Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | ИТ проекти
03 дек
2014
 
 

София Ауто със сертифицирана от GM облачна DMS система

Компанията внедри Dealer Management System, за да покрие ИТ стандартите на General Motors.

2818 прочитания

София Ауто започва като официален дилър на автомобили Оpel през 2001 г., а през 2003 г. и на автомобили Chevrolet. От 2007 г. София Ауто е единственият официален представител на Cadillac, Corvette и HUMMER в България. През 2003 г. стартира дейността си в Благоевград дъщерно предприятие на София Ауто.

Фирмата има сертификати за управление на качеството ISO 9001:2008, управление на околната среда ISO 14001:2004 и управление на здравето и безопасността при работа OHSAS 18001:2007. Сертификационният обхват включва пълната гама услуги и дейности, които София Ауто предлага: продажба, гаранционен и извънгаранционен сервиз на нови и употребявани леки и лекотоварни автомобили, търговия с резервни части и аксесоари, ежедневно обслужване, профилактика и тунинг на моторни превозни средства, както и посредничество при лизинг, автокредити и застраховки.

ВИЗИТКА НА ИТ ПРОЕКТА

Име на проекта: Внедряване на GM certified DMS в София Ауто

Прочетете още: Автомобилният сектор също страда от глад за квалифицирани хора

Възложител: София Ауто

Изпълнител: Allied Software Systems Kft / Стоун Компютърс АД

Стартиране/приключване: 01.12.2013 / 31.08.2014

Категория: Национални ИТ проекти, изпълнени в корпоративния сектор

Основната база на фирмата се намира на бул. "Ботевградско шосе" 239, на 5 км от центъра на София и, по нейни данни, е първата в България, която отговаря на новите стандарти на GM (General Motors) за корпоративна идентичност. Автокомплексът е един от най-големите в Югоизточна Европа.Екип от висококвалифицирани специалисти на автосервиза извършва пълна гама от авторемонтни услуги съгласно технологиите и техническите изисквания на производителите. София Ауто предлага извънгаранционни сервизни услуги и за всички други марки автомобили с тегло до 3,5 т. За оптимално улесняване на нашите клиенти се предлага сключване на всички видове застраховки. Автосервизът на дистрибутора е доверен сервиз на всички големи застрахователни компании.Освен описаното дотук фирмата предлага и автомобили под наем. Те покриват пълната гама на предлаганите от София Ауто превозни средства.

Нужда от DMS

Преди около 2 години GM наложи изискване към всички свои дилъри, включително София Ауто, да използват сертифициран от тях софтуер DMS (Dealer Management System). Крайният срок за това няколко пъти бе изместен напред във времето. В крайна сметка е дадена финална дата, след която ще бъдат отнети правата на дилър, който не използва сертифициран софтуер или няма подписан договор за внедряване на сертифицирана DMS система или за сертификация на собствена такава.

Лъчезар Христов, системен администратор в София Ауто

Към този момент в София Ауто е използван разработен специално за компанията софтуер, написан по нейно задание и обхващащ всички бизнес процеси. Въпреки това в компанията взима решение да внедри изцяло нова сертифицирана DMS система по предложение на американския производител. “За взимането на това решение голямо влияние оказаха и самите GM като осигуриха субсидия за закупуване и внедряване на софтуера, а, от друга страна процеса, сертификацията на нашето приложение щеше да коства много средства и усилия, а и нямаше гаранция за успех”, обяснява Лъчезар Христов, системен администратор в автомобилния представител.

Цели и конкретни задачи

Основна цел на новия софтуер е покриване на ИТ стандартите на GM, като част от тях е ползването на сертифицирано от американския гигант решение.От София Ауто са се спрели на изцяло нова сертифицирана DMS система по предложение на GM – AutoMaster на ADP. Интегратор на системата е унгарската компания Allied Software Systems Kft.

Новото решение изисква нови ресурси, за които е взето решение да са облачно базирани. По думите на Христов това, от една страна, е предпочетено заради повишената сигурност и резервираност в облака, както и заради липсата на ангажименти по поддръжка. От друга страна, отпада първоначалната инвестиция за сървъри. Доставчик на облачната услуга е Стоун Компютърс АД.

Описание на решението

Основни модули, включени в първоначалната интеграция:

  • Продажба на автомобили;
  • Продажба на авточасти;
  • Сервизно обслужване;
  • Резервация на време;
  • CRM модул;
  • Следене и контрол на работния процес чрез чекиране на документите (работните операции) в различни точки и време;
  • Каса;
  • Модул справки.

Новата информационна система не успява да обхване всички съществуващи бизнес процеси в София Ауто. Липсва функционалност относно рент-а-кар бизнеса, както и обслужване на застрахователно дружество. Въпреки това тя разполага с интеграция към услугите на GM и информацията, достъпна преди това чрез отделни уеб базирани приложения, сега е налична директно от потребителските екрани. Това спомага за по-бърза и точна обработка на информацията, както и за по-качествена услуга за клиентите.

Каналът за връзка между офиса на София Ауто и облачно базираното решение е изграден чрез IPsecVPN тунел. За обезпечаване на връзката се осигурени 2 интернет връзки по оптични линии към 2 различни интернет доставчика. Всяка от тях е с капацитет по 10Mbps. Сървърната операционна система е MS Windows server 2008, а базата данни се управлява от MS SQL Server 2008. Осъществена е интеграция с ActiveDirectory, има и обмен на данни със счетоводния софтуер (Бизнес навигатор).

Ефект от ИТ решението

Поради факта, че системата е облачно базирана, поддръжката на крайните потребители е улеснена. Успоредно с новия DMS в облака е бил пренесен и счетоводният софтуер. От София Ауто отчитат подобреното бързодействие в тази насока.

Някои бизнес процеси в българската компания са претърпели промени, така че да отговарят по-конкретно на заложените от GM стандарти при обслужването на клиенти и следене на информацията в системата.

Новата DMS система замества специално разработен за София Ауто продукт и затова от компанията допълват, че е необходимо още време, за да може потребителите да свикнат с начина на работа с новата система. „Нормално е да има известна неудовлетвореност, тъй като не е написана специално за нас и бизнес процесите, макар и да са обхванати от софтуера, са реализирани с различен подход”, обяснява Христов.

Потенциал за развитие

Системата позволява надграждане и промяна на функционалността по всяко време. От една страна, облачно базираната услуга може да се преоразмери, а от друга, DMS системата може да се преконфигурира, като се добавят нови модули, обясняват от София Ауто. Новият софтуер поддържа работа с практически неограничен брой потребители, стига, разбира се, за това да са осигурени необходимите лицензи.В новата DMS система е заложено ползването на повече от един обект на фирмата. Така при необходимост започването на работа в друг клон или обект може да стане веднага.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас