Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Бизнес
25 юли
2014
 
 

Само Apple и Acer със спад при продажбите на таблети

49,3 млн. бр. таблети са били доставени в световен мащаб през април, май и юни 2014 г.

3918 прочитания

11% е общият ръст на пазара на таблети през второто тримесечие на настоящата година, в сравнение със същия период на 2013-та. Според предварителните данни на анализатора IDC за април, май и юни са били доставени 49,3 млн. бр такива устройства. Единствените компании от челните доставчици, които са отчели спад са Apple и Acer със съответно 9,3 и 36,3%.

Въпреки че доставките са намалели с 1,5% спрямо първото тримесечие на 2014-та  от компанията вярват, че занапред пазарът ще нараства, макар и по-бавно спрямо миналата година.

Спад в пазарния си дял отчита Apple – от 33,0% през миналата година, на 26,9% през втората четвърт на 2014-та. „iPad покрива нашите очаквания, но разбираме, че не покрива вашите – каза Тим Кук, главен изпълнителен директор на компанията по време на представянето на финансовите резултати за тримесечието. Той обвини за по-лошите резултати проблеми със складовите наличности и по-малкото търсене на таблети като цяло от потребителите в САЩ и Европа.

Въпреки това обаче Apple продължава да води убедително при продажбите в сегмента, доставяйки 13,3 млн. бр. таблети. Класираната на втора позиция Samsung е имала трудности в съхраняването на инерцията си и въпреки, че е увеличила продажбите пазарният й дял е намалял от 18,8% през Q2 2013 до 17,2% през Q2 2014. Lenovo продължава да разраства бизнеса си, като през изминалите месеци изпреварва Asus и заема третото място, доставяйки 2,4 млн. таблети и заемайки 4,9% от пазара. Челната петица се допълва от тайвнците от Asus и Acer със съответно 4,6% и 2,0% пазарен дял.

Дялът на компаниите, извън челната петица, нараства с впечатляващите 33,4%, тъй като все повече играчи навлизат на този пазар. В момента повечето традиционни производители на компютри и телефони предлагат поне един модел таблет.

По думите на Жан Филип Бушар, директор анализи на пазара на таблети в IDC, сегментът продължава да изпитва влиянието на смартфоните с големи екрани и по-дълги от очакваните цикли на подмяна на устройствата. Друга причина за забавения общ ръст на паза според него е слабото възприемане на такива продукти от страна на корпоративните клиенти. От компанията обаче очакват раздвижване в тази насока през втората половина на годината.

ТОП 5 доставчици на таблети, доставки и пазарен дял, за второто тримесечие на 2014 г. (Предварителни резултати) 

Доставчик
2Q14 доставки
(млн.бр.)
2Q14 Пазарен дял
2Q13 доставки
(млн.бр.)
2Q13 Пазарен дял
Ръст
1. Apple
13,3
26,9%
14,6
33,0%
-9,3%
2. Samsung
8,5
17,2%
8,4
18,8%
1,6%
3. Lenovo
2,4
4,9%
1,5
3,3%
64,7%
4. Asus
2,3
4,6%
2,0
4,5%
13,1%
5. Acer
1,0
2,0%
1,5
3,4%
-36,3%
Други
21,9
44,4%
16,4
37,0%
33,4%
Общо
49,3
100,0%
44,4
100,0%
11,0%

Източник: IDC

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас