Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD |
28 апр
2015
 
 

Проектът eSkills ще координира инициативите за е-уменията

В бъдеще учебните програми за училища и детски градини ще са базирани на 8 ключови компетентности, включително дигиталните умения, пише в новия проектозакон за предучилищно и училищно образование.

6459 прочитания
Страница 1 от 4

ВЛАДИМИР ВЛАДКОВ

Продължаващият хроничен недостиг на ИКТ кадри в Европейския съюз, съпътстван с голямата безработица сред младежите до 25 г. са основната причина за продължение на проекта „eSkills for Jobs“ през 2015 и 2016 г. Изпълнител на проекта в България отново ще е БАИТ, която ще си сътрудничи с коалицията Digital Europe и EuropeanSchool.net. Това стана ясно по време на бизнес срещата „Електронни умения за създаване на заетост и икономически растеж“, организирана от БАИТ в Представителството на Европейската комисия на 28 април в София. „Идеята на коалицията е всички заинтересовани страни – институции в отделните държави и на европейско ниво, бизнесът, учебните заведения да работят съвместно и да координират действията си“, заяви Весела Калъчева, изпълнителен директор на БАИТ и координатор на проекта eSkills for Jobs за България.

„Кампанията трябва да покаже по-ясно, че в Европа и България все още има голям недостиг на ИТ кадри, а това пречи на ИТ индустрията да се разраства според своя потенциал“, добави Калъчева. Според оценките на бранша, недостигът на ИТ кадри в България е около 30 – 40 хиляди специалисти, 1 млн. са незаетите ИТ работни места в Европа, а в световен мащаб – над 4 млн.

Прочетете още: е-Уменията за заетост и икономически растеж са тема на събитие

Основата цел на проекта е да повиши осведомеността на гражданите за нуждата от подобряване на техните умения при използването на ИКТ, необходими за намирането на работа. Проектът eSkills се фокусира не само върху ИТ специалистите, а върху всички млади хора, тъй като на много от тях им липсват електронни умения, които да им помогнат да се реализират в една бързо дигитализираща се икономика. В същото време планът на Еврокомисията за създаване на единен цифров пазар в ЕС, който ще бъде представен на 6 май, изисква от всяка страна членка да извърви своя път, като най-важно значение има квалификацията на нейната работна сила. Специалистите от всички икономически сектори трябва да имат необходимите е-умения.

Кампанията по проекта eSkills за 2015 и 2016 г. включва редица дейности у нас и в Европа. „Надграждайки свършеното през 2014 г., чрез кампанията ще допринесем за развитието на отлични електронни и компютърни умения у младото поколение, така че то да може да се справи с предизвикателствата на новото време. По този начин ще превърнем Европа и България в иновативно и конкурентно място“, коментира във видео обръщение евродепутатът Ева Паунова, която участва и в инициативата „Алианс за българско образование 2030“.

Анна-Мари Виламовска, съветник на президента Плевнелиев, зам.-министътът на труда и социалната политика Гълъб Донев и Милена Дамянова, председател на парламентарната комисия по образование

Е-уменията записани в образователния закон

Милена Дамянова, председател на парламентарната комисия по образование, обяви, че в комисията се разглежда законопроектът за предучилищното и училищното образование, като в него е предвидено развитие на електронните умения на децата от най-ранна възраст. „Залагаме на няколко неща, които да гарантират развитие на тези умения, каза тя. - За първи път на законово равнище се задават основните изисквания за разработка на новите учебни програми. Те трябва да са базирани на 8 ключови компетентности, едно от които са дигитални умения, включване на програмирането в рамките на ЗИП и СИП подготовката.“ Програмите ще са на ниво училище, като всяко от тях ще има възможност да разработи успешни програми с ИТ бизнеса, така че още в училище децата да развият базисни ИТ умения, а след това да изберат своето кариерно развитие.

Освен това е много важно как в училищата ще се координира процесът за развитие на е-уменията. „Това е цялостен процес, отношение към ИТ да не се създава само в един конкретен час по ИТ. Това ще е цялостна политика, за която ще отговаря зам.-директор”, обясни Дамянова.

1 234
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас