Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
06 мар
2014
 
 

"Пирогов" вече разполага с интелигентна система за управление

Отзвук от 9-а национална конференция по е-здравеопазване „Електронно здравеопазване за интелигентен и включващ растеж 2020", 13 февруари 2014 г., София Хотел Балкан

5809 прочитания

Прочетете още: През 2015 г. може да имаме е-здравна карта и е-рецепта

50 хил. хоспитализации годишно, над 100 хил. пациенти, 70 стационарни отделения, над 2200 души персонал с широк спектър от специалности, силно изразена спешност с 24-часова обезпеченост на спешните отделения, 807 болнични легла, 35 операционни зали. Това представлява най-голямата болница и най-големият спешен център в България, познат накратко като Пирогов.

Детелин Кръстев, управител на Global System Solutions, и Галина Тодорова, зам. директор по административната дейност в Пирогов

През 2013 г. управлението на това море от дейности бе рафинирано чрез болнична информационна система, Global Hospital, разработена и внедрена от Global System Solutions. По думите на Детелин Кръстев, управител на фирмата, едно от предизвикателствата при изпълнението на проекта е било изискването за едва три седмици да се внедрят основните функционалности на системата, като регистрацията на пациенти и ежедневните отчети на лекарите в болничното заведение, както и реализацията на медицински услуги, продажбите и фактурирането и автоматизиране на счетоводството.

За два месеца е било реализирано управлението на складовото пространство, което обхваща 5 склада, включително болнична аптека, консумативи, кръвна банка и т.н.

В крайна сметка новата болнична система е заменила 7 различни информационни системи, които са били неинтегрирани помежду си и не са обменяли почти никаква информация.

Според Кръстев, друго голямо предизвикателство е бил фактът, че не е имало как най-голямата болница в България да прекрати работата си за периода на внедряване на новата информационна система. Затова специалистите от компанията първо са дефинирали “горещите точки” за системата и са съсредоточили усилията си върху тях. В Пирогов това са били регистратурата, касата, информационният отдел, както и счетоводството. Първата стъпка е било създаването на интефрейси, чрез които да се въвеждат данни от старите системи в новото решение.

Според Галина Тодорова, зам. директор по административната дейност в Пирогов, състоянието на ИТ инфраструктурата в болницата в края на 2012 г. не е предлагала никаква аналитичност за целите на управлението, не е предлагала информация в реално време, като данните е продължавало да бъдат обработвани на ръка с помощта на хартиени журнали.

По нейни думи, новата система е трябвало да осигури достатъчния обем точна информация както за нуждите на клиниката, така и за нуждите на ръководството. Като резултат в момента достъп до нея имат над 600 служители от над 350 работни места. Информацията вече се въвежда в реално време – регистрация на пациенти, заявки за медикаменти, автоматизация на складови системи, контрол на договорите за доставка, автоматизацията на счетоводството и системата за продажби т.н., като осигуряването на работата на ИТ инфраструктурата на болницата се контролира от общо 11 специалисти. От ръководството на Пирогов не крият задоволството си, че това са предимно млади хора.

Резултатите, според Тодорова, след внедряването на болничната информационна система позволява в реално време получаване на информация за финансовите резултати както за отделен пациент, така и за цяла клинична пътека или дадена структура в Пирогов.

“Благодарение на системата ние можем да си изчислим много точно недофинансирането от НЗОК – посочи в заключение Тодорова. – Както и веднага да си обясним как генерираме загубите.”

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас