Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Космос
25 яну
2015
 
 

НАСА тества робот хеликоптер за марсиански мисии

За да ускори работата на всъдеходите, НАСА обмисля да прати роботизиран хеликоптер на Марс, който да действа като скаут

7591 прочитания, 10 коментара

Роботизирани всъдеходи се движат по цялата повърхност на Марс, но техният зрителен ъгъл е ограничен от вградените камери.

Ако могат да виждат малко по-напред, те те биха могли да изминат 3 пъти по-голямо разстояние за един марсиански ден, което ще им позволи по-добре да намират места за проучване и да събират повече информация, много по-бързо, отколкото го правят днес. За да ускори работата на  всъдеходите, НАСА обмисля да прати роботизиран хеликоптер на Марс, който може да действа като скаут при техните проучвания.

За да ускори работата на всъдеходите, НАСА обмисля да прати роботизиран хеликоптер на Марс, който да действа като скаут. Снимка: NASA JPL

Прочетете още: Първият полет на „летящата чиния“ на НАСА е тази седмица

„Защо бихме искали да прати хеликоптер на Марс? попита Майк Мийчам, инженер по механика в лабораторията на НАСА Jet Propulsion Laboratory (JPL). – Ако аз съм на мястото на всъдехода сега, не мога да видя терена зад мен. Но ако има хеликоптер с камера над мен, мога да виждам много повече.“

Кръстен Mars Helicopter, роботът може да бъде добавено приспособление към марсианските всъдеходи. С тегло 1 кг и размери 1,1 метра (от един край на перката до другия), хеликоптерът ще може да се откача от всъдехода и да лети самостоятелно.

Инженерите от JPL са създали концептуален прототип и са го тествали в 7-метрова вакуума камера.

Заради разликите между атмосферите на Земята и на Марс, перките на хеликоптера трябва да се въртят с около 2400 оборота в минута, за да имат тяга, обясняват от НАСА.

„Системата е проектирана да лети по 2 – 3 минути на ден, каза Боб Баларам, главен инженер в JPL, във видео, качено в You Tube. – Има соларен панел на покрива, който предоставя достатъчно енергия за тези къси полети, както и да запазва топлината през нощта. Така че през тези две до три минути очакваме да осъществяваме дневни полети на около половин километър.“

Засега екипът на JPL е фокусиран върху неуморното тестване на хеликоптера.

„Тъй като устройството ще излита и каца всеки ден, искаме да сме сигурни, че имаме безпогрешна система за кацане, кацането е най-рисковано при всяка мисия“, каза Баларам.

НАСА планира да изпрати още един роботизиран всъдеход на Марс през 2020 г.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ

Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Стандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOMСтандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOM

Разговор с Росен Тончев, новият директор на дирекция „Информационни технологии“ на телекомуникационния оператор.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас