Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Телекомуникации
28 мар
2014
 
 

Мтел вижда потенциал във фиксирания сегмент

Компанията ще пусне тази година NFC плащания и ще запази инвестициите на нивото от 2013 г.

4417 прочитания

Владимир Владков

Мтел ще продължи да инвестира между 12 и 15 на сто от годишните си приходи за подобряване на мобилната и фиксираната си мрежа, но вижда потенциал за сериозно увеличаване на абонатната база и приходите именно от фиксирания сегмент. „Стратегическата ни цел е да останем лидер на пазара на мобилни услуги в България, където в момента делът ни е 39% при едно сериозно ниво на насищане (145% проникване по данни на Eurostat за 2012 г. дори след изключване на броя предплатени карти, неизползвани над 3 месеца )", заяви на среща с медиите новият главен изпълнителен директор на телекома Танасис Кацирубас. - За да реализираме, тази цел ще заложим върху продукти и услуги с най-добро съотношение цена/качество и върху пакетните предложения", добави той. Сред конкретните мерки са обявената наскоро тарифа Мтел Трансфер, която позволява на абонатите да прехвърлят неизговорените минути към следващия месец, както и нови тарифни планове за фиксираните услуги. Един от тези пакетните планове е кръстен „Телевизия под твой контрол", като той включва оптичен интернет (30 до 100 Mbps), между 45 и 160 цифрови ТВ канала, безплатни HD приемник и WiFi рутер. Офертата се пуска в 3 варианта, като икономичният e с цена 14,9 лв. на месец при двугодишен договор.

Танасис Кацирубас, главен изпълнителен директор на Мтел. Снимка: Мтел

Именно във фиксирания сегмент Мтел вижда най-голям потенциал за растеж, тъй като в момента държи само 7% от пазара на фиксирани услуги у нас, което не отговаря на нивото на инвестициите и на плановете на компанията. Една от причините е, че с над 250 играчи фиксираният пазар е силно фрагментиран и ако тенденцията за постоянно намаляване на цените се запази и не настъпи консолидиране, губи крайният потребител, тъй като няма да има достъп до нови и модерни услуги, например архив на ТВ програмата, мрежови запис и времево изместване на повече канали, смята Кацирубас. „Има голямо търсене на тези ценови нива и това ниво на качеството, добави той, като заяви, че новата пакетна оферта „не е обявяване на ценова война", а реакция на вече водена такава, визирайки предложените от blizoo тройни пакети, предвиждащи половин цена за една четвърт от договора.

Мобилните широколентови услуги

също са във фокуса на Мтел, тъй като едва 25% от ползваните телефони в момента са смартфони, въпреки че и нивото на проникване на мобилни данни е над средното за Европа (11,1% за България срещу средно 9% за ЕС през 2012 г. по данни на Eurostat). „Иновациите ще останат наша запазена марка, като през тази година предстои търговският старт на безконтактните плащания чрез технологията NFC". Kомпанията участва в пилотен проект за NFC базирани разплащания заедно с Първа инвестиционна банка, MasterCard и TCM. Освен това Мтел е част от пилотния проект eCall заедно с ТУ – София, Ентъпрайз Комюникейшънс Груп и други фирми.

„Ще продължим да инвестираме същите средства, подобрявайки мрежата си и влагайки в нови технологии", каза още Кацирубас, добавяйки, че най-важният актив на телекома са неговите служители, затова ще засилят програмите за техните обучения.

Главният технически директор на Мтел Хорст Пертъл обаче обяви, че не се предвижда скоро търговски старт на LTE услуги, въпреки че тестовете на пуснатата преди 3 г. LTE мрежа продължават от „бета тестери". „България и пазарът на мобилни ШЛ услуги се обслужват и със сегашната 3G инфраструктура, която поддържа 42 Mbps в почти два пъти повече базови станции от конкуренцията", заяви Пертъл. Освен това преносният капацитет до тези базови станции е много голям и може да подсигури масовата употреба на радиомрежата за достъп. Въпреки това за местата с голяма плътност на потребителите се предвижда инсталиран на малки клетки в комбинация с WiFi, което бе сред горещите тенденции на тазгодишния Световен мобилен конгрес.

„Много неща в мобилната мрежа се подобряват и без потребителите да забележат, като идеята е обслужването им да не прекъсва, заяви Пертъл. Той добави, че 75% от мобилната мрежа на компанията е базирана на SRAN, поставяйки по този начин основите за бъдещо по-безболезнено внедряване на LTE. „Това обаче не означава, че скоро ще минем към LTE, просто пазарът не го иска, няма нужда от него. Технологията днес вече не е диференциатор, потребителят очаква мрежата да осигурява исканото от него ниво на услуги. Затова работим именно върху това да съчетаем по правилния начин многобройните системи и технологии. Превключването от стара технология към нова е голямо предизвикателство за всеки оператор", добави той. 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас