Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
04 май
2015
 
 

Мобилността като конкурентно предимство

3838 прочитания
Страница 1 от 2

Въпреки консервативността на голяма част от бизнесите, възможността всеки служител да е винаги свързан и да разполага с на практика същите възможности като на бюрото си в офиса, няма как да не промени бизнес обстановката. Точно поради тази причина мобилните устройства и свързаните с тях решения и стратегии се считат за “смутители” (disruptors).

По-бързо взимане на решения

Една от основните промени, до които водят мобилните технологии, е възможността служителите да бъдат продуктивни, независимо къде се намират. Иновации в мобилните технологии, които все по-често стават част от обхватни инциативи на компаниите, гарантират на работниците адекватен достъп до информация, когато са извън офиса, така че те да обслужват по-добре клиентите.

Прочетете още: Тенденции в мрежовата индустрия през 2015

Изображение: freepik.com

Доставчиците на решения отдавна са “хвърлили око” на сегмента на управлението на мобилни устройства. Ранните MDM (mobile device management) интсрументи се разрастват, превръщайки се в обхватни EMM (enterprise mobile management) решения, целящи да помогнат на бизнесите да се възползват от потенциала на смартфоните и таблетите. Благодарение на тези продукти ИТ мениджърите превръщат мобилните планове на компаниите в зрели стратегии, адресирайки важни въпроси като: Какво ниво на достъп да получават служителите, използващи собствения си смартфон? Как да се процедира с работниците на непълно работно време? Кои приложения биха били от полза и могат да бъдат позволени, без да се компрометира сигурността?

Според анализатора Forrester са налице четири области, към които EMM решенията трябва да бъдат насочени, за да бъдат от полза на бизнеса:

  • По-добро преживяване за служителите. Това е особено важно, тъй като ако корпоративните инструменти са неудобни за работа, то хората несъмнено ще (се опитват да) използват обикновени потребителски приложения. Например ако работникът трябва да въвежда сложна парола всеки път, когато има нужда от достъп до дадено корпоративно приложение, то възприемането му по всяка вероятност ще бъде намалено.

  • Повече знания за използването на приложенията. Т.нар. application reputation services позволяват на компаниите точно да определят какъв е рискът от използването на дадения инструмент чрез засичане на вредоносно поведение и помагайки им да рабират кои са поведенията, влияещи върху кофиденциалността. Също така те хвърлят светлина и върху това кои приложения използват служителите, кои биха искали да използват и какво се употребява при партньорските организации.

  • Разширена аналитика. Повече устройства, платформи, приложения и данни означават по-комплексна като цяло среда, която трябва да бъде управлявана. Без допълнителен набор от умения и ресурси това надали е възможно. Решение в тази насока дават възможностите за автоматизация на политиките (policy automation). Разширеният достъп до данни носи информация за това кои приложения се използват, кои служителите биха желали да използват и кои не посрещат техните очаквания.

  • Повече автономна поддръжка. С превръщането на мобилните решения все по-често в критични бизнес инструменти, логично е да нараснат и изискванията по отношение на поддръжката. За ИТ мениджърите това означава повече автоматизация и възможности за самообслужване, чрез които служителите да могат сами да пускат в действие нови устройства и максимално бързо да достигат до набора от приложения и данни, от които имат нужда. Корпоративните “магазини” за приложения позволяват на хората да намират нужния им инструмент, независимо от какво устройство искат да получат достъп. Порталите за самообслужване пък им позволяват да докладват за загубени или откраднати смартфони и таблети и дори сами да трият дистанционно данните, съхранявани на тях.

1 2
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас