Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Мобилни приложения
17 мар
2015
 
 

SAP базирана мрежа управлява туристическия поток в Барселона

13595 прочитания, 28 коментара

Владимир Владков, Барселона

Нова туристическата мрежа, наречена BCN4U, обединява туристи, граждани и посетители на град Барселона, подобрявайки тяхното изживяване в града, домакин на Световния мобилен конгрес. С помощта на това решение от реалния живот градската управа на Барселона успява ефективно да управлява туристическите потоци и да оптимизира начина, по който хората се радват на атракциите и ползват публичните услуги, с помощта на вградени данни в реално време. Програма за лоялност позволява на града да управлява предпочитаните от туристите райони и дава възможност на местния бизнес да се интегрира в мрежата и да увеличи своите приходи от туристите.

Демонстративният проект е изграден от SAP заедно с Telefonica и Община Барселона, като са използвани облачната платформа SAP HANA, мобилни услуги на SAP, SAP Mobile Platform 3.0 Consumer Edition, както и източници на данни в реално време, включително свързани активи.

Прочетете още: SAP и Atos демонстрираха бъдещето на автоматите за продажби

Туристическата бизнес мрежа бе изградена заедно с най-големия местен оператор Telefonica. Градската управа на Барселона се обърна към нас с молба за помощ, тъй като искаше да управлява по-ефективно туристическия поток, обяснява представителят на SAP на щанда на компанията. - Те искат да знаят кои са туристите, къде отиват, какво търсят като развлечения, културни, кулинарни и шопинг изживявания. Освен това искаха да развиват и бизнеса на местната общност.“

С регистрация в мрежата BCN4U туристът получава редица допълнителни услуги и информация в реално време.

Бизнес моделът, разработен от двете компании, носи полза и на туристите, и на търговците. Интелигентните вендинг машини например, също свързани в мрежата, символизират бизнеса на търговците на дребно. „Магическата“ част обаче е свързаността на туристите към известните туристически обекти в Барселона.

Посетителят на града използва специалното туристическо приложение, създавайки си профил в мрежата BCN4U, като в него въвежда (по желание) информация за колко дена е в града, сам ли пътува или с компания, от какви неща се интересува – гастрономия, спорт, исторически паметници, пазаруване и т.н.

Демонстрация на работата на туристическата мрежа BCN4U

След това за туриста се създава мобилен портфейл, поддържан от софтуера на SAP, коментира представителят на SAP. - Чрез приложението туристът получава информация в реално време за опашките пред атракциите, например за посещение на катедралата Sagrada Familia. Приложението ви дава подробна информация за катедралата, можете да направите виртуална обиколка в нея. След като стигнете до Sagrada Familia, смартфонът ви се засича от NFC сензор до катедралата, и информация от вашия смартфон се подава в мрежата BCN4U чрез SAP HANA Platform Mobile Services. След това можете да ползвате мобилния си портфейл в смартфона, за да си купите билет за посещение. По този начин се събира информация в реално време за интереса към дадени туристически обекти, може да се стартират някои гейминг функции, да се инициират кратки викторини с бонуси за туристите.“

През мобилния портфейл можете си купите билет за посещение на Sagrada Familia

Всички тези функции могат да обхванат редица други обекти като ресторанти, магазини, концерти, таксиметрови услуги и т.н., добавят от SAP.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ


Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Стандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOMСтандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOM

Разговор с Росен Тончев, новият директор на дирекция „Информационни технологии“ на телекомуникационния оператор.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас