Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Аутсорсинг
14 яну
2014
 
 

IBM: купувачите споделят само при възможност за бонуси

Според изследването на компанията за една година почти са се удвоили потребителите, склонни да споделят своето местонахождение с търговските вериги.

4328 прочитания

Клиентите са склонни да разкриват повече за себе си, ако получават лично отношение и добавена стойност в замяна. Това показва проучване на IBM, проведено сред 30 хил. души в глобален мащаб.

Според изследването за една година почти са се удвоили потребителите, склонни да споделят своето местонахождение с търговските вериги, достигайки 36%. 32 на сто от потребителите пък биха споделили данни за социалния си статут, а 22% биха предоставили мобилен номер за връзка, за да получават текстови съобщения. Според IBM, за да спечелят доверието и лоялността на потребителите, доставяйки им допълнителна стойност в замяна, търговците трябва да използват решения и стратегии за анализ на големи данни, за да могат да се възползват от информацията.

Какво искат потребителите

Най-важното за потребителите е да им се предлагат унифицирани цени във всички търговски канали, да имат възможност да поръчват стоки извън наличност, както и да могат да получават стоките директно у дома си. Също така важни за тях са възможностите за проследяване на статуса на поръчката, наситеност на продуктовия асортимент и възможността да се връщат стоки, закупени онлайн във физическите магазини.

Проучването разделя потребителите в 4 различни групи, определяни от техния интерес и употреба на социални и мобилни технологии, докато пазаруват. 19% от тях изостават в тази класация – те не използват технологии, за да пазаруват. 40% използват социални и мобилни технологии за събиране на информация, но не са склонни да ги използват за пазаруване. 29% използват социални и мобилни технологии много по-интензивно.

12% от проучваните потребители са класифицирани като “пионерите” (“trailblazers”), тези които използват технологиите през всички канали и базират своя избор на търговска верига в зависимост от това дали тя му предоставя тази възможност. Проучването на IBM предвижда, че използването на технологии за проучване или пазаруване ще се увеличи в бъдеще.

Какво да направят търговците

Потребителите все по-усилено пазаруват онлайн. През 2013 г. 84% отучастниците в проучването, избират магазина, за да направят своята последна не-хранителна покупка. Тази година този процент пада до 72.

Практиката да търсиш стоките в магазина, но да ги купуваш онлайн също губи популярност. Докато повечето участници в проучването са имали тази практика, само 30% от всички пазаруващи онлайн всъщност са резултат от “шоуруминга” –спад почти наполовина спрямо миналата година. 70 на сто от онлайн покупките са направени от купувачи, директно от интернет.

От IBM посочват, че използването на пълната гама търговски канали изисква от търговците да комбинират цялата налична информация за потребителското взаимодействие – било то от магазина, онлайн или на мобилно устройство – с външна информация от социални медии, видео и др. Проблемът за повечетотърговци е не само да комбинират цялата информация, за да си създадат единен облик на потребителя, но и също да могат да реагират своевременно на неговите запитвания и реакции. Потребителите очакват от търговците да се учат от техните действия, за да могат да получават персонализирани оферти и отношение.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас