диагонал 21,5 инча, добавят още от IDC.
Най-големият производител на монитори все още е Dell, на който се пада 15,8% дял от пазара. На втора позиция е Samsung (12,7%), чиито продажби са се свили с 13,3 на с то спрямо миналата годона. Топ 5 на доставчиците на монитори допълват още HP (11,5%), LG Electronics (9,7%) и Lenovo (9,1%).
Световен пазар на монитори за персонални компютри
Компания | Доставки за 1Q 2015 (млн. бр) | Пазарен дял 1Q 2015 (%) | Доставки за 1Q 2014(млн. бр.) | Пазарен дял 1Q 2014 (%) | Ръст (%) |
Dell | 4,64 | 15.8 | 5,03 | 15,0 | -7,8 |
Samsung | 3,73 | 12,7 | 4,31 | 12,9 | -13,3 |
HP | 3,38 | 11,5 | 3,88 | 11,6 | -13,0 |
LG Electronics | 2,86 | 9,7 | 3,50 | 10,5 | -18,2 |
Lenovo | 2,68 | 9,1 | 2,64 | 7,9 | 1,8 |
Други | 12,16 | 41,3 | 14,10 | 42,1 | -13,8 |
Общо | 29,46 | 100,0 | 33,46 | 100,0 | -12,0 |
Източник: IDC, юни 2015 г.