Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
02 юли
2014
 
 

FTC: T-Mobile е натрупала стотици милиони от нежелани SMS

Мобилният оператор е натрупал огромни печалби от услуги, които не са били поръчани от потребителите, заявиха от щатската Търговска комисия.

3137 прочитания

T-Mobile САЩ е натрупала стотици милиони долари приходи, таксувайки потребителите за „премиум“ SMS абонаменти, които в повечето случаи никога не са били заявявани, съобщиха от Федералната търговска комисия на САЩ

FTC в съдебна жалба, заведена във вторник, обвинява T-Mobile, че прибрала в джоба си 35% до 40% от сумата, с която е таксувала потребителите за SMS базирани услуги като трикове за флиртуване, информация за хороскопи и клюки за знаменистоти, като услугите обикновено са стрували по $9,99 на месец.

T-Mobile в някои случаи е продължила да таксува потребителите за тези услуги, предлагани от т.нар. от комисията „измамници“, години след като компанията е била предупредена, че таксите може да са мошенически, допълват от FTC. Таксите обикновено са добавяни към сметките на потребителите чрез измамнически процес, наречен „cramming“. Процедурата включва добавяне на такси към фактурата без одобрението на потребителите.

С обвиненията срещу T-Mobile FTC отваря нов фронт в дългогодишната кампания срещу явлението cramming, каза Джесика Рич, директор на Отдела за защита на потребителите в Федералната търговска комисия. Тя обаче все още няма точна оценка за броя на засегнатите потребители, но е получила „огромно количество оплаквания“, добави Рич.

Целта на FTC е да гарантира, че T-Mobile ще плати на засегнатите абонати, добави председателят на комисията Едит Рамирез. „Не е редно компания като T-Mobile да се възползва от измами срещу свои потребители, когато е имало ясно предупредителни сигнали, че таксите са били измамни“, допълва тя в свое изявление.

T-Mobile нарече жалбата на FTC „необоснована“.

Компанията е спряла да таксува за функциите „премиум SMS” още през миналата година и е „стартирала активна програма за предоставяне на цялостно обезщетение на всеки потребител, който се чувства таксуван за нещо, което не е искал“, заяви главният изпълнителен директор на T-Mobile САЩ Джон Лежер в блога си. T-Mobile е „разочарована от това, че FTC е решила да предприеме такива действия срещу една от компаниите, ориентирани изцяло към потребителите, вместо към наистина лошите играчи“, допълва той.

Таксита са добавяни към сметките на потребителите на T-Mobile чрез външно фактуриране, при което телефонната компания добавя такси в сметката за услуги, предлагани от друга компания, като операторът прибира често съществен процент от сумата.

В някои случаи T-Mobile исканията на потребителите за възстановяване на суми са достигали до 40% от месечната сметка, допълват от FTC. След като толкова много хора търся обезщетения, това е било очевиден знак за T-Mobile, че таксите никога не са били оторизирани от нейните абонати, пише още в прес съобщението на FTC.

Типичните заявки за възстановяване на такси са в рамките на едноцифрени проценти, така че T-Mobile е пренебрегнала този очевиден показател за измами, твърди още Рич.

Нивото на възстановените суми вероятно не отразява процента потребители, които са се сдобили с „неоторизирани“ такси в своите месечни фактури. Документите на T-Mobile показват, че компанията е получила голям брой жалби от потребители в началото на 2012 г., но лошата практика датира още от 2009 г., добавят от търговската комисия.

Телефонните фактури на T-Mobile, които могат да стигнат и до 50 страници, правят почти невъзможно за потребителите да открият и разберат абонаментните такси на трети страни, твърдят от FTC.

Комисията е провела разговори с T-Mobile за извънсъдебно споразумение по случая, но такова не бе постигнато, обяви Джесика Рич.

IDG News Service, Вашингтон

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас