Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Интернет
14 окт
2013
 
 

Рекламите в мрежата на Google ще включват потребителски препоръки

Потребителите могат да посочат, че не желаят да бъдат включвани в тези реклами, като за хората под 18-годишна възраст това ще е така по подразбиране

4125 прочитания, 32 коментара

От 11 ноември +1 препоръките на потребителите на Google, които участват в рекламирането на съдържание, ще се наричат "споделени одобрения"От 11 ноември Google ще започне да включва в рекламите в своята мрежа +1 препоръките на потребителите. В този контекст компанията нарича препоръките „споделени одобрения“ (shared endorsements). Хората обаче могат да посочат, че не желаят Google да използва техните препоръки, а за потребителите под 18-годишна възраст това е така по подразбиране.

Ходът на Google следва стъпките на Facebook. В най-голямата социална мрежа на света вече има рекламно съдържание, в което даден потребител вижда, че вече е харесано от конкретни негови приятели.

Потребителите в Google Plus, и сега могат да виждат +1 препоръките на своите приятели, както и препоръки, които са публични, като след 11 ноември видимостта на тези препоръки ще остане такава, каквато е била и преди това, включително ако се използват като споделени одобрени, уверяват от компанията.

„Препоръките от хората, които познавате, наистина могат да помогнат. Затова вашите приятели, близки и други хора може да виждат името и снимката на потребителския ви профил, както и съдържание като споделените от вас отзиви или рекламите, които сте означили с +1. Това се случва само когато предприемете действие (като означаване с +1, коментиране или следене) и единствените хора, които го виждат, са тези, с които сте избрали да споделите съдържанието. В Google вие контролирате това, което споделяте. Тази актуализация на Общите ни условия не променя по никакъв начин избора на хората, с които сте споделили информация в миналото, или възможността ви да контролирате с кого искате да я споделяте в бъдеще“, пише в актуализацията на Общите условия на Google.

Например, ако потребител даде +1 за пекарна, тази препоръка ще може да бъде включена в реклама в мрежата на Google. Но това няма да стане, ако потребителят е под 18 г. или е с посочил, че не желае препоръките му да бъдат използвани за споделени одобрения.

„При споделените одобрения в реклами можете да контролирате използването на името и снимката на потребителския си профил чрез настройката за споделени одобрения. Ако я изключите, името и снимката на потребителския ви профил няма да се показват в рекламата на пекарната или в други реклами. Настройката се отнася само за използването в реклами и не променя възможността името или снимката ви да бъдат използвани на други места, например в Google Play.

Ако по-рано сте казали на Google, че не искате означаванията ви с +1 да се показват в реклами, разбира се, ще продължим да се съобразяваме с този избор като част от актуализираната настройка. Когато потребителите са под 18-годишна възраст, действията им няма да се показват в споделени одобрения в реклами и определени други видове контекст“, пише още в актуализацията на Общите условия.

Въпреки това обаче има хора, които са загрижени за опазването на виртуалното лично пространство.

„Това само доказва за пореден път, че в Google не ги е грижа за това какво искат потребителите или за тяхното лично пространство, а за това как да спечелят някой долар“, коментира Джон Симпсън от Consumer Watchdog. Опцията да не участваш в програмата „определено няма да е по подразбиране. Ако в Google ги беше грижа за това да оставят контрола в ръцете на потребителите си, щеше да трябва да се съгласиш, за да могат да използват препоръките ти, а не да трябва да посочиш, че не желаеш“, добави той.

Според Джефри Честър, изпълнителен директор на Center for Digital Democracy, нарастващото събиране на данни от страна на Googlе поражда тревоги относно личното пространство. „За Google това означава, че иконоическото й бъдеще зависи от способността й да свързва показването на реклама или на спонсориран продукт (чрез търсене, мрежата или мобилни реклами) и директното влияние, което това има по отношение на закупуването. Компанията признава, че днес най-добрият начин да доставиш комерсиално съдържание е то да дойде от някой приятел. Facebook, Google и други упорито превръщат своите онлайн потребители в дигитални продавачи“, посочи той.

IDG News Service Вашингтон

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
ИТ ПРОЕКТ НА ГОДИНАТА

Фирмите представят

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Едуард ван Лейнт: Твърде многото регулации убиват бизнесаЕдуард ван Лейнт: Твърде многото регулации убиват бизнеса

Едуард ван Лейнт е председател и главен изпълнителен директор на EPI Group of Companies. Има над 25 години международен опит в сферата на високите технологии и центрове за данни. Той е основният двигател зад успешното разрастване на EPI в...

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас