Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | Автомобили
02 сеп
2013
 
 

Nokia се фокусира върху автомобилните табла с Here Connected Driving

Here Connected Driving е нова платформа за свързаната кола, чрез която вградените системи на колата общуват с телефони и таблети

4093 прочитания

Финландската компания Nokia, която не успява все още да оползотвори големите си усилия при смартфоните с Windows Phone, търси начин да навлезе по-мощно в колите с Here Connected Driving (HCD). Тази нова платформа за свързаната кола е проектирана да интегрира вградните системи в колата с мрежовите устройства на пътниците като смартфони и таблети. HCD ще бъде представена на Международния автосалон във Франкфурт, започващ на 10 септември.

Nokia пусна своята платформа Here в края на 2012 г. като агресивно разширяване на своите картографски услуги и услуги, свързани с местоположението. Наскоро, през август, компанията обяви приложението Here Drive+ за Windows Phone след като временно го бе изтеглила през юли.

Here навсякъде

Подобно на начина, по който поделението Navteq на Nokia е доставчик на карти без лого за автомобилните производители, Here Connected Driving ще бъде платформа, която те ще могат да интегрират в своите сегашни автомобилни системи.

HCD е само приложен слой, който се инсталира над редица автомобилни операционни системи, заяви пред GigaOm Nokia. Тя е съвместима със системи като BlackBerry QNX и Microsoft Windows Embedded Automotive.

Nokia планира да предостави и софтуерен развоен пакет SDK, който автомобилопроизводителите да ползват за стимулиране на външни разработчици, които да създават приложения за HCD. Тъй като Here е инициатива, необвързана с усилията на Nokia в областта на Windows Phone, новата автомобилна платформа ще се интегрира с Android, iOS и Web смартфони, а не само с апарати под Windows Phone.

Here Connected Driving е направена от няколко компонента, включително Here Auto, вградена в атомобила навигационна система, която ще бъде налична в 95 страни. Системата предлага 2D и 3D сателитни изгледи, представяне на ниво улица, няколко вградени карти, които да се ползват без наличие на мобилна свързаност за данни.

Here Auto Cloud предлага информация за трафика в реално време чрез Here Traffic, препоръки за най-близките места за хапване, паркинг места, сравнение на цените на горивото, както и зареждащи станции за електромобили.

Има още мобилно и уеб приложение, наречено Here Auto Companion, което синхронизира любимите ви места и маршрути с всичките ви мобилни устройства, както и с вградената в колата система.

Автомобилопроизводителите могат да пренастроят Here Auto Companion, за да добавят функции на Nokia като маршрути за градския транспорт, карти на вътрешното пространство на големи обекти, както и възможността да намериш мястото на колата си чрез приложението за уголемена реалност LiveSight. Auto Companion предоставя данни за колата в реално време като ниво на горивото в резервоара и налягане на гумите.

Революция при забавленията

През 2011 г. анализаторът на автомобилната индустрия Тило Кословски каза пред Wall Street Journal, че очаква вградените в колите системи да станат масови през 2016 г. Това изявление все още е в сила две години по-късно, като Nokia цитира подобни изказвания на Кословски в своето прес съобщение за Here Connected Driving.

Ако Кословски е прав, навлизането на Nokia в бизнеса може да е бонус за компанията, ако бизнесът със смартфони продължи да изпитва затруднения. Разбира се, платформата QNX на BlackBerry дава подобни надежди и на канадския производител, който също няма успехи при смартфоните напоследък.

Все пак Nokia вече е популярен избор за картографски услуги благодарение на поделението си Navteq, така че вградените в колите системи са логично разширяване на тази дейност. Въпросът е дали платформата HCD ще бъде възприета от големите американски производители като Ford и GM.

По време на изложението CES през януари и двата автомобилопроизводителя представиха програми за външни софтуерни разработчици, които да създават приложения за собствените им автомобилни системи. Двете компании общо държат около 33% от щатския пазар, по данни, публикувани в Wall Street Journal.

Въпреки това все още има доста широко бизнес пространство на глобалния автомобилен пазар, а способността за синхронизиране на данни между различни устройства и колата може да превърне Here в желан избор за автомобилопроизводителите.

TechHive 

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Изключително бързи възможности за обработка на трудоемки и тежки задачи, както и на невъобразими до момента количества данни

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас