Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
02 май
2014
 
 

Пръв поглед към електромобила Mercedes B-Class Electric Drive

С мотор на Tesla и дизайн на Mercedes-Benz моделът B-Class Electric Drive е насочен към по-масовите шофьори.

5613 прочитания

Mercedes-Benz се подготвя да достави своите модели B-Class Electric Drive на автомобилните дилъри още това лято. Електромобилите обаче все още представляват несъществен сегмент, съставен от предимно малки маломощни коли, които изглеждат забавно. Техноманиаците и природолюбителите може и да прегърната идеята за електромобилите въпреки техните недостатъци, но масовият купувач все още не е готов.

Именно това се стреми да промени моделът B-Class Electric Drive на Mercedes-Benz, който е насочен да сближи позициите на „електро" ентусиастите и ежедневните шофьори. Колата е проектирана да прилича и да работи като нормален автомобил. Има дори ключ, с който да запалите двигателя. (Напразно търсихме бутон, с който се стартират повечето електромобили). Акумулаторът е „сгушен" дискретно под пода между предните и задните пътнически седалки.

Докато гледате традиционния скоростомер вляво, датчикът вдясно ви показва колко ефективно използвате акумулатора си.

Пътувах точно час с B-Class Electric Drive по пътя между Пало Алто и Сънивейл, преминавайки през бизнес райони, селски пътища и магистрала. Качих се в колата, мислейки си, че пробегът й е около 100 мили, както посочваха предишни доклади, но окончателните спецификации, които ми бяха подадени по-късно, го фиксираха на 85 мили. Mercedes-Benz се опитва да отговори на очакванията, но се надявах на над 100 мили пробег, особено след като Tesla е направила задвижващата система и акумулатора на тази кола. Очевидно изминатото разстояние ще варира много според начина, по който карате.

Начинът, по който карах, разбира се, натовари акумулатора значително. Обичам моменталния въртящ момент на електрически двигатели и ще го покажа на всеки, достатъчно храбър да влезе в електромобил с мен. В случая на B-Class, ускоряването е адекватно в икономичния режим, зададен фабрично. Не съм тествал спортния режим, който само щеше да насърчи вътрешния ми скоростен демон (и да източи акумулатора още по-бързо). Таблото има голям датчик, който показва колко ефективно ползвате акумулатора – по този начин разбрах, че аз не го правя.

Няма да се усетите икономии вътре в Mercedes-Benz. Седалките са кожени, а дизайнът е по-скоро изискан, а не евтин.

Изискванията за зареждане са разумни. 11 KW акумулатор на B-Class Electric Drive може да бъде зареден напълно за около 3,5 часа с помощта на зареждаща станция Level 2. Той може да бъде зареден и за около 60 мили пробег за около 2 часа, а именно толкова изминават повечето шофьори дневно.

В колата B-Class Electric Drive има място за 4 – 5 възрастни плюс достатъчно място в багажника отзад. Някои електрически автомобили изгледат доста „пластмасови" вътре (за да намалят теглото), но B-Class има кожени седалки, табло с 5,8-инчов дисплей (не е сензорен), както и добре изолирана кабина. Не можете да очаквате да „плувате" над дупките както в модел от най-висок клас на Mercedes-Benz, но пътуването е достатъчно комфортно дори по селските пътища.

Нека поговорим и за конкуренцията. BMW i3 трябва да се появи по магазините по същото време, когато се очаква и B-Class Electric Drive. И двете коли са скъпи дори за стандартите на електромобилите. BMW i3 ще струва $41 350, а B-Class Electric Drive - $41 450. Заедно с модела Toyota RAV4 EV за $49 800 те формират средния клас електромобили по отношение цена/функции, като над тях е моделът Tesla Model S със стартова цена от $70 000.

В същото време много от шофьорите на електромобили са твърде млади и твърде богати, за да се притесняват именно от цената. Все пак средният клас модели би трябвало да предлагат повече от ниския клас коли – от миниатюрните автомобили като Smart electric drive (направен от Mercedes-Benz и със стартова цена от $12 490) до популярния Nissan Leaf (с начална цена от $35 020). Всеки би искал по-дълъг пробег от акумулатора, но по-удобното шофиране също би помогнало. Ниският клас модели се опитват да са виртуози в това отношение.

Тествах i3 на изложението CES през януари. Има едно съществено предимство – пробег от 110 мили. Но необичайният му дизайн може да отблъсне някои купувачи, а и B-Class е по-голям.

Сега, когато BMW и Mercedes-Benz навлизат на пазара на електромобили, е ясно, че категорията вече е създадена. Наличните модели ще разширяват гамата както по отношение на функционалност, така и на цени. Mercedes-Benz има шанс да постави стандарт в баланса между добрите страни на електрическия автомобил и „глезотиите", запазена марка на производителя.

Мелиса Риофрио, TechHive 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас