Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Е-администрация
13 яну
2015
 
 

Надграден e регистърът на юридическите лица с нестопанска цел

С проект по ОПАК, информационната система на Централния регистър на юридическите лица с нестопанска цел ще предоставя девет нови електронни административни услуги за вписване, заличаване от регистъра и актуализиране на информацията за български и чужди юридически лица с нестопанска цел и техни клонове.

4111 прочитания

Министерството на правосъдието разшири информационната система на Централния регистър на юридическите лица с нестопанска цел (ЦРЮЛНЦ) в съответствие с изискванията на Закона за електронното управление. Проектът на стойност 640 000 лв. се финансира от Оперативна програма „Административен капацитет“ 2007-2013 (ОПАК). Инициативата осигурява технологична възможност за предоставянето на девет нови електронни административни услуги за вписване, заличаване от регистъра и актуализиране на информацията за български и чужди юридически лица с нестопанска цел и техни клонове.

Проектът осигурява бързина на административното обслужване от страна на органите на съдебната власт, еднократност при събирането на данните и достъпност на услугите, предоставяни чрез регистъра. Целта е повишаване на ефективността на работа на Централния регистър на юридическите лица с нестопанска и подобряване на координацията с окръжните съдилища и регистър БУЛСТАТ в Агенцията по вписванията. Очаква се това да улесни гражданите, гражданските организации и бизнеса, заинтересовани от услуги и информация във връзка с учредяването, регистрацията, устройството, дейността и прекратяването на юридическите лица с нестопанска цел в обществена полза. За целта по проекта са извършени предварителен анализ и оценка на вътрешната организация на дейността по вписването, контрола на дейността и заличаването на ЮЛНЦ в обществена полза и са разработени конкретни предложения и препоръки за промени в нормативни документи и вътрешни правила и методики, с цел прецизиране на правомощията на регистъра, така че да се избегне дублирането на проверката, която вече е извършена от съда.

Ръководителят на ОПАК Моника Димитрова-Бийчър определи подобни проекти като ключови за намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса и изрази надежда, че ще продължи работата за по-нататъшното му развитие и надграждане чрез Оперативна програма „Добро управление” 2014-2020. „Разработването на електронни административни услуги е важно, но това е само първата крачка в целия процес и за да имаме работещо електронно управление, е необходимо да започнем да насърчаваме тяхното използване”, каза Моника Бийчър на заключителната пресконференция по проект С11-15-1 на Министерството на правосъдието, състояла се на 12 януари.

Прочетете още: Агенцията по вписванията с подобрена ИТ система

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас