Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Виртуализация и облаци
02 апр
2015
 
 

Мтел обяви облачни пакети с Office 365 за бизнес клиенти

Мобилтел и Microsoft разработват от една година пакетните предложения за облачните услуги, базирани на платформата Office 365

5908 прочитания

Владимир Владков

4 варианта на комбинирани пакетни услуги, обединяващи облачната платформа Office 365 на Microsoft и телекомуникационна свързаност от Мтел, започват да предлагат двете компании на бизнес клиентите у нас. Всички варианти включват един от плановете MS Office 365, като пакетите Smart Office осигуряват поне 3 GB мобилен трафик месечно, а тарифите Smart Office Combo добавят към плана смартфон, таблет и USB модем, като различните приложения в Office 365 са достъпни онлайн. Вариантите Mtel Mobile Office и Mtel Fix Office предоставят и услугата Office 365 Business Premium, която дава възможност за инсталиране на Office пакета на 5 компютъра и 5 смартфона. Освен това всеки бизнес потребител на някоя от телеком тарифите получава 1 TB облачно пространство за съхранение в OneDrive for Business, е-пощенска услуга с 50 GB размер на кутията, платформа за управление на документите и др.

Мтел е първият оператор у нас, инвестирал в създаването на съвместно облачна услуга, работим върху нея повече от една година, а решението за тази немалка инвестиция е взето от централите на двете компании, заяви Петър Иванов, управляващ директор на Microsoft България. Той добави, че Microsoft е сключила подобно партньорство с едва 10 телекома в Централна и Източна Европа.

Прочетете още: Microsoft с ръст в оборота, но смартфоните свиват печалбите

Петър Иванов, изпълнителен директор на Microsoft България, и Танасис Кацирубас, главен изпълнителен директор на Мтел, обявяват партньорството си в областта на облачните услуги.

Според Танасис Кацирубас, главен изпълнителен директор на Мтел, през последните 5 г. мобилният телеком е извървял пътя до телеком, предоставящ цялостни комуникационни решения на бизнеса, а сега чрез партньорството с Microsoft прави първите стъпки за превръщането си и в ИТ компания. „Заедно ще инвестираме в развитието и предоставянето на все повече облачно базирани услуги на българския пазар, каза Кацирубас. - Нуждите на бизнес клиентите са приоритет за нас . Днес с новите продукти заявяваме ангажимента си да предоставим на българските бизнесмени продукт, който ще улесни работата им и ще намали разходите им съобразно техните индивидуални потребности“, добави шефът на Мтел.

Танасис Кацирубас, главен изпълнителен директор на Мтел

Удобство за бизнес клиентите е, че ще получават всички ИТ и телеком услуги в един договор и с една фактура, с един човек за контакт, както и денонощна поддръжка от оператора“, обясни Мария Мънзова, мениджър на проекта в Мтел.

Днес мобилният офис е навсякъде, потребителите предпочитат разнообразни устройства с различни операционни системи, искат да ползват корпоративните си приложения и данни на всяко място и по всяко време. Затова няма по-логичен ход от обединяването на телеком и Microsoft за предоставянето на мобилен офис на бизнеса. Така служителите на фирмите ще ползват винаги обновени приложения на до 5 устройства в комбинация с мобилен план от Мтел“, обясни Петър Иванов. Според него стимул за ползването на облачните услуги е и фактът, че България заедно със Словения са двете държави в региона с най-бързия и надежден мобилен и фиксиран интернет, поне в големите градове.

Петър Иванов, управляващ директор на Microsoft България.

Предимство на облачната услуга е възможността за моментално споделяне на обемни файлове с информация, работа по файловете в реално време от няколко потребителя, аудио- и видеоконферентни връзки чрез Skype for Business (позната доскоро като Lync) , както и платформата Yammer за създаване на вътрешнофирмена социална мрежа.

Услугата Office 365

не е непозната за българските фирми, като според изследвания около 30% от топ 100-те корпоративни клиенти в България ползват или са в процес на инсталиране на Office 365. Microsoft България отчита трицифрен годишен ръст на приходите и на броя клиенти на облачната платформа Office 365, а през следващите години се очаква значението на облачните технологии да продължи да расте. „Office 365 e платформа за взаимодействие, подходяща за всякакви клиенти – и за големи мултинационални корпорации, и за малки фирми с до 10 служители, и за стартиращи фирми, каза Мънзова. - Всичките получават гъвкаво решение и плащат само за онова, от което имат нужда, с предвидими оперативни разходи. Не се налага да правят големи капиталови инвестиции за хардуерни системи и софтуер, които освен това изискват допълнителни средства и хора за поддръжка.“

Според Петър Иванов, първоначалните притеснения на фирмите за сигурността на данните в облака вече са преодолени и все повече клиенти осъзнават, че е по-добре да разчитат на облака за своите данни. „Днес проблемът е не дали данните са защитени в облака, а дали са на сигурно място на локалния сървър в офиса. Облачните услуги се предоставят от центрове за данни, които се пазят като „националните граници“, обясни шефът на Microsoft България.

Офис приложенията в Офис 365

и всички елементи от платформата са достъпни от всякакви устройства с Windows, Android и iOS. Освен това Microsoft непрекъснато допълва функционалностите и надгражда съществуващите елементи, без това да променя крайната цена на продукта, обяснява Мънзова.

Цените варират според включените приложения и телеком услуги. Вариантът Smart Office L+ например е с месечна такса 31,99 лв. и предоставя Office 365 Business Essentials (само онлайн ползване на приложенията), 900 национални минути за разговори и 3GB мобилен трафик данни. Smart Office Combo+ с такса 49,99 лв. осигурява към Business Essentials 2200 минути за разговори и 3 по 10 GB мобилен трафик, както и 2 мобилни устройства – смартфон и таблет на Lenovo. Вариантът Fixed Office L+ с такса 69,99 лв. е за фирми, чиито служители работят в офиса. Мтел им предоставя 3 пакета Office 365 Business Premium (актуална версия на офис приложенията, достъпни офлайн), 50 Mbps оптичен интернет и провеждане на видео и аудиоконференции със споделяне на екрани.

Освен познатите офисни приложения Word, Excel, PowerPoint, One Note, Outlook, платформата предоставя бизнес клас е-поща с контакти, календар и е-пощенски сървър със собствен домейн на фирмата. В пакетното предложение с Мтел за всеки потребител е заделено 1 TB облачно пространство за съхранение чрез Drive for Business. Mtel добавя техническа поддръжка на български, a освен това работи с български партньори за внедряване на хибридни решения там, където клиентите (най-често големи предприятия) вече разполагат с изградена ИТ инфраструктура и искат да мигрират част от ИТ услугите в облака.

Мтел държи най-голям дял в бизнес сегмента, искаме да предложим на бизнес клиентите да оптимизират разходите си не само като намаляваме цените, а и като разширяваме портфолиото от услуги. Спестяванията в една компания могат да дойдат от мобилните, фиксираните или ИТ услугите. Стремим се да предоставим услуги във всеки от тези сегменти, като намалим онези разходи, които са най-високи за конкретната фирма, а най-често това са разходите за ИТ инфраструктура, заяви Кацирубас. - С новото предложение ще образоваме клиентите си как да се възползват и печелят от облачните услуги“, добави той.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас