Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
IDG  •  PC World  •  Computerworld  •  CIO  •  CFO  •  Networkworld  •  Дискусии  •  Кариерна зона  •  Събития
COMPUTERWORLD | ERP, CRM, BI
18 юли
2013
 
 

Gartner: Глобалният CRM пазар е скочил с 12,5% през 2012 г., очаква се ръст и занапред

Salesforce.com вече е компанията с най-високи приходи от CRM в света

4585 прочитания

Около 40% от глобалните CRM приходи са били генерирани по модела SaaS (софтуер като услуга) - тенденция, която дава обяснение за мощната инерция на Salesforce.comГлобалните приходи от CRM (customer relationship management) софтуер са скочили с 12,5 на сто до $18 млрд. миналата година, по данни на Gartner. Този ръст е три пъти по-висок от средното увеличение на всички корпоративни софтуерни сегменти. Според Gartner, това се дължи на факта, че компаните търсят начини да разрастнат бизнесите си и да предложат по-добро обслужване на съществуващите си клиенти.

Друга интерсна новина от Gartner е, че Salesforce.com вече е най-големият CRM доставчик в света по приходи от тази дейност, тъй като компанията е задминала досегашния лидер SAP. След тези две компании се нареждат Oracle, Microsoft и IBM. SAP обаче си остава водещият CRM вендор в Европа.

Около 40% от CRM приходите са били генерирани от употребата на софтуер като услуга (SaaS) - тенденция, която дава обяснение за мощната инерция на Salesforce.com.

Друга значима тенденция на глобалния CRM пазар са честите придобивания,

особено в сферата на маркетинговия софтуер. Например, Oracle купи Eloqua, Salesforce.com придоби Buddy Media, а IBM - Unica и Coremetrics. Като цяло общо над 50 придобивания са се случили на CRM пазара в глобален план между 2009 г. и 2012 г., по данни на Gartner. "Поради рекордно високите нива на паричните средства на големите вендори, много от тях имат желание да плащат много за придобиването на специфични технологии и експертизи във все по-динамичната и конкурентна среда на CRM пазара”, коментира агенцията.

Тази консолидационна вълна е довела до една специфична ситуация днес, в която водещите 10 CRM вендора по приходи държат повече от 60 на сто от пазара, според Gartner.

По-малките играчи обаче също растат, при това бързо. Zoho, например, е успяла да повиши приходите си от CRM софтуер с 81,2% през 2012 г. В агенцията смятат, че това е възможно благодарение на възможността на малките дпставчици “да работят по-бързо по предлагането на SaaS, социални функционалности, е-търговия и мобилност”.

В тази ситуация водачът Salesforce.com ще трябва да полага много усилия, за да защитава короната си от големия брой конкуренти, които все повече подобряват своите SaaS CRM предложения. "Oracle и IBM вече са позиционирани добре, за да вземат част от облачния бизнес в бъдеще, особено на арената на глобалните корпорации. Microsoft пък започна да оказва натиск върху облачния бизнес в сферата на малките и средните предприятия, където Salesforce.com досега не е имала сериозен конкурент с дълбоки джобове и голяма екосистема”, смята Gartner.

Salesforce.com обаче обогатява продуктовото си портфолио с предложения, които са отвъд основните CRM възможности. Примери за това са развойната платформа Force.com и инвестициите в сферата на човешките ресурси и финансовия софтуер.

Тази и следващата година CRM пазарът ще продължи да расте,

според проучване на Gartner, тъй като този софтуер ще бъде топ приоритет в разходите за ИТ на компаниите, а ERP (enterprise resource planning) системите и офис пакетите са на второ и трето място, съответно.

Проучването включва мненията на общо 1523 души, представляващи организации от различни индустрии (без публични администрации) с минимум 500 служители и базирани в 13 страни - Австралия, Бразилия, Китай, Колумбия, Германия, Индия, Индонезия, Мексико, Русия, Сингапур, Южна Корея, Великобритания и САЩ.

Организациите показват най-голям интерес към увеличаването на инвестициите си в CRM софтуер, защото са “фокусирани върху задържането и удовлетворяването на клиенти и върху привличането на нови клиенти. Изискванията за мобилни и социални технологии също са двигатели на разходите за CRM, като мобилните устройства водят до промени дори по-бързо от социалните мрежи”, твърдят пт Gartner.

Salesforce.com наскоро започна да променя маркетинговия си подход спрямо потребителските компании, като представи нови технологии, предназначени да помагат на тези организации да развиват по-дълбоки и постоянни връзки със своите потребители, а не просто да следят потребителите и продажбите и да съдействат за провеждането на маркетингови кампании.

Що се отнася до ERP системите, въпреки че остават на втори план от гледна точка на очакванията за глобалните инвестиции в ИТ, те се очаква да заемат първото място в Източна Европа и Азия-Тихи океан, където ще разходите за тях ще бъдат водени от нарастващия брой на новите потребители и от факта, че ERP софтуерът е тясно свързан с производството, което е ключов отрасъл в тези региони, според Gartner.

Същевременно обаче анкетираните организации от страни и региони с по-зрели ИТ среди, като Европа и САЩ, масово очакват да имат същите или по-ниски бюджети за ИТ през 2014 г. спрямо тази година. Точно обратното може да се каже за развиващите се пазари, където масово се очакват значителни ръстове на бюджетите, по данни на Gartner.

Приблизително 60% от респондентите от Северна Америка са заявили, че ще увеличат разходите си за публични облачни услуги и SaaS през следващите две години, а в другите региони предпочитанията повече клонят към частни облачни среди.

IDG News Service Бостън

Изображение: www.sxc.hu

НАЙ-НОВИ НАЙ-ЧЕТЕНИ ПРЕПОРЪЧАНИ
Фирмите представят
Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Безпрецедентна производителност в новите супербързи х86 сървъри на FUJITSU

Изключително бързи възможности за обработка на трудоемки и тежки задачи, както и на невъобразими до момента количества данни

Слайдшоу
ИНТЕРВЮ
Мартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решенияМартин Райхле: R&M развива бизнеса си с иновативни и качествени решения

2018 г. е най-добрата година за бизнеса на компанията, разработваща и произвеждаща системи с швейцарско качество вече 55 години, заяви Мартин Райхле, един от съсобствениците на Reichle& De-Massari (R&M)

ПРИЛОЖЕНИЯ
АНКЕТА

Какво мислите за FireFox OS?

Информация за Вас