Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
04 авг
2014
 
 

Panasonic ще помага на Tesla да прави акумулатора Gigafactory

Литиево-йонните акумулаторни клетки, купени от Panasonic, ще бъдат ползвани за захранване на колите на Tesla Model S и Model X, както и на планираните по-достъпни модели, включително за седана Model 3, очакван през 2017 г.

6077 прочитания
Страница 1 от 2

Panasonic е сключила споразумение с Tesla Motors, за да помогне на стартиращия производител на електромобили да създаде фабриката Gigafactory, която се очаква да произвежда половин милион акумулатори за електромобили годишно.

През миналата година Panasonic разшири договора си от 2011 г. за снабдяване на Tesla с автомобилни литиево-йонни акумулаторни клетки. Panasonic увеличи доставките си до почти 2 милиона клетки през последните 4 г.

Литиево-йонните акумулаторни клетки, купени от Panasonic, ще бъдат ползвани за захранване на колите на Tesla Model S и Model X, както и на планираните по-достъпни модели, включително за седана Model 3, очакван през 2017 г. Електромобилът Model 3 ще струва половината от цената на Model S, чиято базова цена е $70 000.

Намаляването на цената на акумулаторите ще бъде критично за поевтиняване на цялата кола, заявиха от Tesla.

Tesla обяви, че планира да похарчи $2 млрд. за изграждането на фабрика с обща площ 930 хиляди квадратни метра, но оценява общата инвестиция заедно с машините и работниците да достигне $5 милиарда до 2020 г.

Макет на Tesla Gigafactory

Терминът Gigafactory идва от единицата за електроенергия „гигават“, която представлява 1 милиарда вата електроенергия.

Основателят на Tesla Елон Мъск, който е и главен изпълнителен директор на компанията, каза, че Gigafactory ще произвежда 500 000 литиево-йонни акумулатора за електромобили годишно към 2020 г., което е равностойно 50 гигавата енергия от акумулаторните пакети.

Няколко щата са разглеждани като места за изграждането на Gigafactory, сред тях са Аризона, Калифорния, Невада, Ню Мексико и Тексас. Мъск каза по време на акционерната среща през юни, че компанията ще избере мястото до края на тази година.

Panasonic ще произвежда и доставя цилиндрични литиево-йонни клетки и ще инвестира в съответното оборудване, машини и други производствени инструменти на базата на споразумението с Tesla.

Tesla S

Tesla ще ползва клетките и други компоненти за сглобяване на акумулаторни модули и пакети. За да посрещне проектирано търсене на клетки, Tesla ще продължи да купува акумулаторни клетки, произведени от фабриките на Panasonic в Япония, добавиха от компаниите в съвместно изявление.

Клетъчната технология на Panasonic ще бъде съчетана с експертния опит на Tesla в областта на акумулаторите за електромобили. Tesla ще произвежда около 35 000 коли тази година. Всяка седмица компанията произвежда по 700 коли.

1 2
НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас