Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Вести
23 яну
2014
 
 

Lenovo купува сървърния бизнес на IBM за $2,3 млрд.

Lenovo очаква придобиването на X86 сървърите на IBM да подобри позициите й на корпоративния пазар.

4794 прочитания

Lenovo Group се е съгласила да купи бизнеса на IBM с x86 базирани сървъри и свързаните с тях сервизни услуги за сумата от $2,3 милиарда.

Сделката включва системите на IBM System x, блейд моделите BladeCenter и Flex System, x86-базираните интегрирани системи Flex, сървърите NeXtScale и iDataPlex и придружаващия ги софтуер, блейд мрежите и сервизните операции. IBM ще запази големите мейнфрейм машини System z, Power Systems, Storage Systems, базираните на процесори Power сървъри Flex, както и устройствата PureApplication и PureData.

Lenovo очаква придобиването на X86 сървърите на IBM да подобри позициите й на корпоративния пазар.

Прочетете още: IBM търси купувач на бизнеса си за x86 сървъри

Lenovo ще плати кеш $2,07 милиарда за бизнес поделението на IBM, допълвайки останалата сума със свои акции. 

Въпреки че бе определен като най-големия PC доставчик в света, Lenovo усети свиването на PC продажбите и започна да търси диверсификация, да разработва смартфони, таблети и смарт телевизори, за да запази приходите и печалбите си. Придобивайки сървърния бизнес на IBM, Lenovo ще успее да стъпи по-здраво на корпоративния хардуерен пазар, което ще ожесточи конкуренцията на китайския производител с компании като Dell и Hewlett-Packard.

На китайския пазар Lenovo има известни успехи в продажбата на сървъри. През 2012 г. компанията си партнира с EMC за продажбата на сървъри и системи за съхранение на китайски потребители.

Lenovo обаче не успяваше да стъпи на международния сървърен пазар, каза Раджниш Арора, анализатор от IDC.

За разлика от конкуренцията Lenovo все още трябва да подобрява връзките си със софтуерни производители като Microsoft, Oracle и VMware, за да създаде собствена екосистема около сървърите, добавя той. В момента HP, IBM и Dell са водещи на пазара, като заедно те държат над две трети от всички сървърни продажби. 

„Сървърният бизнес не е просто производство на хардуер на ниска цена и продажбата му, каза Арора. - Трябва да имате много стабилна екосистема от решения и партньори, с които можете работите заедно за развитие на бизнеса."

Планираното придобиване на сървърния бизнес на IBM обаче дава на Lenovo допълнително доверие от страна на корпоративните потребители, твърдят анализатори. Освен това продажбата на сървъри е бизнес с по-висок марж на печалба отколкото потребителските устройства.

Заради PC бизнеса си Lenovo разполага с производствен капацитет и търговски канали, нужни за продажбата на сървъри, каза Арора. Но за да се конкурира с другите играчи, Lenovo трябва да направи нещо повече от продажбата на хардуер, трябва да изгражда решения, „нагласени" според спефичните изисквания на нейните корпоративни клиенти.

„Тъй като те мислят доста разкрепостено, смятам, че на сървърния пазар ще се оформи изключителна конкуренция", каза още той.

Ако сделката се осъществи, планираното придобиване ще е второ в историята на бизнес отношенията между Lenovo и IBM. През 2005 г. компанията купи поделението ThinkPad на американския производител, което помогна на Lenovo да разшири своя дял на PC пазара. 

IDG News Service, Пекин 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас