Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
06 сеп
2014
 
 

$21 млрд. ще търси при IPO в САШ китайският е-гигант Alibaba

Акциите ще се появят на цена между $60 и $66 в едно от най-мащабните първоначални публични предлагания в САЩ.

2852 прочитания

Alibaba ще се опита да събере $21 млрд. при излизането си на щатската фондова борса, показват документите, подадени в петък, което превръща дебюта на китайската компания за е-търговия в едно от най-големите първоначални публчни предлагания в историята на САЩ.

Акциите й ще струват в диапазона между $60 и $66 според проспекта, подаден в Комисията за борси и ценни книжа на САЩ. На тази база ако Alibaba успее да продаде 320 милиона акции, както планира, това ще й донесе малко над $21 млрд. Според публикациите, ползвайки средната точка от този ценови диапазон, пазарната оценка на Alibaba ще бъд около $160 млрд.

Компанията очаква да започне световното си пътуващо шоу в Ню Йорк, когато шефовете й ще се срещнат с потенциални инвеститори, а след това ще заминат за Европа, а след това ще представят компанията в Близкия изток и в Азия. Пътуването ще приключи на 18 септември с поставяне на цена на акциите, които ще се продават от следващия бизнес ден. Alibaba ще се търгува на Нюйоркската фондова борса NYSE под символа BABA.

Предишният IPO документ показваше, че Alibaba са продали повече стоки от eBay и Amazon, взети заедно. Но вместо да ползва свой собствен склад със стоки, както прави Amazon, Alibaba управлява онлайн пазар за свързване на търговците с купувачите. Компанията управлява Taobao Marketplace и Tmall, два от най-големите онлайн магазина в Китай. Освен това дъщерниото дружество на Alibaba Alipay е третата най-голяма услуга за онлайн плащания в Китай.

Alibaba продава на щатските потребители през своите сайтове за доставки AliExpress и Alibaba.com, но компанията иска да разшири дейността си в страната. Тя наскоро стартира нов сайт, наречен 11Main, който в момента работи като пазар само с покани, предлагайки стоки от специални магазини за дрехи, бижутерия и произведения на изкуството.

Едно от най-големите предизвикателства пред компанията в САЩ е, че потребителите не познават я добре. „Когато интернет компания с нашия мащаб, създадена в Китай, излиза на световната сцена, трябва да очаква, че ще се сблъска със скептицизъм от различни места заради разликите в културните перспективи, ценностите и дори геополитическото позициониране“, каза основателят и изпълнителен председател Джак Ма, в придружаващо писмо до инвеститорите.

Yahoo държи около 24% дял в Alibaba. Но интернет компанията ще продаде около 121 милиона дяла при IPO, според проспекта, което ще намали собствеността на Yahoo в компанията до 16%. При цена $63 на акция дяловете на Yahoo ще струват около $7,62 милиарда.

Alibaba е създадена през 1999 г., за да помага на малките фирми производители да изнасят стоките си и да достигнат до купувачи в целия свят.

IDG News Service, Сан Франциско

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас