Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
28 май
2014
 
 

Google представи прототип на робокола без волан и спирачки

Интернет гигантите иска да направи 100 коли и да започне пилотна програма

5594 прочитания, 13 коментара

Тя няма волан, но вероятно ще се чувствате отпуснат в новата автономна кола прототип на Google.

Интернет гигантът се насочи към автомобилостроенето и представи прототип на безпилотен автомобил, в който дори няма педали за газта и за спирачката.

Интернет гигантите иска да направи 100 коли и да започне пилотна програма

Прочетете още: Ford разработва технологии за самоуправляващи се коли

Забавният двуместен автомобил има заоблен стил, който сякаш е вдъхновен от класическия Volkswagen Beetle, но добре оборудван със софтуер и сензори.

Покривът му сякаш е коронован от същия сензор LIDAR (light detection and ranging), който можете да видите в модифицираните модели на Lexus и Toyota в автопарка от самоуправляващите се коли на Google.

Сензорната система може да засече обекти на разстояние над две футболни игрища във всички посоки, като премахва „слепите зони".

Колата, която все още си няма име, има просторен интериор.

Крис Урмсън, директор на проекта Self-Driving Car на Google, написа в блога си, че там има място за вещите на пътниците, бутони за старт и стоп, както и екран, който показва пътя."

Максималната скорост на колата е около 40 км/ч.

Промоционално видео на Google в YouTube показва възрастни пътници, хвалещи как колата забавя с приближаване до завой на пътя, а след това ускорява. Сляп пътник също описва, че би желал самоуправляваща се кола.

Google каза, че планира да създаде около 100 прототипни коли и ще проведе тестове на пътя с модели с ръчно управление това лято. Компанията иска да започне малка пилотна програма в Калифорния през следващите няколко години. Тя обаче не посочва кога ще произвежда колата или дали ще работи с големи автомобилостроители за пускането им на пътя. Не бе дадена и евентуална цена за бъдещите масови модели.

Прототипът се появява след години научно изследователска дейност на Google в областта на технологиите за автономно шофиране, включително хиляди километри тестово шофиране по магистрали и градски пътища.

Тя вярва, че самоуправляващите се коли, които засичат и избягват превозни средства, пешеходци, велосипедисти и други потенциални опасности на пътя, могат да направят шофирането по-безопасно.

Според закона на Калифорния от май 2014, тестването на автономни коли трябва да се осъществява с пилоти на шофьорското място, който да може незабавно да поеме контрола над колата. Щатът разработва регулации за обществено опериране на самоуправляващите се коли, като правилата трябва да бъдат одобрени на 1 януари 2015 г.

IDG News Service, Токио 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ИТ ПРОЕКТ НА ГОДИНАТА

Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Едуард ван Лейнт: Твърде многото регулации убиват бизнесаЕдуард ван Лейнт: Твърде многото регулации убиват бизнеса

Едуард ван Лейнт е председател и главен изпълнителен директор на EPI Group of Companies. Има над 25 години международен опит в сферата на високите технологии и центрове за данни. Той е основният двигател зад успешното разрастване на EPI в...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас