Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Технологии
бр. 36, 2013

25 сеп
2013
 
 

Българските фирми могат да станат по-конкурентни чрез облачните и аналитичните технологии

Това беше основният акцент на конференция CloudTalk 2013, която Stone Computers проведе на 24 септември в София

3193 прочитания

Тихомир Иванов

Сега е моментът, в който е изключително важно компаниите в България да се концентрират върху конкурентоспособността си. Ако доскоро с основание е бил поставян силен фокус върху оптимизацията на разходите и процесите, то понастоящем бизнесът има нужда от по-силен акцент върху способностите си да бъде конкурентен. Това заяви Ива Валериева, мениджър „Маркетинг и бизнес развитие“ в Stone Computers (Стоун компютърс) по време на организираната от компанията бизнес конференция CloudTalk 2013, която се проведе на 24 септември в София под наслов „Глава в облака, крачка пред конкуренцията“.

„Вече сме на последния етап на кризата, който звучи много страшно – депресия – но всъщност това е дума, която ни е позната. На този етап ни е необходимо конкурентно предимство – каза Ива Валериева. – Вече сме съкратили разходите, направили сме оптимизации и оттук нататък трябва да направим бизнеса си по-конкурентоспособен на българския и на чуждестранния пазар. Чуждите фирми идват и ние трябва да реагираме на това, а най-добрата защита е атаката.“

Един от начините за подобряване на конкурентоспособността е облачният бизнес модел, който вече широко се използва в Азия и Америка и Европа. Например, в стратегията си за развиване на потенциала на облачните технологии Европейският съюз очаква повишаване на конкурентоспособността на малкия и среден бизнес на страните-членки и създаването на 3 млн. работни места за облачни специалисти, допълни Ива Валериева.

Българските бизнеси обаче трябва да могат да погледнат в бъдещето, за да знаят в каква посока да работят днес.

„Едно дете, което сега е на три години, нокога няма да знае какво е да живееш извън облака, когато стане на 18. Никога няма да е живяла без Picasa, никога няма да е използвала самостоятелни машини, никога няма да се е сблъсквала със заключване на знания“, изтъкна Ива Валериева.

Ива Валериева, мениджър „Маркетинг и бизнес развитие“ в Stone Computers

Нико Пехливанов, мениджър „ИТ развитие“ в OmegaSoft (ОмегаСофт) пък прогнозира, че много фирми ще се обърнат към облачните услуги през следващите две години. Самата OmegaSoft е едновременно и клиент, и доставчик на облачни услуги. Като клиент компанията използва облачни технологии за имейл, съхранение и управление на документи, например, и планира да добави CRM и система за управление на софтуерни дефекти. „Технологиите се развиват много бързо и така дърпат целия бизнес напред, ако той е достатъчно прозорлив да ги използва“, каза в тази връзка Нико Пехливанов.

Друг клиент на облачни технологии също се представи на конференцията. Експортно ориентираната българска производствена компания Electrostart (Електростарт), е пример за успешна реализация на конкурентно предимство чрез такива технологии. „Имаме мобилни търговци на четири континента и те трябва да могат да говорят с конкретни цифри на потенциалните клиенти за наличности, мощности. Облачните услуги са мощно средство, което дава голям тласък на продажбите, повишава качеството на обслужване на клиенти и подобрява взаимоотношения с доставчици, при това многократно“, заяви Боян Яначков, ИТ специалист в Electrostart.

„Все повече фирми осъзнават, че технологиите са предимство, не бреме – коментира Владислав Янков, търговски директор на центъра за данни 3DC. – Вече подготвяме трети етаж в дейтацентъра, защото има търсене и двата етажа не стигат.“

В допълнение, за да се реализират бизнес приоритетите си, компаниите е необходимо да развият висока степен на аналитичност. Същевременно обаче „един от всеки трима директори взема решение на базата на информация, на която не се доверява, или още по-лошо – при липса на информация“, подчерта специалният гост на конференцията Стефан Бачу, канален мениджър „Бизнес анализи“ за Югоизточна Европа в IBM. Той акцентира върху ролята на софтуера за бизнес анализи при изграждане на едно конкурентно предприяти и илюстрира тази необходимост с на пръв поглед странното решение на American Express да даде по $300 на определени свои клиенти, за да се откажат от използването на техните кредитни карти. Причината била, че направили с помощта на софтуер анализ на текущите клиенти и разбрали с изненада, че някои от клиентите им излизат твърде скъпо на компанията и е по-изгодно да не са им клиенти.

Вече се търси начин не само за планиране и управление, но и максимизиране на ефективността и печалбата в Югоизточна Европа, допълни Бачу.

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Рей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриденРей О’Фаръл, VMware: Светът на облаците ще е хибриден

Техническият директор на компанията е уверен, че публичните услуги няма да заменят собствените сървъри.

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас