Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Мобилни
17 юни
2015
 
 

Ericsson: 830 млн. смартфон абонаменти в Европа през 2020 г.

6,5 GB месечно ще харчи всеки мобилен абонат след 5 г., според новия доклад Ericsson Mobility Report 2015

3176 прочитания

1,125 млрд. мобилни абонати има в Европа в края на 2014 г., а през 2020 г. се очаква те да нараснат едва до 1,27 млрд., т.е. само 2% ръст, което показва, че нивото на наситеност на мобилния пазар на Стария континент отдавна е достигнато. В Източна Европа проникването на мобилни услуги е най-високото в света – 143%, като за първото тримесечие на тази година са добавени още 5 млн. мобилни абонаментни плана, показва новото осмо издание на доклад Ericsson Mobility Report 2015.

 

6,5 GB месечно ще харчи всеки мобилен абонат след 5 г., според новия доклад Ericsson Mobility Report 2015, представен от Мария Бура, ръководител на отдел „Стратегии, маркетинг и комуникации“ в Ericsson за регион Югоизточна Европа.

Прочетете още: Абонаментите за LTE ще достигнат 1 млрд. през 2015 г.

Същевременно абонаментите за смартфони, поръчвани от европейците, ще скочат от 450 млн. през 2014 г. на почти 830 млн. през 2020 г. Използваният от всеки европейски абонат трафик на месец ще се увеличи от 1,2 GB на 6,5 GB, или средногодишен ръст от 30% за проучвания 5-г. период. “Общият мобилен трафик в Европа ще нарасне от 750 PB на месец на над 6250 PB месечно, което означава 40 на сто средногодишно увеличение“, коментира Мария Бура, ръководител на отдел „Стратегии, маркетинг и комуникации“ в Ericsson за регион Югоизточна Европа.

Над 90% от населението в света

ще разполага през 2020 г. с мобилна ШЛ свързаност през 3G (WCDMA) и 4G (LTE и LTE-Advanced) мрежи, като в края на периода общият брой LTE абонаменти ще достигне 3,7 млрд. Само през миналата година е отчетен 80% ръст на LTE абонаментите и в края на 2015 г. около 800 млн.

Тези мрежи трябва да поемат експоненциално растящия мобилен трафик, който до 2020 г. ще скочи 9 пъти – от 3,3 EB/месечно на над 30,5 EB/месечно, като 80% от мобилните данни ще се ползват през смартфони. Видеото е една от основните причини за ръста на трафика в мобилните мрежи. През 2014 г. видеото генерира около 45% от обема мобилни данни, а през 2020 г. неговият дял ще достигне 60%, или 13-кратен скок, прогнозират от Ericsson. Същевременно делът на уеб браузването ще спадне от 10% през 2014 г. на около 5% след 5 г. „Растежът на мобилното видео се дължи до голяма степен на все по-големите предпочитания на потребителите към поточни видео услуги, както и увеличаването на обема на онлайн видео съдържание, включително в новини, реклами и социалните медии, коментира Бура. - Операторите трябва да оразмерят правилно мрежите си, за да посрещнат рязко променящите нужди на потребителите.“

Има разлика между обема генериран трафик и

времето, което потребителите

отделят за различните приложения, като тук влияние оказват и навиците на потребителите в отделните страни. В САЩ и Русия например най-много време се отделя на социалните мрежи, докато в Швеция комуникационните услуги и социалните мрежи си поделят „вниманието“ на мобилните абонати. Същевременно в САЩ поточните видео услуги са почти два пъти по-популярни отколкото в Европа, заемайки около 13% от време, прекарано от потребителите пред екрана (най-често на таблет). В Русия пък навигацията през мобилно устройство се ползва много по-често отколкото в Западна Европа и САЩ, показват данните от доклада.

За първи път Ericsson прави „ревизия“ на своята прогноза за броя свързани устройства към 2020 г. Прогнозираните през 2009 г.

50 млрд. свързани устройства са „свити“ сега до 26 млрд.

Основната причина за намалението е, че компанията е решила да изключи от прогнозата пасивните свързани устройства като RFID етикети и други пасивни сензори, които осъществяват само еднопосочна комуникация.

„Днес вече има 14,5 млрд. свързани устройства – фиксирани и мобилни телефони, PC/таблети, свързана битова електроника като умни телевизори и игрови конзоли, расте и броят на М2М връзките, които през 2020 г. почти ще догонят броя на мобилните телефони обяснява, обяснява Бура. 

Мобилно покритие навън и в сградите

Като цяло удовлетвореността на потребителите от качеството на мобилните интернет услуги навън, в открита среда, е доста ниско в Западна Европа – между 7 и 13% за услугите, които изискват пренос на по-голям обем данни. За услугите, изискващи по-малък трафик, удовлетворението е малко по-добро – между 11% в Италия до 16% в Русия и Великобритания. Доброто покритие в сградите е фактор за доста по-високи нива на удовлетвореност сред потребителите – малко под 50% за услугите , които изискват малко данни, и между 30% (в Дания и Австрия) до 42% във Великобритания за по-активните потребители, разчитащи на мобилно видео, онлайн игри и други по-тежки приложения.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ИТ МЕНИДЖЪР НА ГОДИНАТА
Започна регистрацията за конкурса „ИТ мениджър на годината“

Започна регистрацията за конкурса „ИТ мениджър на годината“

Наградите на списание CIO и сдружението „Клуб на ИТ мениджърите в България” се дават за значителни постижения в областта на управлението и развитието на информационните технологии.
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Само за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жениСамо за 6 месеца инициативата Vue Vixens е обучила над 400 жени

Интервю с Джен Лупър, старши developer advocate в Progress и основател на Vue Vixens, лектор на конференцията DevReach 2018

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас