Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
07 яну
2015
 
 

Ford стартира глобални експерименти с полуавтономни коли

На CES 2015 Ford представи бъдещето на автономните коли и обяви 25 експеримента с шофьори по целия свят.

7411 прочитания, 8 коментара

Днес Ford представи полу-автономните автомобили, които вече се движат по пътищата, и обяви някои насоки за напълно автономните коли, които се разработват в момента.

Автомобилният производител обяви и серия от експерименти с шофьори от целия свят, които тестват свързаността между колите, автономните коли и използването на Големи данни, събирани от превозните средства. Полу-автономните коли разполагат с функции, разработени от Ford, включващи помощник за спазване на движението в пътната лента, адаптивен круиз контрол, помощник за избягване на сблъсъци чрез засичане на пешеходци, както и активен помощник за паркиране. Скоро ще има и помощник за избягване на задръствания.

Компанията каза, че напълно автономната научно-изследователска кола Ford Fusion Hybrid скоро ще се тества по пътища. Колата разчита на същата полу-автоматична технология, ползвана в днешните коли на Ford, но са добавени 4 сензора LiDAR (светлинни и радар), които генерират тримерна карта в реално време на околната среда.

Прочетете още: Свързани, самоуправляващи се коли на CES

„Ние вече произвеждаме и продаваме полу-автоматизирани коли, които ползват софтуер и сензори за насочване при паралелно и перпендикулярно паркиране, настройка на скоростта на базата на трафика или натискане на спирачки в спешни случай“, каза шефът на Ford Марк Фийлдс. - В бъдеще ще има и автономни коли на Ford и ние сериозно смятаме да пуснем такава кола на пътя.“

Ford обяви и своя план „Smart Mobility“, който обхваща експерименти на 25 различни места - от Индия до Пало Алто, Калифорния. Тестовете са свързани с 4 глобални мега тенденции: експлозивното увеличаване на населението, разширяване на средната класа, тревогите за качеството на въздуха и здравето на гражданите и променящите се приоритети на потребителите.

Тестовете се правят основно в гъстонаселени градски райони като Лондон и Атланта, включват разнообразни цели като застраховка, определяна от данните, станции за бързо презареждане на електромобили и смяна на колите между потребителите.

Експериментите на компанията с Големи данни например включват 200 служители на Ford от Диърборн, Мичиган, които доброволно са се съгласили да се събират данни от сензорите в колата, така че Ford да може да проучи шофьорските навици и да оптимизира работата на колата.

В Бангалор Ford работи със Zoomcar, за да тества концепцията за споделяне на колите, която би позволила на малки групи, например колеги, наематели на едно жилище или семейства, да поделят колата с много шофьори.

В Лондон Ford събира данни от сензорите колата, за да анализира работата й и да определи как да помогне за сваляне на застрахователните премии на добрите шофьори. Експериментът е подобен на проведените от Progressive Insurance - SnapShot и от State Farm - InDrive, които ползват OBD-II донгъли за пращане на информация за вашите шофьорски навици в замяна на по-ниски премии.

В Лондон има и шофьори доброволци, ползващи изцяло електрически автомобили, които генерират данни на живо за трафика и паркирането.

Приложението City на Ford казва на потребителите дали са паркирани според правилата. Ако не, то им препоръчва най-близкото свободно място. То помага на шофьорите да платят на паркинг автоматите през мобилен телефон, идентифицира най-близките свободни парко места до крайната спирка на шофьора.

Ползвайки голф колички от Georgia Tech в Атланта, Ford тества дали човек, седящ на отдалечено място, може получи достъп в реално време до видео, излъчвано през LTE, за да управлява количката. В резултат може да се постигне по-ефективен начин за споделяне или паркиране на коли, ползвайки отдалечен „камериер“.

Computerworld, САЩ

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ТОП100 НА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ КОМПАНИИ


Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Стандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOMСтандартизирането към добрите практики на ITIL: приоритет за VIVACOM

Разговор с Росен Тончев, новият директор на дирекция „Информационни технологии“ на телекомуникационния оператор.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас