Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Технологии
08 май
2015
 
 

За седмица Tesla получи 38 000 заявки за акумулаторa Powerwall

Шефът на Tesla Елън Мъск нарече търсенето „смайващо“, но смята, че фирмите и ЕРП дружествата ще са най-големите клиенти.

4846 прочитания

Заявките от крайни потребители на домашните акумулатори Powerwall на Tesla са „смайващо“ много, твърди главният изпълнителен директор на компанията Елън Мъск, но той очаква дружествата за комунални услуги и фирмите да бъдат най-големите клиенти.

За седмица Tesla получи 38 000 заявки за акумулаторa Powerwall

Tesla обяви Powerwall миналата седмица, като даде възможност на потребителите да си запазят по една батерия от уеб сайта. Акумулаторът се предлага в 2 разновидности – моделът със 7 kWh струва $3000 и той е предвиден за ежедневни цикли, например за собственици на соларни панели, които се опитват да се „откачат“ от електрическата мрежа. Моделът с капацитет 10 kWh струва $3500 и служи като резервна станция, оптимизирана за седмични цикли. Тези цени не включват преобразувател или разходи за инсталиране.

Прочетете още: Акумулаторът на Tesla не е решение за дома

Мъск обяви, че потребители са си запазили 38 000 акумулатора Powerwall за по-малко от седмица. Тези потребители не се налага да дават никакви пари сега, а само си запазват място на опашката за пускането на продукта това лято.

Мъск признава, че „откачването от ел-мрежата“ с помощта на Powerwall вероятно няма да е толкова ценово ефективно за потребителя колкото варианта да остане свързан към нея и да продава на енергийното дружество излишната енергия. „Някои хора искат по принцип да се откачат от електрическата мрежа“, казва Мъск, но това в САЩ ще струва по-скъпо, тъй като електрическата енергия е относително евтина. Powerwall би трябвало да има повече смисъл в страни като Германия и Австралия, където употребата на соларни инсталации е по-масова, а енергията е по-скъпа, казва той. Освен това при средното ниво на енергийно потребление в домовете една батерия може да издържи само няколко часа.

В бъдеще Tesla очаква 5 до 10 пъти повече продажби (измерено в мегаватчасове) от фирмите и енергийните дружества. Те могат да съхраняват в много по-голям мащаб енергия, за да избегнат пикови натоварвания, като това може да им помогне да управляват по-добре своята електрическа мрежа и да съхраняват излишната възобновяема енергия.

Колите на Tesla не са ценово по-ефективни от колите с ДВГ. Така че ако Powerwall не е ценово по-ефективно решение от свързаността към електрическата мрежа или по-полезно от дизел генератор, новите батерии ще служат само като демонстрация за намаляването на зависимостта от изкопаемите горива.

TechHive

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас